Stockholm

This topic has 1,293 svar, 128 deltagare, and was last updated 4 years, 4 months sedan by  Herr Pelegrin.

• Författare
     larsrsrs 
    Deltagare

Kul att du är ute och surfar så mycket. Är du vindsurfingproffs?
    Jag är bara en avundsjuk arbetare:=)

Electric 
    Deltagare

@larsrsrs 718243 wrote:

Kul att du är ute och surfar så mycket. Är du vindsurfingproffs?
    Jag är bara en avundsjuk arbetare:=)

Nej jag är verkligen inget proffs! (Då hade jag funnits med i trådarna om Torö Stenstranden, Gotland etc, vilket jag alltså inte gör …), Jag är hyfsad amatör (eller som de kallar såna som mig i Windsurf: “intermediate windsurfer”).

Men jag förstår att du inte avser “duktighet” utan att jag har tid för det mesta … Jo, jag är, efter massa års jobb, numera s k senior. Men faktum är att jag även under den tid jag jobbade hann vindsurfa väl så mycket som nu – tack vare väldigt stora möjligheter att flexa. Det gällde bara att ha koll på prognoserna och sen så gott det gick anpassa mötestider etc efter dessa. Ibland gick det bra, ibland inte.

/Lars

Södertörns surfklubb - sodertornsurf.se

larsrsrs 
    Deltagare

Ok, det låter härligt. Om tio år jag också senior på riktigt. Då blir det åka av. Den här hösten har jag i princip missat allt pga jobb, influensa och annat. Men men, det är alltid kul att läsa om andra som lyckats bättre. Snart är det jul och då blir det Cabarete i två veckor i alla fall.
    /Lars

Electric 
    Deltagare

@larsrsrs 718248 wrote:

Snart är det jul och då blir det Cabarete i två veckor i alla fall.
    /Lars

Låter schysst! Där har jag aldrig varit; jag har väl funderat ibland men det har aldrig blivit av. Hoppas du får fin vindsurf!

/Lars

Södertörns surfklubb - sodertornsurf.se

Herr Pelegrin 
    Deltagare

Det kanske inte är Cabaret men snart händer det saker på vattnen runt Stockholm. Vi kan bara ta ett exempel där Mården jagas av Stefan utanför Djurö.

hanlar 
    Deltagare

Siktar på Fituna vid ett idag. Kul om det kommer nån mer..

Kinabalu 
    Deltagare

Drar till Dalarö snart… Blir en kanondag, det känner jag på mig… 🙂

MacA 
    Medlem

@Herr Pelegrin 718266 wrote:

Det kanske inte är Cabaret men snart händer det saker på vattnen runt Stockholm. Vi kan bara ta ett exempel där Mården jagas av Stefan utanför Djurö.

http://www.youtube.com/watch?v=YH7u6vf1MzE

Usch, hemska tanke!
    Schysst “ass-drag” i slutet 😉
    Btw, dalarö var rätt trevligt idag me 5.5 vid 14-16 🙂

Kinabalu 
    Deltagare

@hanlar 718271 wrote:

Siktar på Fituna vid ett idag. Kul om det kommer nån mer..

Hur va Fituna idag? Dalarö var som sagt helt ok. Själv körde jag 7.8 och var duktigt överriggad i mellanåt. Björn var klart snabbast idag med sin 7.0:a och Mården kämpade på med det enda seglet han tog med sig… en 8.6:a.

hanlar 
    Deltagare

Fituna var inte bra. Det blev för mkt väst.

stefanlindmark 
    Deltagare

Siktar på skön sydostsurf från Österskär söndag 3 november.
    Prognos 7-8 m/s medelvind mellan kl 13 och 17.
    Ahhh, denna härliga ljumma höstbris som kommer föra oss likt örnar över vattnet!

trimmarn 
    Medlem

och hur slutade det?

olabola 
    Medlem

Tänkte försöka komma ut till närlunda mellan 13-15 tiden. Någon mer som ska dit?

Svenne 
    Medlem

@olabola 718835 wrote:

Tänkte försöka komma ut till närlunda mellan 13-15 tiden. Någon mer som ska dit?

Spara dina komptimmar till någon annan dag (närmare helgen kanske?), jag var precis uppe på taket och knallade omkring och det blåser inte.

olabola 
    Medlem

@Svenne 718837 wrote:

Spara dina komptimmar till någon annan dag (närmare helgen kanske?), jag var precis uppe på taket och knallade omkring och det blåser inte.

Körde 13.30-15.00 ca. Gässade på emellan åt och bra drag i byarna. Alldeles lagom för en nybörjare som jag 🙂 fick iaf några fina planingsrepor.

Visar 15 inlägg - 481 till 495 (av 1,294 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2019 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account