• herr-pelegrin

    Medlem
    19 augusti, 2014 vid 07:24

    Malteaserr – Jag känner igen Din beskrivning efter att ha åkt in och ut till Muskö sedan 60-talet. På vägarna ut mot Dalarö, Gålö o Muskö kan det mesta dyka upp. Det finns gott om idioter om tror att man kan hinna stanna om man kör i +90 knyck om en älg, ett vildsvin eller rådjur hoppar upp på vägen. Tidig morgon och skymning är faktiskt 70 km/h någon slags maxgräns för att inte klippa djuren med fronten.

    Tisdag – Ser ut att vara lite mer på V i sydvästvinden. Det gässar inte på Horsan än men vinden räcker nog för lite större grejer. I går var det soligt större delen av dagen. När molnen kom på eftermiddagen dog vinden aningens. I dag är det molnigt och lite svalt. Kl 10.00 ökade vinden. Fortfarande mer på V än i går.

    Efter 12.00 brallade det på bra i södra på SV. Utanför Söderby vid Långgarn så var det fullt klös och mer vågor än det brukar vara. Dock platt på båda sidor av “blåshålet” mellan Muskö och Långgarn. Överriggad med 7.6. Bra träningsdag för dem som behöver öva på surfing i byig vind! Gårdagen var en liten västanfläkt mot dagens vindar. Ni som gillar 10-15 m/s har en fin eftermiddag att se framemot!

  • swe-496

    Medlem
    19 augusti, 2014 vid 12:11

    Drar till dalarö nu, verkar bra enligt Davis Weatherlink
    http://www.weatherlink.com/user/kitenation/

  • irieman

    Medlem
    19 augusti, 2014 vid 12:39

    Någon som är på Torö och kan rapportera?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    19 augusti, 2014 vid 18:02

    Någon som är mör i kroppen i kväll…?

  • levieux

    Medlem
    19 augusti, 2014 vid 18:37

    Jag!!!

  • sailortrash

    Medlem
    19 augusti, 2014 vid 18:45

    Viva mätstationen vid Kapellskär mätte 9-18 m/S kl 15.00…innan dess fick jag trevlig 7.5 åkning fram till kl 13.30. Sydväst…

  • herr-pelegrin

    Medlem
    19 augusti, 2014 vid 19:01

    Sailortrash – Det var ungefär samma tid jag körde motsvarande storlek. Helt ok! Under eftermiddagspasset blev det 5.5 med för stor bräda, 127 l, och det synkar inte 100. Från hemmaplan kommer man inte ut med mindre i frånlandsvinden. På hemvägen får man simma och gå..

  • raggarn

    Medlem
    19 augusti, 2014 vid 19:34

    mör som fan ….nu ska jag in i bastun…. 🙂 kanoneftermiddag !! 🙂
    kan vi få minst 2 såna här dagar i veckan hela hösten :-O

  • fjant

    Medlem
    19 augusti, 2014 vid 19:48

    Kalasdag på Dalarö! Körde 5.3 på lilla freeride brädan. Kalaskombo idag, överriggat men kontrollerat, perfekt att nöta duckgippar, bodydrags mm. 20 grader i vattnet, sol och 5.3 är man ju knappast bortskämd med!
    Hann även med ett klubbrace med Expressen (kölbåt) på kvällen. Vilken dag! 🙂

    /Mackan

  • irieman

    Medlem
    19 augusti, 2014 vid 21:03

    Grym Torödag idag, en av de bästa faktiskt! Vågis och 5.3 och riktigt schyssta vågor som rullade in och sol mestadels!

  • malteaserr

    Medlem
    19 augusti, 2014 vid 21:25

    @Herr Pelegrin 726535 wrote:

    Malteaserr – Jag känner igen Din beskrivning efter att ha åkt in och ut till Muskö sedan 60-talet. På vägarna ut mot Dalarö, Gålö o Muskö kan det mesta dyka upp. Det finns gott om idioter om tror att man kan hinna stanna om man kör i +90 knyck om en älg, ett vildsvin eller rådjur hoppar upp på vägen. Tidig morgon och skymning är faktiskt 70 km/h någon slags maxgräns för att inte klippa djuren med fronten.

    Ja man skulle kunna skriva en avhandling om hur illa folk kör. Framförallt folk som tror att det är tidseffektivt att göra galna omkörningar på en sådan väg som till dalarö. Man tjänar kanske en minut per mil på att åka slalom mellan bilar. Till priset av mer bränsleförbrukning, sätta folk i fara eller bli fångad av fartkameror.

    Helt off topic, men när vi pratar bilar. Jag fick inte isär min mast för att det hade kommit in sand. Testade dubbla bomtricket och allt man kan tänka sig men det vägrade släppa. Blev förbannad och slängde den i backen. Den la sig fint bakom bilen då jag kom på att jag kunde köra över nedre delen så den fixerades ordentligt. Sen slet jag för kung och fosterland i överdelen. Till slut lossnade det. Violá!

    Ni verkade ha haft en fin dag idag. Kul för er! Jag är inte alls bitter eller sur för att jag satt i ett utdraget möte med massa mediahipsters.

  • swe-496

    Medlem
    20 augusti, 2014 vid 03:19

    Den masten skulle jag vara rädd att köra med igen.

  • malteaserr

    Medlem
    20 augusti, 2014 vid 07:20

    @SWE 496 726602 wrote:

    Den masten skulle jag vara rädd att köra med igen.

    Ja metoden är nog inte att rekommendera 🙂 beställde en ny mast igår, det var dags.

  • malmorama

    Medlem
    20 augusti, 2014 vid 07:22

    Fel ämne på tråden men det skrivs ju för lite på surfzone så va fan. 🙂

    Om masten fastnar är det bästa att knacka lite där det fastnat med baksidan av en skruvmejsel. Lättast om man är två, en som drar och en som knackar.

    Biltricket har jag inte provat. 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    20 augusti, 2014 vid 07:26

    Den måste suttit som attan om det inte fungerade med bommarna! För oss som kör på isarna med surfgrejer händer ibland att man får snö, is eller vatten i mastdelarna. Om det fryser till så kan det bli bökigt att få isär.

Sida 71 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.