• raggarn

    Medlem
    24 oktober, 2013 vid 15:48

    Rasta va klockers……. 5,4-4,7…även för 90+are kg alltså…
    bäst mellan15:00- 16:30 typ
    mera sånt..!!! om tempen håller sig

  • electric

    Medlem
    24 oktober, 2013 vid 19:24

    … och även Farstanäs gick av idag (torsdag). Kl 12-16 kördes det 4.7 – 6.0 (överriggad …), mest vind kl 15-16. Medelvind för e.m. enligt närbelägna Brandalsund enl Viva var 12 m/s! Inte ofta det är så mycket där! Därtill var det ju fantastiskt fint väder – och varmt. Snacka om lyckad dag (som mer än väl kompenserade gårdagens prognosflopp)! Vi var tre pers där.

    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    26 oktober, 2013 vid 10:46

    Lördag – till o från drar det på lite i talltopparna men inga gäss kl 12.45.

  • nicke5

    Medlem
    27 oktober, 2013 vid 19:53

    Får jag sällskap av någon på Fituna eller Björkvik imorrnbitti/förmiddag?

  • electric

    Medlem
    27 oktober, 2013 vid 21:05

    @Nicke5 718039 wrote:

    Får jag sällskap av någon på Fituna eller Björkvik imorrnbitti/förmiddag?

    Inte f.m. men kanske Fituna på e.m. …

    /Lars

  • electric

    Medlem
    28 oktober, 2013 vid 10:04

    Vi är några som drar till Fituna snart idag måndag 28/10. Bör vara där senast 12.30.

    /Lars

  • electric

    Medlem
    28 oktober, 2013 vid 18:07

    Jodå, det blev en bra eftermiddag på Fituna! Vi var två pers där (var var alla andra?). Min kompis med 6.2 hade planing hela tiden medan jag med min 6.0-a först bara hade tidvis planing, men efter en fikapaus vid 14.30-tiden så började det dra ordentligt, vilket gav oss en timme med fullt ös. Härligt! Visserligen kom regnet också då, men det var ju varmt (12 grader) i luften så det gjorde inget.

    /Lars

  • levieux

    Medlem
    28 oktober, 2013 vid 19:55

    Alla andra jobbade.

  • nicke5

    Medlem
    28 oktober, 2013 vid 20:04

    Två i Björkvik i förmiddags. Vinden kom vid 10, körde 5,3 resp 4,2 (Helan och Halvan) med fullt tryck mest hela tiden och ofta överriggade.

    Även om Torö var finfint förra veckan, tveksamt om kan prioritera en tur dit imorrn fm. Någon som kör Björkvik eller Fituna imorrn fm (trots västvridet)?

  • electric

    Medlem
    28 oktober, 2013 vid 21:32

    @Nicke5 718089 wrote:

    Två i Björkvik i förmiddags. Vinden kom vid 10, körde 5,3 resp 4,2 (Helan och Halvan) med fullt tryck mest hela tiden och ofta överriggade.

    Kul att ni fick så mycket vind – tydligen mer än vad vi fick i Fituna eftersom 6.0 var lagom där!

    @Nicke5 718089 wrote:

    Någon som kör Björkvik eller Fituna imorrn fm (trots västvridet)?

    Vid minsta risk för alltför mycket väst för Fituna så blir det istället Farstanäs för oss två som idag var vid Fituna. Lite svårt att avgöra ännu; valet får avvakta till i morgon f.m.

    /Lars

  • staffomania

    Medlem
    29 oktober, 2013 vid 15:33

    Körde typ 30min vid sätrastrandsbadet idag sen var jag helt slut. Det var byigt som vanligt och hade ett alldeles för stort segel(7,5), så var toköverriggad när det blåste på och stod still mellan byarna.

  • electric

    Medlem
    30 oktober, 2013 vid 11:19

    @staffomania 718128 wrote:

    Körde typ 30min vid sätrastrandsbadet idag sen var jag helt slut. Det var byigt som vanligt och hade ett alldeles för stort segel(7,5), så var toköverriggad när det blåste på och stod still mellan byarna.

