• electric

    Medlem
    31 oktober, 2013 vid 18:59

    @larsrsrs 718243 wrote:

    Kul att du är ute och surfar så mycket. Är du vindsurfingproffs?
    Jag är bara en avundsjuk arbetare:=)

    Nej jag är verkligen inget proffs! (Då hade jag funnits med i trådarna om Torö Stenstranden, Gotland etc, vilket jag alltså inte gör …), Jag är hyfsad amatör (eller som de kallar såna som mig i Windsurf: “intermediate windsurfer”).

    Men jag förstår att du inte avser “duktighet” utan att jag har tid för det mesta … Jo, jag är, efter massa års jobb, numera s k senior. Men faktum är att jag även under den tid jag jobbade hann vindsurfa väl så mycket som nu – tack vare väldigt stora möjligheter att flexa. Det gällde bara att ha koll på prognoserna och sen så gott det gick anpassa mötestider etc efter dessa. Ibland gick det bra, ibland inte.

    /Lars

  • larsrsrs

    Medlem
    31 oktober, 2013 vid 19:26

    Ok, det låter härligt. Om tio år jag också senior på riktigt. Då blir det åka av. Den här hösten har jag i princip missat allt pga jobb, influensa och annat. Men men, det är alltid kul att läsa om andra som lyckats bättre. Snart är det jul och då blir det Cabarete i två veckor i alla fall.
    /Lars

  • electric

    Medlem
    1 november, 2013 vid 00:24

    @larsrsrs 718248 wrote:

    Snart är det jul och då blir det Cabarete i två veckor i alla fall.
    /Lars

    Låter schysst! Där har jag aldrig varit; jag har väl funderat ibland men det har aldrig blivit av. Hoppas du får fin vindsurf!

    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    1 november, 2013 vid 08:24

    Det kanske inte är Cabaret men snart händer det saker på vattnen runt Stockholm. Vi kan bara ta ett exempel där Mården jagas av Stefan utanför Djurö.

    http://www.youtube.com/watch?v=YH7u6vf1MzE

  • hanlar

    Medlem
    1 november, 2013 vid 10:46

    Siktar på Fituna vid ett idag. Kul om det kommer nån mer..

  • kinabalu

    Medlem
    1 november, 2013 vid 11:05

    Drar till Dalarö snart… Blir en kanondag, det känner jag på mig… 🙂

  • maca

    Medlem
    1 november, 2013 vid 19:51

    @Herr Pelegrin 718266 wrote:

    Det kanske inte är Cabaret men snart händer det saker på vattnen runt Stockholm. Vi kan bara ta ett exempel där Mården jagas av Stefan utanför Djurö.

    http://www.youtube.com/watch?v=YH7u6vf1MzE

    Usch, hemska tanke!
    Schysst “ass-drag” i slutet 😉
    Btw, dalarö var rätt trevligt idag me 5.5 vid 14-16 🙂

  • kinabalu

    Medlem
    1 november, 2013 vid 20:16

    @hanlar 718271 wrote:

    Siktar på Fituna vid ett idag. Kul om det kommer nån mer..

    Hur va Fituna idag? Dalarö var som sagt helt ok. Själv körde jag 7.8 och var duktigt överriggad i mellanåt. Björn var klart snabbast idag med sin 7.0:a och Mården kämpade på med det enda seglet han tog med sig… en 8.6:a.

  • hanlar

    Medlem
    2 november, 2013 vid 06:10

    Fituna var inte bra. Det blev för mkt väst.

  • stefanlindmark

    Medlem
    3 november, 2013 vid 00:13

    Siktar på skön sydostsurf från Österskär söndag 3 november.
    Prognos 7-8 m/s medelvind mellan kl 13 och 17.
    Ahhh, denna härliga ljumma höstbris som kommer föra oss likt örnar över vattnet!

  • trimmarn

    Medlem
    3 november, 2013 vid 19:23

    och hur slutade det?

  • olabola

    Medlem
    13 november, 2013 vid 08:09

    Tänkte försöka komma ut till närlunda mellan 13-15 tiden. Någon mer som ska dit?

  • svenne

    Medlem
    13 november, 2013 vid 11:09

    @olabola 718835 wrote:

    Tänkte försöka komma ut till närlunda mellan 13-15 tiden. Någon mer som ska dit?

    Spara dina komptimmar till någon annan dag (närmare helgen kanske?), jag var precis uppe på taket och knallade omkring och det blåser inte.

  • olabola

    Medlem
    13 november, 2013 vid 15:31

    @Svenne 718837 wrote:

    Spara dina komptimmar till någon annan dag (närmare helgen kanske?), jag var precis uppe på taket och knallade omkring och det blåser inte.

    Körde 13.30-15.00 ca. Gässade på emellan åt och bra drag i byarna. Alldeles lagom för en nybörjare som jag 🙂 fick iaf några fina planingsrepor.

  • electric

    Medlem
    15 november, 2013 vid 16:16

    Det är hyfsad vindprognos (och temperaturdito!) för i morgon (lördag). Frågan är bara “hur mycket” väst det blir – jag menar om det är “risk” för dragning mot nordväst så går det inte för oss Södertäljesurfare att köra vid vårt defaultställe, dvs Farstanäs. Men i så fall får man väl dra iväg till Närlunda … Det visar sig i morgon fm!

    /Lars (vars bil nu är på banan igen 🙂 )

Sida 33 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.