Senaste nytt Forums Stand Up Paddleboard Stabil SUP-bräda

  • Stabil SUP-bräda

    Publicerad av standuppaddle16 på 27 juni, 2016 vid 09:05

    Jag köpte en bräda på Biltema förra sommaren, en Aquamarina SPK-1. Nu har jag paddlat en del och funderar på att köpa en ny bräda. Jag vill ha en stabil bräda som tål att paddla i lite sjö. Paddlar mest i insjöar, men vill även ut i lite mer öppet vatten uti Vänerns skärgård. Väger ca 75 kg. Har tittat lite på Red Paddles uppblåsbara brädor men är osäker på vilken storlek och typ av bräda jag kan tänkas behöva. Tips, någon?😊

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    standuppaddle16 svarade 7 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • bicless

    Medlem
    27 juni, 2016 vid 19:06

    Red paddle Ride 10’6 om du vill ha en allrounder för både platt, vågor, strömt, stökigt. Bra glid. Stabil. Bra balans mellan Riktningstabil och manöver. Kvalitén 3 snäpp över aquamarine. Mycket styvare och bättre glid.

    Red paddle Sport 12’6 eller 11 om du vill ha ännu bättre riktningstabilitet och glid men lite sämre balans och manöverföemåga.

    Både Ride och Sport är roliga paddla och har toppprestanda. Båda kommer funka som allrounders. Bara lite olika styrkor.

    Mvh

    Bicless

  • standuppaddle16

    Medlem
    27 juni, 2016 vid 20:51

    Tack! Har kikat på Ride 10’6 och tycker den verkar vara intressant. För en rookie… Vad menas med riktningsstabilitet?😊

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • booman

    Medlem
    4 juli, 2016 vid 20:37

    @StandupPaddle16 739896 wrote:

    Tack! Har kikat på Ride 10’6 och tycker den verkar vara intressant. För en rookie… Vad menas med riktningsstabilitet?😊

    Det är hur “svängvillig” den är, Med högre/bättre riktningsstabilitet behöver du inte byta sida med paddeln så ofta…

  • standuppaddle16

    Medlem
    4 juli, 2016 vid 20:47

    Tack för att du förklarade saken!👍

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Stand Up Paddleboard Stabil SUP-bräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.