• malteaserr

    Medlem
    20 augusti, 2014 vid 07:42

    @Herr Pelegrin 726616 wrote:

    Den måste suttit som attan

    Ja den satt vansinnigt hårt och såg framför mig att det var mast nummer 2 som jag inte får isär. Förra blev dessutom stulen/slängd nere i källaren då den inte rymdes i mitt utrymme. Fick förvara den i taket på ventilationsrören.

    Back to topic. Tror ni att vinden når dalarö på torsdag? Slutar tidigt så jag tänkte köra lite efter 14.00.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    20 augusti, 2014 vid 08:20

    Onsdag – Det blåser i södra ungefär som i förrgår, dvs inte lika mycket som i går. Ser man på prog och Viva så stämmer det bra. Med tanke på att proggarna hållit så bra även in på kvällarna så blir en amatörmässig gissning att Dalarö kommer att funka både onsdag och torsdag eftermiddag. Läge för att utnyttja flextimmarna med andra ord! Men, var beredda på att surfa i regn! Under fm onsdag drar ett rejält regn in mot Muskö västerifrån.

    Häftigt att läsa hur mycket surfare det var i Kärringviken i går. Torö lär väl locka.

  • malteaserr

    Medlem
    20 augusti, 2014 vid 09:10

    @Herr Pelegrin 726627 wrote:

    Onsdag – Det blåser i södra ungefär som i förrgår, dvs inte lika mycket som i går. Ser man på prog och Viva så stämmer det bra. Med tanke på att proggarna hållit så bra även in på kvällarna så blir en amatörmässig gissning att Dalarö kommer att funka både onsdag och torsdag eftermiddag. Läge för att utnyttja flextimmarna med andra ord! Men, var beredda på att surfa i regn! Under fm onsdag drar ett rejält regn in mot Muskö västerifrån.

    Häftigt att läsa hur mycket surfare det var i Kärringviken i går. Torö lär väl locka.

    Låter toppen Pelegrin. Håller med om att det är kul när det är stor uppslutning. En del av nöjet med vindsurfing är det “sociala”.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    20 augusti, 2014 vid 09:46

    Ha, ha jag håller med om det sociala men i praktiken är det rätt ensligt på Horsan nu när Janne är skadad! Jag är lite för lat för att kajka runt bland spotsen. Tillägg för dagen – Regnet drog förbi o vinden mattades något. Svårt att säga men kanske 5-7 m/s vid 11.30. Inga gäss.

    Efter fem timmar på vattnet i dag så kan man väl säga att proggen inte höll. Enda chansen var att hitta riktiga “blåshål” med byar men för undertecknad blev det mycket plöja ändå. Samtidigt var det stundtals riktigt bra när 7 m/s-byarna räckte till 500-1000-metersrepor utanför Söderby. Körde 7.6 men större hade varit bättre.

    Jo, höll på att glömma det men funkade Fituna och Dalarö i dag…?

  • larubia

    Medlem
    20 augusti, 2014 vid 20:28

    Vad tror ni om Dalarö imorgon eftermiddag? kommer det hålla i sig eller är det kanske för mycket väst? Om någon ska ut vore det kanon med en lägesrapport så man vet om man ska försöka komma ifrån jobbet lite tidigare och köra ut 🙂
    Tack!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    21 augusti, 2014 vid 09:01

    La Rubia – Jag har varit ute varje dag de senaste dagarna men kan inte förhållandena på Dalarö. Om dessa motsvarar de på Horsan så är det lite speciellt med den här vinden. Om man kör liten bräda måste man hitta ställen där det blåser planing för det mesta. På öppna fjärdar i södra innerskärgården gör det inte det. Jag var precis uppe på ett berg och kollade ut över Horsan. Det är likadant i dag. Inga gäss men stråk med hyfsat kraftiga vindbyar. Tittar man på Viva Nynäs så blåser det 10-12 men det gör det definitivt inte inomskärs.

    Om Dalarö haft jämt drag och planingsvind på eftermiddagarna senaste dagarna så borde det absolut fungera i eftermiddag, förutsatt att proggen håller. Om det är planing bara i byarna så funkar lite större brädor bättre. (En 100-litare är helt körd på Horsan i alla fall.)

  • pete

    Medlem
    21 augusti, 2014 vid 09:55

    För aktuell Dalarö-rapport är det ju busenkelt ju, bara att kolla vindmätarn…
    http://www.weatherlink.com/user/kitenation/index.php?view=main&headers=1
    Just nu 10.3 m/s 221° => ut å kör om du har möjlighet (själv får jag suga på förrgårdagens Torö-karamell ett tag till…)

  • herr-pelegrin

    Medlem
    21 augusti, 2014 vid 10:05

    Dalarömätaren stod på 6.7 när jag skrev ovanst. Kl 12.00 har vinden ökat o är lite mer V i sydvästvinden än förut.

  • richardfb

    Medlem
    21 augusti, 2014 vid 10:56

    Ssv 9,8 enligt mätaren, jag åker till dalarö vid 15:00 🙂

  • ath

    Medlem
    21 augusti, 2014 vid 11:19

    Klent på torö fram t 1230. Testar 7,3 fituna

  • hanlar

    Medlem
    21 augusti, 2014 vid 11:48

    Tänkte sticka till Fituna om en stund. Är du på Fituna nu ath? Är riktningen ok där?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    21 augusti, 2014 vid 14:22

    I dag fick man en riktig körare med 7.6! Först av och på men sen! När molnen dragit bort och solen visade sig så brallade det plötsligt på ordentligt. Inte bara byar utan fullt klös rakt över fjärden. Helt andra förhållanden än i förmiddags och i går. Gissningsvis 10-12 m/s som drar in mot Årsta Havsbad. Dalarö blir säkert kanonfint om vinden håller i sig på denna sydvästliga riktning!

  • ath

    Medlem
    21 augusti, 2014 vid 14:48

    Likbande förhållande vid fituna.

  • trimmarn

    Medlem
    21 augusti, 2014 vid 17:54

    Dalarö funkade 5.4 och 95l.

  • malteaserr

    Medlem
    21 augusti, 2014 vid 19:38

    Dalarö var väldigt trevligt idag. Kom 16.30 och då var det fullt ös. Fick i alla fall 1.5 timmes jämn och fin 5.2 vind. Mestadels sol och inte speciellt kallt i vattnet.

Sida 72 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.