Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm onsdag

  • blabussen

    Medlem
    8 augusti, 2007 vid 19:25

    när väl ryktet om vind börjar gå då gungar nog träden lite extra.. man blir så optimistisk när det inte blåst på länge.. jag tittar på träden och undrar gungade inte den där björken brevid granen ganska mycket alldeles nyss ! man kanske ska dra och surfa ! och sen är det vindstilla när man kommer fram haha fast det visste man ju hela tiden egentligen 🙂

  • fluff

    Medlem
    9 augusti, 2007 vid 07:11

    Å inte blev det någon vind på kvällen… Sorgligt

  • consigliere

    Medlem
    9 augusti, 2007 vid 12:58

    @malteaserr 403712 wrote:

    Måste säga att mobilt bredband är en bra vän när man sitter och väntar på vind. Just nu är jag i björkvik. Det inge vidare ut, men skam den som ger sig…

    En liten fråga bara. När ni kollar väderleksrapporter, vilken sajt tycker ni är mest pålitlig.
    Jag gick efter windguru.com idag och där står det 6-7m/s i björkvik 😡

    Om någon råkar känna någon lots i stockholmsområdet kan man försöka pumpa ur honom telefonnummer till en hel drös med fyrar. Man ringer dit och så får man exakt vindstyrka från någon form av automatisk telesvar. Uppdateringen tror jag ligger på typ 10 sekunders intervall. Fast det är ju inte direkt någon prognos utan en observation.
    Någon som har några nummer? Jag hade 2 fyrar förut men de har blivit utbytta:(

  • gifvars

    Medlem
    10 augusti, 2007 vid 08:43

    @Consigliere 404027 wrote:

    Om någon råkar känna någon lots i stockholmsområdet kan man försöka pumpa ur honom telefonnummer till en hel drös med fyrar. Man ringer dit och så får man exakt vindstyrka från någon form av automatisk telesvar. Uppdateringen tror jag ligger på typ 10 sekunders intervall. Fast det är ju inte direkt någon prognos utan en observation.
    Någon som har några nummer? Jag hade 2 fyrar förut men de har blivit utbytta:(

    Tjena, fråga kolon.
    Vad är det för skillnad på de fyrar ni (Consigliere) pratar om och de som finns på smhis hemsida och som jag extraherar till min hemsida?
    http://www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp?d=7810&l=sv

    Förutom att webinformationen bara uppdateras en gång i timmen dårå.
    Det kanske är det som är skillnaden. 🙂
    Mvh,

    -JG

  • consigliere

    Medlem
    10 augusti, 2007 vid 13:36

    🙂 Jag såg den funktionen igår när jag letade efter nya telefonnummer till väderstationerna. Bra grej! Nja jag vet inte det är väl kanske bara uppdateringen som skiljer och antal decimaler i vindstyrkan som man föga behöver ändå. Möjligtvis så är det fler stationer än de som finns på smhi som har nummer men jag minns inte så noga. Tror jag hade ett nummer till revengegrundet förut och det finns ju inte på på smhi’s lista. Iofs så surfar man väl sällan där:grin:

  • _frippe_

    Medlem
    10 augusti, 2007 vid 15:12

    Här finns några till för området Stockholm-Gotland/Öland. Används för Gotland runt.
    http://xout.smhi.se/extsites/gotlandrunt/ntv_kustobsar.html?obsId=02567

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm onsdag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.