• hanlar

    Medlem
    15 november, 2013 vid 18:14

    Ja det ser riktigt trevligt ut imorn. Tyvärr har jag fått lite feber men kör på med wirre och bubbelbad. Brukar funka. Hookipa(Farsta) imorn eller som Lars säger Närlunda om det blir för mkt väst. Om febern släpper förstås.

  • henryk

    Medlem
    15 november, 2013 vid 19:15

    Närlunda, Torö stenstrand ( borde väl va lite mindre imorrn ? ) eller kanske Brevik som jag aldrig testat, borde ju va bra på väst… ? Knepigt med bra väst-ställen kring Stockholm….

  • nachoman

    Medlem
    15 november, 2013 vid 19:47

    Karlsudd brygga funkar på ren väst. Då kan man köra mellan Lidingö och Bogesundslandet

  • staffomania

    Medlem
    15 november, 2013 vid 23:02

    Tänkte pröva Sätrastrandsbadet på morgonen. Är enda stället för mig där resa fram och tillbaka plus upp och nerriggning samanlagt går på en timma. Med andra ord kan man åka hemifrån kl9 och vara hemma vid 11 men sen får man leva med att det är lite byigt också.

  • electric

    Medlem
    16 november, 2013 vid 10:36

    Hanlar rapporterar från Närlunda nyss (kl 11.15) att det är bra vind (typ 5.3-5.7) och riktning. Jag drar själv dit om en stund – är där från ca 12.30.

    /Lars

  • raggarn

    Medlem
    16 november, 2013 vid 11:03

    Tomt i Närlunda (på vattnet iaf) kl 11:35…………..har blåst sen 08:00 och förmodligen hela natten (som vanligt så här års) nu verkar det va sån där härlig Mälarbyvind……..rapport från bakom ratten

    mvh Närlundaspionen
    kom igen nu….. jag vill se lite segel på vattnet ( broar ggr 2),,,,,rub it in bara…. kommer att passera x antal ggr fram till 17:30 ;-(

  • electric

    Medlem
    16 november, 2013 vid 11:15

    Ny rapport från Hanlar i Närlunda. Han körde en stund med 5.3 med god behållning – men nu kl 12 har det tyvärr lagt sig. Slutsats: det är en chansning att åka dit. Jag gör det ändå … det är fö ytterligare en person där nu. (Kanske för lite för att Raggarn ska bli nöjd, men ändå …).

    /Lars

  • electric

    Medlem
    16 november, 2013 vid 17:18

    Liten rapport från hur det blev vid Närlunda idag lördag 16/11 Det blev inget vidare. Riktningen fortsatte att vara OK men det blev mest till att guppa eftersom det bara var i enstaka byar som vinden räckte för planing. Trevligt ändå att komma ut lite på vattnet – och att få vara lite social på land. Vi var fyra pers där.

    /Lars

  • stefanlindmark

    Medlem
    16 november, 2013 vid 18:57

    Österskär lördag 16/11
    9 vindsurfare invigde andra halvan av november









  • raggarn

    Medlem
    16 november, 2013 vid 19:02

    Ja fan…solen hann bara gå ned och månen upp så drog vinden igång igen 🙁
    när f-n får vi belysning i hemmaviken……..

    fast cyklisterna har ju schyssta lampor nuförtiden…hmmmmm man kanske ska ta å testa lite månskens-surf me pannlampa…??

  • electric

    Medlem
    16 november, 2013 vid 20:03

    @Raggarn 718993 wrote:

    Ja fan…solen hann bara gå ned och månen upp så drog vinden igång igen 🙁

    Ja, precis. Det började dra ganska ordentligt när jag packat ihop och drog därifrån.

    @Raggarn 718993 wrote:

    när f-n får vi belysning i hemmaviken……..

    fast cyklisterna har ju schyssta lampor nuförtiden…hmmmmm man kanske ska ta å testa lite månskens-surf me pannlampa…??

    Det skulle kanske funkat att köra i så starkt månsken som det var/är nu? Har faktiskt gjort det en gång – men det var på sommaren och inte så kallt i vattnet (om det händer nåt så …).

    /Lars

  • svenne

    Medlem
    16 november, 2013 vid 23:07

    Jag har kört Närlunda i månsken, det är rätt ballt faktiskt och lätt att hitta tillbaka in eftersom alla husen nedanför är upplysta som rena tivolit. Men det får gärna vara liiite varmare än nu ifall det händer något.

  • raggarn

    Medlem
    17 november, 2013 vid 07:47

    jaaaa…….kan bli jobbigt om man rammar en bäver i mörkret å fenan går av…..
    får nog testa på sommaren…
    07:05….det börjar bli ljust och vinden börjar avta…..som vanligt…. har brallat hela natten
    verkar pendla mellan väst å nordväst…. christers place kanske funkar….

  • herr-pelegrin

    Medlem
    17 november, 2013 vid 09:39

    Söndag – Ser ok ut i södra skärgården. Vaj i talltopparna och sol.

  • pataba

    Medlem
    17 november, 2013 vid 11:20

    6,2 fungerar på rasta. Blåser fortfarande en bit ut om någon är sugen.

Sida 34 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.