Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm lördag

  • Sthlm lördag

    Publicerad av ath på 7 september, 2007 vid 08:25

    Jaha. Prognoserna inför lördagen är utmanande:

    Lågtryckscentrum över Sthlm mitt på dagen, vilket borde innebära vind, men ganska svaga sådana enl DMI (5-8), Foreca ngnstans mellan 5 och 10, windguru typ 6 och så lögnhalsarna på SMHI:

    Lördag
    Sydväst vridande till nordväst, 11-15 m/s och avtagande. Dygnets högsta vindhastighet 14 m/s

    Knepigt, kanske blir det tydligare ikväll m fräscha prognoser.

    jocla svarade 16 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • jocla

    Medlem
    7 september, 2007 vid 09:03

    Det vore ju trevligt om SMHI har rätt för en gångs skull. Vad är det man säger, med oändligt med tid skulle ett gäng med schimpanser kunna skriva shakespears samlade verk. Det känns som att SMHI har haft oändligt med tid nu, det kanske är dags för en fullträff?

  • bjornen

    Medlem
    7 september, 2007 vid 09:05

    @ath 412374 wrote:

    Jaha. Prognoserna inför lördagen är utmanande:

    Lågtryckscentrum över Sthlm mitt på dagen, vilket borde innebära vind, men ganska svaga sådana enl DMI (5-8), Foreca ngnstans mellan 5 och 10, windguru typ 6 och så lögnhalsarna på SMHI:

    Lördag
    Sydväst vridande till nordväst, 11-15 m/s och avtagande. Dygnets högsta vindhastighet 14 m/s

    Knepigt, kanske blir det tydligare ikväll m fräscha prognoser.

    Med lite flyt kör man Fituna på förmiddagen och Rangsta på eftermiddagen. Söndag förmiddag kanske också kan bli bra NO Skälåker ?

    //Björn

  • dr-masse

    Medlem
    7 september, 2007 vid 09:25

    Jag gillar verkligen inte små lågtryck som drar förbi alltför nära. Blir sällan bra vindar då, handlar mer om att ha flyt och vara vid rätt ställe vid rätt tidpunkt. Ser ut att kunna bli rejält med regn här och där också.

    Men visst tänker även jag chansa! Men fasen vad svårplanerat det ser ut.

  • Oregistrerad

    Gäst
    7 september, 2007 vid 10:04

    @Bjornen 412395 wrote:

    Med lite flyt kör man Fituna på förmiddagen och Rangsta på eftermiddagen. Söndag förmiddag kanske också kan bli bra NO Skälåker ?

    //Björn

    Björn,

    Rätt bra idé faktiskt, att köra Fituna lör fm och Rangsta på eftermiddagen.
    Lite svårt att välja en bra spot som funkar både på SV & NV (som nuvarande prognos anger). I onsdags kväll var det ju riktigt fint på Fituna, konstigt att det inte var fler som seglade där då.

    Låt oss höras senare ikväll alt imorgon Björn, prognosen kan ju förändras..

    /Magnus

  • bjornen

    Medlem
    7 september, 2007 vid 19:47

    @Oregistrerad 412415 wrote:

    Björn,

    Rätt bra idé faktiskt, att köra Fituna lör fm och Rangsta på eftermiddagen.
    Lite svårt att välja en bra spot som funkar både på SV & NV (som nuvarande prognos anger). I onsdags kväll var det ju riktigt fint på Fituna, konstigt att det inte var fler som seglade där då.

    Låt oss höras senare ikväll alt imorgon Björn, prognosen kan ju förändras..

    /Magnus

    Jag röstar på sen lördag (Rangsta) eller tidig söndag (Skälåker) Det var länge sedan prognosen var så otydlig.

    //Björn

  • wiberg

    Medlem
    7 september, 2007 vid 23:06

    Är det någon som åker eftermiddag eller senare till rangsta som har plats i bilen hakar jag gärna på. Min bil har skitit sig som det ser ut och jag är sjukt surfsugen. Bor i Haninge så det är på vägen från stan.

  • jocla

    Medlem
    8 september, 2007 vid 05:33

    Självklart, de få timmar av vind som det verkar bli är under natten… Man blir trött för mindre.

    Jag går och lägger mig igen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm lördag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.