• evert

    Medlem
    9 augusti, 2014 vid 08:43

    @evert 725868 wrote:

    Vad tror ni om björkviks brygga eller torö kärringviken? Kan det blåsa lite mer där?

    På windguru ser det ut att ligga på ca 7m/s på de ställena i em.

  • irieman

    Medlem
    9 augusti, 2014 vid 08:45

    @evert 725868 wrote:

    Vad tror ni om björkviks brygga eller torö kärringviken? Kan det blåsa lite mer där?

    Jag var på Torö igår, drog mest dit för att bada men tog med mig grejjer ifall att. SUPade en del och på em kändes det som att det skulle blåsa upp lite så jag riggade 7.0 men det var no go. Liknande prognos som idag. Förhoppningsvis så kanske det blir mer idag men jag undrar vilka prognoser folk har kollat på för SMHI och Klart är ju inte direkt positiva.

  • evert

    Medlem
    9 augusti, 2014 vid 08:49

    @IrieMan 725870 wrote:

    Jag var på Torö igår, drog mest dit för att bada men tog med mig grejjer ifall att. SUPade en del och på em kändes det som att det skulle blåsa upp lite så jag riggade 7.0 men det var no go. Liknande prognos som idag. Förhoppningsvis så kanske det blir mer idag men jag undrar vilka prognoser folk har kollat på för SMHI och Klart är ju inte direkt positiva.

    Ok, tack för info! Om det inte regnar kanske det blir torö på måndag. Då åker jag nog till björkviks brygga idag, det är närmare och har inte heller nyckel till campingen på fituna (?)

  • herr-pelegrin

    Medlem
    9 augusti, 2014 vid 08:52

    Lördag – kl 10.50 Viva ligger nere för bl a Nynäs. Landsort är väl ok medan Revenge bara har dryga 2 m/s. Från södra innerskärgården kan rapporteras bleke på morgonen men en svag vind på ung. SV drog igång vid ca 10.30.

    Kl 12.00 åkte vi över Mysingen i en vind på runt 4 max 5 m/s. Samma gäller på utsidan Nåttarö.

    Kl 14.00 o någon timme tillbaka är det klent med vind på öppet hav. Ser ut att vara 2-3 m/s.

  • irieman

    Medlem
    9 augusti, 2014 vid 08:59

    Jag drar till Torö idag oavsett med familjen, tar med grejjer ifall att. Jag kan ju rapportera ifall det börjar röra på sig.

  • irieman

    Medlem
    9 augusti, 2014 vid 11:14

    @IrieMan 725873 wrote:

    Jag drar till Torö idag oavsett med familjen, tar med grejjer ifall att. Jag kan ju rapportera ifall det börjar röra på sig.

    Blåser 3-4 m/s på Torö så än har det inte kickat igång.

  • evert

    Medlem
    9 augusti, 2014 vid 11:54

    Björkvik blåser det gäss! Någon på väg hit? Mkt badare, går man i på samma plats ändå?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    9 augusti, 2014 vid 15:19

    Märklig lördag! Det blåste betydligt mer inåt än ute till havs. Vissa av Er kanske hade tur att pricka in en bra spot?

  • irieman

    Medlem
    9 augusti, 2014 vid 16:17

    @Herr Pelegrin 725880 wrote:

    Märklig lördag! Det blåste betydligt mer inåt än ute till havs. Vissa av Er kanske hade tur att pricka in en bra spot?

    Hmm… man kanske skulle kört Björkvik ändå, på Torö inga gäss. Men det blev en del rolig WindSUP i lite småvågor i alla fall 🙂

  • swe-496

    Medlem
    9 augusti, 2014 vid 17:18

    Årsta var så där idag, verkade ligga lite mer vind vid Söderby. Brygga som inte orkade ner riktigt.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    9 augusti, 2014 vid 17:31

    Swe496 – normalt sett har jag koll på Söderby men vi var ute med båten i dag. Hörde att det drog på lite på Mysingen runt 13-tiden men längre ut var det ingen vindökning.

  • electric

    Medlem
    9 augusti, 2014 vid 18:36

    Jag fick rapport från några som körde Farstanäs på e.m. och var nöjda.

    Själv valde jag att segla min Hobie-cat 17 på fjärdarna lite närmare Södertälje (Hallsfjärden) och jag upplevde det som 6.0-vind. Min Hobie-cat har 15.6 kvm … och det var tidvis rätt tufft. Konstant trapetsgång (dvs väldigt kul! Nästan lika kul som vindsurf …).

    /Lars

  • tigerflash

    Medlem
    9 augusti, 2014 vid 18:56

    Fituna bjöd på bra surfing idag på eftermiddagen.. 8-10 segel ute och en hel del planing på många utav dom:) dom flesta verkade nöjda som det verkade. Dock lite höga vågor stundtals för mig men summan av dagen är mycket bra från min sida.
    / Erik

  • staffomania

    Medlem
    9 augusti, 2014 vid 19:10

    Mycket folk på Fituna jag körde 8.5 utan att vara överriggad så skulle gissa på 7-8 m/s. Jäkligt nöjd ändå med tanke på att det knappt blåste i Stockholm när jag åkte.

  • evert

    Medlem
    9 augusti, 2014 vid 21:11

    Jag körde 6.0 och fick lite planing i björkvik, såg bättre ut än det var! 🙂

Sida 63 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.