    Fantastiskt att du fick så mycket vind trots att du var så långt in i landet! Efter att ha fått rapport från Farstanäs vid 11-tiden om att det inte var vind där så lät jag mig övertalas om att det var större chans till vind längre ut – och så hamnade jag i Käringviken (Torö) framåt ett-tiden.

    Där hann jag lagom betrakta att vinden avtog från 5.3 till 6.0 (eller större) innan jag kom ut på vattnet. Kvar blev jag och ett par andra som med mer eller mindre (mest mindre) framgång harvade fram och tillbaka mellan Kolguskär och stranden i ett par timmar. En orsak till att det gick mindre bra var förstås att vinden låg lite väl mycket på väst, vilket innebar att det läade bakom Kolguskär och det bara var i byarna där bakom som man fick planing. Framåt fyratiden var det dags att konstatera att jag nu upplevt en av säsongens konstigaste surfdagar, (Kanske sista för den delen, ty den 1 nov (fredag) får bilen körförbud (slutsiffra 6 – kanske dags att besiktiga. Fast den måste ju lagas först …).

    /Lars

    (PS: Nån som vet var gränsen mot väst går för att få schysst vind i Käringviken? 240 grader, eller? DS)

  • staffomania

    Medlem
    30 oktober, 2013 vid 13:48

    @Electric 718191 wrote:

    Fantastiskt att du fick så mycket vind trots att du var så långt in i landet! Efter att ha fått rapport från Farstanäs vid 11-tiden om att det inte var vind där så lät jag mig övertalas om att det var större chans till vind längre ut – och så hamnade jag i Käringviken (Torö) framåt ett-tiden.

    Där hann jag lagom betrakta att vinden avtog från 5.3 till 6.0 (eller större) innan jag kom ut på vattnet. Kvar blev jag och ett par andra som med mer eller mindre (mest mindre) framgång harvade fram och tillbaka mellan Kolguskär och stranden i ett par timmar. En orsak till att det gick mindre bra var förstås att vinden låg lite väl mycket på väst, vilket innebar att det läade bakom Kolguskär och det bara var i byarna där bakom som man fick planing. Framåt fyratiden var det dags att konstatera att jag nu upplevt en av säsongens konstigaste surfdagar, (Kanske sista för den delen, ty den 1 nov (fredag) får bilen körförbud (slutsiffra 6 – kanske dags att besiktiga. Fast den måste ju lagas först …).

    /Lars

    (PS: Nån som vet var gränsen mot väst går för att få schysst vind i Käringviken? 240 grader, eller? DS)

    Enligt viva så blåste det ju på rätt bra vid Hjulstabron och det var därför jag drog iväg. När jag kom ut så var vattnet sådär härligt mörkt och kokande av gäss. Men tror det var ett fönster på ungefär 20minuter när det blåste på som bäst sen slutade det, så hade för en gångs skulle en jäkla tur.

  • electric

    Medlem
    31 oktober, 2013 vid 17:47

    Jaha så blev det ännu en vindsurfdag innan bilen får körförbud i morgon (1/11). Var? Jo, i Fituna. Jag velade och velade medan dagen gick. Såg på viva att det blåste ute vid Landsort men hade ingen lust att dra ända till Käringviken. Och trodde inte på att vinden skulle nå in till Fituna. Och så regnade det ju (alltid nåt att skylla på …).

    Men så upphörde regnet vid 13-tiden och det började dra i trädtopparna. Då blev suget för stort och jag drog iväg till Fituna på ren chans. Men det blev vinst: Det hade klarnat upp, SV vind och rejält med gäss! Riggade 6.0-an – och kunde så köra med god behållning i över en timme innan jag la av pga mörkrets snara ankomst. (Jag var ju ensam där så jag ville inte chansa. Var var alla andra? (nejvisstnej så får man inte fråga …. jag vet … jobb å sånt ….) ).

    /Lars

  • larsrsrs

    Medlem
    31 oktober, 2013 vid 18:27

    Kul att du är ute och surfar så mycket. Är du vindsurfingproffs?
    Jag är bara en avundsjuk arbetare:=)

Sida 32 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.