Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm söndag

  • argulander

    Medlem
    11 oktober, 2008 vid 18:21

    @Grrrr 507436 wrote:

    Yup ,yes ma’am.

    Två timmar med 5,5, mest planing. Det blev riktigt bra sent på eftermiddagen när solen tittade fram.

    Härligt.

    Låter bra, antar att Du är lättviktare 50 kg ???

    Klas

  • andreas-t

    Medlem
    11 oktober, 2008 vid 18:37

    Mellan kl. 15 och kl. 17 båste det rätt bra på Trälhavet, men det var förstås rätt byigt och det kom vind i omgångar. Jag växlade mellan att köra formula och 6.2 med 99 litersbräda. När det blåste som mest var jag lite överriggad med 6.2:an. De andra (4-5 pers) körde 6.5 -7.5 och såg ut att ha kul. Vid 17.30 dog vinden.

  • grrrr

    Medlem
    11 oktober, 2008 vid 18:42
    Quote:
    Låter bra, antar att Du är lättviktare 50 kg ???

    Förstås, men inte 50kg.

    Jag hade velat ha större men mitt nästa segel är 7,5 och det kändes alldeles för stort för idag.

    Det gick bra. Jag testade lite inför kallare väder, vikten ökar en del kan jag tänka mig med hydrationpack, 6mm vintervåtdräkt, flytväst, hjälm och hela vintershitten.

    Man känner sig rejält osmidig.

  • schnitzler

    Medlem
    11 oktober, 2008 vid 19:05

    jag, markan och en kitare var vid torö idag. det börjades med hyffsad planing med 7.0 i kärringviken sen fram mot 5 gick vinden igång med fullt tryck i 6.4 vid stenstrand
    klart värt att ta sig 18 mil tur & retur för lite vågor i en timme=)

  • jocla

    Medlem
    11 oktober, 2008 vid 19:33

    @Andreas T 507445 wrote:

    Mellan kl. 15 och kl. 17 båste det rätt bra på Trälhavet, men det var förstås rätt byigt och det kom vind i omgångar. Jag växlade mellan att köra formula och 6.2 med 99 litersbräda. När det blåste som mest var jag lite överriggad med 6.2:an. De andra (4-5 pers) körde 6.5 -7.5 och såg ut att ha kul. Vid 17.30 dog vinden.

    Oh nej, varför skulle jag kolla denna tråd, nu blev en annars trevlig kväll klart mindre trevlig. Klart att vinden kom 30 min efter att jag åkt därifrån… Men jag är inte bitter, jag fick i alla fall rigga, ikläda mig gummidräkt och beskåda 2 finlandsbåtar som passerade…

  • rasmus_w

    Medlem
    11 oktober, 2008 vid 21:41

    Jag körde 5.7 och 86 liter i brevik under eftermiddagen. Ganska tveksamt drag, planing i byarna men det hade inte suttit fel med lite mer eller jämnare vind. Dessutom kanske det börjar bli dags för skor, en tå blev vit av allt guppandet.

  • stefanlindmark

    Medlem
    11 oktober, 2008 vid 21:58
    Rasmus_W;507487 wrote:
    Jag körde 5.7 och 86 liter i brevik under eftermiddagen. Ganska tveksamt drag

    Kan det inte blåsa lite jämn vind någon helg? Hur ska en noob kunna gissa segel när byarna slår så här?

    Trälhavet:

  • staffomania

    Medlem
    11 oktober, 2008 vid 22:56

    VAr vid årsta havsbad och när vi kom blåste det mellan 8-10 sekundmeter fast när vi riggat och bytt om hade vinden avtagit lite. Körde 6.4 men det var alldeles för litet. Gick sen över till 7.5 och det hände inte så mycket men precis när jag tänkte köra sista rundan vid 16-17 någon gång så tog det fart och blev en jäkla blåst och helt plötsligt blev jag överriggad. Ska väl tilläggas att jag är nybörjare, väger 100 och kör en 145litare.

    Imorgon blir det nog sätra strand, närlunda eller någotannat(?)

  • rasmus_w

    Medlem
    12 oktober, 2008 vid 14:32

    @stefanlindmark 507488 wrote:

    Kan det inte blåsa lite jämn vind någon helg? Hur ska en noob kunna gissa segel när byarna slår så här?

    Trälhavet:

    Nä inte i innerskärgården och mälaren i alla fall. Kanske i ytterskärgården eller om det blåser ostligt. Annars är Öland och Gotland heta tips om man vill uppleva jämn vind. Troligen också västkusten men det är egentligen mest öland jag har erfarenhet av. Om ölänningarna tycker det är byigt så märks det mest som att draget i seglet flyttar sig lite grann mellan händerna men man slutar inte plana och behöver inte luta sig framåt i vindhålen.

  • mikaels

    Medlem
    12 oktober, 2008 vid 16:12

    @staffomania 507495 wrote:

    VAr vid årsta havsbad och när vi kom blåste det mellan 8-10 sekundmeter fast när vi riggat och bytt om hade vinden avtagit lite. [/quote]
    Haha, klassiker 😉
    @staffomania 507495 wrote:

    Körde 6.4 men det var alldeles för litet. Gick sen över till 7.5 och det hände inte så mycket men precis när jag tänkte köra sista rundan vid 16-17 någon gång så tog det fart och blev en jäkla blåst och helt plötsligt blev jag överriggad.

    Klassiker, igen 😉

    Nu vet jag varför jag alltid är skeptisk till att surfa Stockholm, om det inte är en rejäl storm på G, jag har haft ALLTFÖR många dagar som din, lider med dig…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm söndag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.