Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 14/9 kulingvarning!

  • drfjartvik

    Medlem
    13 september, 2012 vid 17:34
    surfslusken;698392 wrote:
    Inte nu längre när jag vet att kiosken konkat.:) Har betat av mina hundpass i Björkvik
    i mitten på 90-talet, så ja ska inte behöva studsa runt där nåt mer tycker jag.

    :), du är för föresten misstänkt likt en kille som heter Ila som jag träffade via Ben på Flag Beach för sådär en 7 år sen!

  • surfslusken

    Medlem
    13 september, 2012 vid 17:37
    DrFjärtvik;698403 wrote:
    :), du är för föresten misstänkt likt en kille som heter Ila som jag träffade via Ben på Flag Beach för sådär en 7 år sen!

    Jo, händer titt som tätt att folk blandar ihop mej me nån jobbig typ dom träffat under semestern
    på Fuerte;)

  • drfjartvik

    Medlem
    13 september, 2012 vid 17:40
    surfslusken;698404 wrote:
    Jo, händer titt som tätt att folk blandar ihop mej me nån jobbig typ dom träffat under semestern
    på Fuerte;)

    Ha mig lurar du inte, det är du! Ben sa att du mystiskt hade försvunnit efter en middag och sen dess har han aldrig sett dig igen!

  • surfslusken

    Medlem
    13 september, 2012 vid 17:53
    DrFjärtvik;698405 wrote:
    Ha mig lurar du inte, det är du! Ben sa att du mystiskt hade försvunnit efter en middag och sen dess har han aldrig sett dig igen!

    Just ja! Va mkt som gick riktigt snett efter den middag:) Hade ju flyg hem morronen efter, va hårfint ja hann me den. Men de där va många år sen, varje gång ja varit nere efter de så har gubben Ben vart nån annanstans i världen.

  • bicless

    Medlem
    13 september, 2012 vid 18:00

    När jag var på björkvik i sommras frodades en ny kiosk där. Den såg ut att gå som tåget. Så du kan nog lungt åka upp till Björkvik från Varberg slusken. Risken är ju att kiosken har stängt om det regnar men den risken är värd att ta.

  • oscarlj

    Medlem
    13 september, 2012 vid 18:30

    När tror vi att det kommer vara bäst på torö, fm eller em? Tänkte satsa på tidig em. Gissar på att det är ganska små segel som gäller, typ 4.2-4.7?

  • grrrr

    Medlem
    13 september, 2012 vid 18:32
    Quote:
    När jag var på björkvik i sommras frodades en ny kiosk där. Den såg ut att gå som tåget. Så du kan nog lungt åka upp till Björkvik från Varberg slusken. Risken är ju att kiosken har stängt om det regnar men den risken är värd att ta.

    Bistro Björkvik har av någon skum anledning gått i konkurs förra veckan. Räkna inte med en kall after-surf-öl.
    Björkviks localsen är på Gotland imorgon! Ha det så bra där hemma…

    Jag ser nu förresten att det åker folk av från färjan TILL Nynäshamn med windsurfgrejer!

  • goose

    Medlem
    13 september, 2012 vid 19:00

    3,7:an väntar ivrigt i bilen….

  • drfjartvik

    Medlem
    13 september, 2012 vid 19:29
    Goose;698419 wrote:
    3,7:an väntar ivrigt i bilen….

    Jag anlöper Torö någonstans runt 13:00

    Högaktningsfullt
    DrFrjärtvik

  • helgonet

    Medlem
    13 september, 2012 vid 19:47
    surfslusken;698400 wrote:
    De där låter ungfär som ett lika smart drag som att en, sen 20år nykter alkoholist “bara ska smutta lite på brännvinet för se om de fortfarande e lika kul o va blaskig o se hur groggarna har utvecklats”

    När du väl lyckats ta dej ur skiten så håll dej borta! Skulla jag göra om ja bara kunde.
    (Nu menar jag alltså surfandet, rövinet skulle ja inte klara att va utan:) )

    Du har en poäng!*stort flin*
    Nä flaskan släpper jag aldrig hur ska man annars kläcka alla smarta ideer?

    Var nere vid björkviks brygga här ikväll och såg en medlem plana på en, förlåt, ladugårdsdörr med gigantisk fena(formula)!
    Det såg riktigt grymt ut!
    Snacka om att jag ligger ljusår efter och vad häftigt!!
    Så fantastiskt, jag slutade ju vindsurfa för att det fanns så få surfdagar och tittade man ens åt 7.5 eller över hemma på drevviken så antogs man vara tokig! Nu är 12kvm the shit och man har planing en fin sommardag!!

    Nu kommer jag ju inte kunna sova överhuvudtaget inför morgondagen!!

    5.0 och 6.5 har just blivit riggade så det får bli en före och en efter kuling segling

  • ladda

    Medlem
    14 september, 2012 vid 07:23

    Munkholmen, Sigtuna.

  • tsurf

    Medlem
    14 september, 2012 vid 15:21

    Dalarö levererade ! Körde med 4.0.

  • hanlar

    Medlem
    14 september, 2012 vid 16:14

    Fituna 4.2 å uppåt. Droppade vid 16 dock. Tunt med folk, bara 4 pers. Måste folk jobbe?

  • electric

    Medlem
    14 september, 2012 vid 16:48
    hanlar;698559 wrote:
    Fituna 4.2 å uppåt. Droppade vid 16 dock. Tunt med folk, bara 4 pers. Måste folk jobbe?

    Måste korrigera lite … Jag körde 4.1 kl 14-16! Så det så! 🙂 . Vid 16-tiden minskade vinden mycket riktigt, men bara LITE – så jag tog Krilles 4.7 istället (och – han ett 5.7) – och vi som var kvar fortsatte att köra med full behållning till kl 17. När vi drog kl 18 så var det fortfarande fullt ös. Verkligen en fantastisk eftermiddag, inte minst därför att det utlovade regnet lade av precis när vi kom.

    Jag är liksom Hanlar förundrad över att vi bara var 4 pers där! Med sådana förhållanden! Mycket vind men ändå överkomligt. Fituna är snällt, till skillnad mot ett visst Torö …

    /Lars

  • irieman

    Medlem
    14 september, 2012 vid 19:28

    Jag drog vid 15-tiden från Torö då var det säkert en 40-tal pers där, fullt på parkeringen 🙂

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 14/9 kulingvarning!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.