• sailortrash

    Medlem
    30 juni, 2014 vid 06:40

    vad spelar längden på tråden för roll när man ändå kommer till sista sidan direkt (om man vill…)

  • henryk

    Medlem
    30 juni, 2014 vid 06:44

    Nä – de e sant, det är förstås inte längden i sig som e grejen – utan varför den e så lång 🙂

  • dr-masse

    Medlem
    30 juni, 2014 vid 07:48

    Eftersom tråden är välbesökt fyller den med största sannolikhet ett behov. Jag besöker den själv rätt ofta. Och som mycket riktigt påpekats så kan man a: strunta i att läsa den och b: klicka sig direkt till sista inlägget. Tror inte någon skulle stoppa trådar som “Västkusten”, “Skåne”, “Gotland” eller “Hudik” till exempel.

    Har ibland funderat på om surfzone skulle ha ett “obsar och proggar” forum, men tror att det kanske skulle bli för låg aktivitet där för att det skulle fungera.

    Samtidigt tycker jag mig skönja att vissa faktiskt söker sig tillbaka till forum eftersom flera andra sociala medier har sina begränsningar och blir alltmer kommersiella i sitt syfte.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    2 juli, 2014 vid 10:33

    Efter denna diskussion tänkte jag passa på att förlänga tråden ytterligare.

    Onsdag – Runt 12.00 kom sjöbrisen igång med ca 5 m/s i samband med lite solsken i södra skärgården. En halvtimme senare tryckte molnen på utåt och det föll några hagelkorn och regn precis när man börjat tänka på att ge sig ut på vattnet. Som vanligt när molnen trycker på så dog vinden. Det är inte läge att ge sig ut. Senare kom solen o vinden tillbaka men det åskade å andra sidan oavbrutet inåt fastlandet.

  • brutus

    Medlem
    2 juli, 2014 vid 20:13

    dalarö, askfatshamnen imorgon 3/7 efter jobbet, vem är på? SW och gissningsvis 7-11ish m/s + att det ska spricka upp mot kvällen, kan bli hur bra som helst (med tanke på hur jävla sällan jag surfar nuförti´n…

  • mr_soft

    Medlem
    3 juli, 2014 vid 06:12

    Kanske dalarö men lutar åt björkvik för min del

  • richardfb

    Medlem
    3 juli, 2014 vid 06:13

    Klart man ska dit! Lär bli naajs
    Dalarö alltså

  • herr-pelegrin

    Medlem
    3 juli, 2014 vid 06:27

    Torsdag – Kl 08.00. Proggen verkar hålla. Det gässar lätt på V utmed fastlandet upp mot Årsta Havsbad.

  • levieux

    Medlem
    3 juli, 2014 vid 08:34

    Provar nog Kapellskär efter jobbet.
    Vivakarta ger 8,0 Väst just nu.

  • surfing_is_great

    Medlem
    3 juli, 2014 vid 10:38

    Får man sällskap på Rasta idag för efterjobbet surf?

  • tinka

    Medlem
    3 juli, 2014 vid 10:45

    Idag ska det bli surf!
    Vart parkerar/riggar man vid Askfatshamnen, Dalarö?

    /Hanna

  • rad

    Medlem
    3 juli, 2014 vid 11:05

    Parka & rigga här http://kartor.eniro.se/m/CDpkV
    Eller ja, man behöver väl inte parka i vändzonen:) men det brukar finnas plats där man får stå

  • tinka

    Medlem
    3 juli, 2014 vid 11:32

    @Rad 724676 wrote:

    Parka & rigga här http://kartor.eniro.se/m/CDpkV
    Eller ja, man behöver väl inte parka i vändzonen:) men det brukar finnas plats där man får stå

    Perfekt- Tack!

  • gogeli

    Medlem
    3 juli, 2014 vid 11:51

    Idag får det bli Baggensfjärden.

  • pataba

    Medlem
    3 juli, 2014 vid 14:58

    Blåser ca 6.0 på rasta nu men det är regnmoln runtomkring. Osäker på hur det utvecklar sig.

Sida 50 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.