• herr-pelegrin

    Medlem
    31 juli, 2014 vid 17:28

    Torsdag – Härlig dag med sol, ljummet vatten och helt ok västvind på Horsan. Janne och jag fick finbesök av Vindsökarn som är en riktig fenare på brädan. Frånsett tricksen så imponerade det hur han kunde hålla planing extremt bra på sin 118-litare. Han var givet snabbast också(!).

    Vi körde allt från 5.7 till 8.5. Det mesta fungerade men 8.5 var i största laget när det drog på som bäst. Vi hade relativt mycket planing i hyfsat långa repor.

    Det borde funkat på många håll idag! Hur gick det för övriga…?

  • sailortrash

    Medlem
    31 juli, 2014 vid 17:32

    Nu har jag testat Brevik (österåker) på väst, och fick fin 7.5 segling på 125 l. Var lite fler folk ute med liknande utrustning, och såklart några formula borta vid Österskär. Det blåser nog 5-7 i grund och 9-10 i byarna. Glest med båtar och varmt i vattnet, en perfekt dag. Brevik funkar mkt bra på västvindar

  • vindsokaren

    Medlem
    31 juli, 2014 vid 18:06

    Äntligen fick man åka på Pelegrins mytomspunna hemspot.
    Inget för småbrädor dock.
    Härligt sällskap och bra fart med 7.5 (25)

  • tigerflash

    Medlem
    31 juli, 2014 vid 18:21

    Hur var det vid rasta?? Var ut en sväng efter jobbet vid 16 tiden mellan Slagsta och Ekerö strax väster om färjeläget. Körde 6,9 vilket kändes lite lite stundtals. Dock väldigt byigt.
    / Erik

  • pataba

    Medlem
    31 juli, 2014 vid 19:15

    Körde på rasta mellan ca 14 och 16 och 8,0 var storleken som gällde. Blåste nästan rakt pålandsvind, kan ha vart bättre längre ut på Björköfjärden.

  • staffomania

    Medlem
    31 juli, 2014 vid 21:02

    Kom ut vid 17 på Farstanäs och då såg det mörkt ut men sen kom vinden och det blåste på rejält i någon timme innan vinden dog helt. Körde 8.5 men var rätt överriggad där det blåste på som mest.

    Imorgon är jag ledig men har inte bästämt var jag ska köra än? Någon som har några bra förslag?

  • brutus

    Medlem
    31 juli, 2014 vid 23:27

    Imorgon fredag, dalarö, någon? SW 9-10m/s kl 14, tror jag testar…

  • herr-pelegrin

    Medlem
    1 augusti, 2014 vid 06:25

    Brutus – Försök köra ifrån Vindsökarn om han kommer till Dalarö! Annars ser han så där kaxigt glad ut.

  • trimmarn

    Medlem
    1 augusti, 2014 vid 07:20

    Jag kör dalarö från 13.

  • pete

    Medlem
    1 augusti, 2014 vid 09:08

    Solklar Fitunafredag!

  • mwp

    Medlem
    1 augusti, 2014 vid 10:17

    Gästar i fituna nu riggar 8.4

  • mwp

    Medlem
    1 augusti, 2014 vid 10:18

    Gässar ska det stå

  • petalz

    Medlem
    1 augusti, 2014 vid 16:53

    Dalarö va helt grymt idag på em, klockren 5.3 o shorts

  • brutus

    Medlem
    1 augusti, 2014 vid 17:49

    Mm, dalarö levererade perfa 5.5 segling (med bra drag i grejerna) och grymt väder. 25 grader i vattnet? Mkt nöjd och rätt schleten 👍 mer vind, tack…

  • pete

    Medlem
    1 augusti, 2014 vid 17:57

    Fituna lämnade ingen besviken idag. Kring 10 pers där; kördes från 5.3 o uppåt med bra tryck.

Sida 58 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.