• tinka

    Medlem
    29 maj, 2014 vid 08:20

    Tips på vart man åker idag, torsdag? Känner att det är hög tid för säsongspremiär!

  • isaac

    Medlem
    29 maj, 2014 vid 09:12

    Jag satsar på Sandvikens brygga. Siktar på att vara där framåt 13.

  • electric

    Medlem
    29 maj, 2014 vid 09:43

    @Isaac 723625 wrote:

    Jag satsar på Sandvikens brygga. Siktar på att vara där framåt 13.

    Bra val. Jag drar nu; är där från 12.30. Någon ytterligare ä på g. Tydligen slipper jag vara ensam där idag 🙂 .

    /Lars

  • tinka

    Medlem
    29 maj, 2014 vid 09:53

    Då testar jag Sandvikens brygga jag med! 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    29 maj, 2014 vid 12:16

    Torsdag får ju inte Ni som gillar drag missa! Det drar på mer än i går o gässar in i vikarna i södra skärgården!

  • sailortrash

    Medlem
    29 maj, 2014 vid 18:10

    Idag var det väl tokbra överallt antar jag…resarö var mestadels 5.0, mot 14 slog det till och ökade på till 4.0. Måste vart en 15-16+ M/S i de värsta stråken med vind…

  • electric

    Medlem
    29 maj, 2014 vid 22:12

    @sailortrash 723636 wrote:

    Idag var det väl tokbra överallt antar jag.. …

    Ja, det var i alla fall bra vid Sandvikens brygga! Tokbra! Det kördes 4.7-ca 6.0, några på småbrädor kring 85 l, av oss ca 10 pers som var där (faktiskt nästan rekorduppslutning vad gäller de senaste åren! Flera var där för första gången … Trevligt att man inte bara fick mycket vind utan också sällskap!).

    /Lars

  • pete

    Medlem
    29 maj, 2014 vid 22:30

    Tack Lars för att du puffat för Sandvikens brygga! Första gången jag var där och det var nog över förväntan. Efter lite bök att komma ut genom lä med liten volym var det ju bra öppen o jämn vind med fina hoppvågor som jag kände igen från Rastaholm. Tog mindre än en timme från Tyresö – det lär bli fler besök när nordan brallar! 🙂

  • electric

    Medlem
    30 maj, 2014 vid 08:19

    @pete 723646 wrote:

    Tack Lars för att du puffat för Sandvikens brygga! Första gången jag var där och det var nog över förväntan. Efter lite bök att komma ut genom lä med liten volym var det ju bra öppen o jämn vind med fina hoppvågor som jag kände igen från Rastaholm. Tog mindre än en timme från Tyresö – det lär bli fler besök när nordan brallar! 🙂

    Ja, jag förstår att du är nöjd – det såg ju ut att gå riktigt bra. Bra att du följde mitt råd och körde långt ut. Jag var först lite orolig över att du inte skulle klara att starta med den där lilla brädan, men blev glad när du väl lyckades. Stället är ju inte direkt vänligt när det gäller att launcha.
    Du körde rätt länge, väl? Fortfarande när jag drog vid 18-tiden så var du kvar långt ut.

    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    31 maj, 2014 vid 17:32

    Fredag o lördag inte mycket att hurra för. Om man prickade rätt lördag så hade man kunnat få ok vind runt kl 15-16 i södra skärgården. Kom ut väl sent o inga gäss kvar…

  • martinik

    Medlem
    5 juni, 2014 vid 21:51

    Vart hittar man vinden i helgen eller är det helt kört?

  • staffomania

    Medlem
    5 juni, 2014 vid 22:17

    Kan Fituna funka på Lördag kanske?

  • electric

    Medlem
    5 juni, 2014 vid 22:52

    @staffomania 723862 wrote:

    Kan Fituna funka på Lördag kanske?

    “Kanske” är rätt ord: Det finns ju iaf hyfsad chans nu när vi är i närheten av en front – vars läge den närmaste tiden uppenbarligen är svår att prognosticera att döma av att SMHIs väderprognoser för helgen ändras hela tiden. Just den osäkerheten gör att det finns chans trots tidvis rätt dåliga vindprognoser.

    /Lars
    (… som i egenskap av kassör i Södertörns surfklubb vill påpeka för dem som inte har betalat årets medlemsavgift 100 kr (eller betalat i SWC eller TWC) inte heller är behöriga till Fituna, även om de har Passerkort Fituna. Gäller inte dig Staffan!)

  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 juni, 2014 vid 15:55

    Fredagen var fascinerande usel men lördag em på syd ser ju lovande ut! Jag lappade ihop iSonicen med epoxy för femtioelfte gången i dag och hoppas på Bruket i morgon!

  • martinik

    Medlem
    6 juni, 2014 vid 18:38

    Vad tror ni om Dalarö imorgon?

Sida 44 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.