• herr-pelegrin

    Medlem
    1 augusti, 2013 vid 18:36

    Tack Martin o Lars!

    För dagen verkade Lidingö haft lite mer vind än Torö, Nynäs o Horsan, Kanske berodde det på att det var mycket väst…?

  • electric

    Medlem
    3 augusti, 2013 vid 21:02

    Jag fick just rapport om det idag (lördag) var bra drag vid Fituna på e.m, ända framåt kvällen. Sydlig vind kanske 7-10 m/s. Det kördes som jag förstod det allt från 6 till 9 kvm. Det var en hel del folk där.

    Själv valde jag min Hobie 17 eftersom jag inte trodde på så mycket vind. Kul, men väldigt jobbigt; betydligt jobbigare än vindsurf när det är så mycket vind. Trapets hela tiden, vilket visserligen i sig är hyfsat vilsamt, men inte när det (som idag) kombineras med starka vindbyar och ideliga vändningar (pga de smala sunden här in mot Södertälje).

    /Lars

  • grrrr

    Medlem
    3 augusti, 2013 vid 21:18

    Björkvik idag (för mig) full power med 8.2 sent på eftermiddagen.

    Men det var smart att inte åka hit eftersom det fanns en miljard människor överallt.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    3 augusti, 2013 vid 21:47

    Grattis – Då prickade Du vinden. Själv var jag på väg ut runt kl 17 men ändrade mig då vinden droppat.

  • sailortrash

    Medlem
    3 augusti, 2013 vid 21:52

    Nordöstra stockholm (trälhavet) bjöd på byig sydlig vind, 5-12 m/s kanske..men bara mellan 16-16-30…sen blev det den gamla vanliga formulalunken igen..tisdag ser fint ut (s 6-11)…kanske blir årets enda freeridedag..(med sol och shorty allafall..)

  • levieux

    Medlem
    4 augusti, 2013 vid 06:34

    Vågar hoppas på samma sak idag? 5-8 ms säger smhi. Borde rääcka till fin grundvind som ser kickar igång ordentlig.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    4 augusti, 2013 vid 12:41

    Man vågar alltid hoppas men då med risk att bli besviken. Har beskådat en ensam optimist som harvat ett par timmar i 1-2 m/s vid Årsta Havsbad. Ingen ökning i sikte när kl är 14.30.

    En kvart senare är en vindökning på gång på Horsan.

  • sailortrash

    Medlem
    4 augusti, 2013 vid 19:15

    Så här års blir det inte bris (hos mig) förrän vid 15.00 ca, och mattas garanterat av vid 18 tiden. Dessutom bara på sydliga riktningar..ingen idé att sticka ut innan

  • herr-pelegrin

    Medlem
    4 augusti, 2013 vid 19:20

    Det stämde bra för dagen men var lite klent. Jag testade en sväng mellan 16.15 o 17.45 med 9.3 o stor fena. Planing i korta byar men inte annars.

  • levieux

    Medlem
    5 augusti, 2013 vid 16:36

    Sitter på balkongen och känner hur det blåser. Vågar dock inte åka till Österskär för lite forlulasegling. Vinden kommer garanterat att dö så fort jag sätter mig i bilen…

  • jr555se

    Medlem
    5 augusti, 2013 vid 18:01

    Eller som vanligt(för mig) precis när man riggat klart..imorgon ser det bra ut. Frågan är bara om jag kommer våga rigga rutinerat och 12:an direkt… För att slippa rigga om(kommer ut vid 18)

  • kinabalu

    Medlem
    5 augusti, 2013 vid 19:04

    Grymt fin dag i Fituna idag. c:a 7-9m/sek stadiga vindar som täckte hela fjärden. Inte ofta man kan hålla full planing från ena sidan till den andra… Blev fina farter (topp strax över 30kn) och årsbästa på “timmen” :).

    Gick i från badet på Mörkösidan. Kan vara ett tips om ni skall ta med familjen till stranden. Tänk på att ta med mynt bara till parkeringsautomaten (annars kostar det 400 spänn… 🙁 ). Och ta gärna med vagn eller starka bärare…

  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 augusti, 2013 vid 06:06

    Grattis K – Var inne i stan och såg hur det drog på!

  • raggarn

    Medlem
    6 augusti, 2013 vid 09:37

    Passerade Adelsö-färjeläget på Munsösidan för en tim sedan…..gick gäss där ner till vänster…
    såg ut som rak syd
    om nå´n har läge för surf idag….sitter själv fast bakom ratten 🙁

  • richardfb

    Medlem
    6 augusti, 2013 vid 10:42

    Slängde in freestylebrädan imorse, drar till Träkvista efter jobbet! 8ms enligt prognos :))

Sida 16 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.