• richardfb

    Medlem
    23 maj, 2014 vid 11:52

    Ser ut att blåsa, nån som är ute? Jag funderar på om lövsta funkar.. 🙂

  • htn

    Medlem
    23 maj, 2014 vid 12:48

    @RichardFB 723407 wrote:

    Ser ut att blåsa, nån som är ute? Jag funderar på om lövsta funkar.. 🙂

    Det kan nog funka fint. Hoppas på liknande vind imorgon…
    Klipp från rl.se:

  • surfing_is_great

    Medlem
    23 maj, 2014 vid 13:00

    Lövsta såg inga bra ut, provar rasta ist funkade fint igår

  • electric

    Medlem
    23 maj, 2014 vid 15:15

    P.g.a. SO grundvind idag fredag em så förstod jag att det inte skulle bli OK sjöbris vid Fituna. Istället chansade jag på Skanssundet, där ju SO funkar bra – förutsatt god vindstyrka. Men det var det inte; kanske max 4 m/s (troligen svag sjöbris). Så idag blev det ingen surf alls …

    Var det nån som var vid Fituna igår (torsdag)? Jag var ju själv upptagen med annat -men det vore kul med en liten rapport i så fall. Själv trodde jag ju inte riktigt på det, även om jag ansåg det fanns chans.

    /Lars

  • henryk

    Medlem
    23 maj, 2014 vid 18:38

    Fituna var heldött igår vid 16 när jag kom dit …

    Skickas från min iPad via Tapatalk

  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 maj, 2014 vid 18:48

    Torsdag o fredag hade funkat bra på Riddarfjärden! I avsaknad av bräda i innerstan mådde man mest dåligt av att se den fina vinden i kombination med supervädret.,,

  • kinabalu

    Medlem
    24 maj, 2014 vid 07:12

    Å jag som alltid velat segla Riddarfjärden!!! 🙂 Vad säger ni om Riddarfjärdssurf idag?
    Min fru gillade iden, så vi drar nog in i vilket fall och tar med picknikkorgen å brädan, så får man se om det blir nått surfat.

  • raggarn

    Medlem
    24 maj, 2014 vid 09:56

    nå´n som har en rapport från nå´nstans idag….e de värt å dra iväg…??
    verkar byigare än igår!!!

  • richardfb

    Medlem
    24 maj, 2014 vid 11:33

    Enligt farsan som är ute på vattnet vid lövsta så är det 5-7m/s, jag packar 6,5 och stor freestyleplanka och drar dit 🙂

  • raggarn

    Medlem
    24 maj, 2014 vid 12:25

    aaaarghhh…en iskall Corona me lime till hockeyn känns bättre just nu tror jag……
    hoppas på sönd ist

    tack för rapp. iaf

  • malteaserr

    Medlem
    24 maj, 2014 vid 12:37

    Björkvik, vindstilla. Chips, läsk, iPad och jobba på bondbrännan. Skönt men trist.

    @Raggarn 723437 wrote:

    aaaarghhh…en iskall Corona me lime till hockeyn känns bättre just nu tror jag……
    hoppas på sönd ist

    tack för rapp. iaf

  • raggarn

    Medlem
    24 maj, 2014 vid 14:29

    jodå det gick ju oxå åt h-vete….hockeyn alltså….
    får korka upp vuodkan…..skål …….. å dränka sorgen

    och där gick solen i moln också….faaaaannn….

  • henryk

    Medlem
    24 maj, 2014 vid 15:48

    Fituna funkade inte – för surf, men bra häng på stocken, lite paddlande på supen, helt uppbränd av solen, tur att man ska sitta i ett skåp i två dar snart 🙂

  • electric

    Medlem
    24 maj, 2014 vid 18:39

    @henryk 723442 wrote:

    Fituna funkade inte – för surf, men bra häng på stocken, lite paddlande på supen, helt uppbränd av solen, tur att man ska sitta i ett skåp i två dar snart 🙂

    Förlåt … men det var väl lite mot bättre vetande att tro på OK sjöbris vid Fituna idag …. Jag menar, mot detta talade ju såväl O-SO grundvind som att ingen vindvridning mot S kunde skönjas vid Landsort ens vid lunchtid …

    Men det är härligt med optimister! Jag var ju själv en sådan igår när jag drog till Skanssundet i hopp om att SO-vinden skulle räcka till. Vilket den alltså inte gjorde. En hel eftermiddag åt skogen. (Men idag lyckades jag motstå suget – som tur var: bomkörningar är ännu värre än att “lida” hemmavid.)

    /Lars

  • kinabalu

    Medlem
    24 maj, 2014 vid 18:40

    Riddarfjärden var grym!! Enorma byar (på minst sex å en halv metros por segundo) drog in mot Rålis… 🙂 Nåja, jag fick segla i alla fall… Å planade minst fem gånger, men byarna var lite väl korta.

    Det såg faktiskt rätt bra ut när jag riggade, då det låg på sydost, men sedan verkade det som brisen kom i gång från syd och förstörde. Några korta byar från syd och sedan slog sydostvinden igenom igen… Typ så höll det på.

    Stället har ju klart potential i alla fall! Med en bra grundvind på sydost eller ren ost kan det nog bli bra. Riktigt cool miljö att surfa i… 🙂

Sida 42 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.