• richardfb

    Medlem
    22 september, 2014 vid 11:25

    Viva visar ju lite av varje, men blåser det nv eller no? Älvnäs eller gålö?

  • sailortrash

    Medlem
    22 september, 2014 vid 12:27

    beror ju på vart du är, du får ju exakt vinkel av viva. annars är det väl rak nord man kan utgå ifrån. vid denna styrka spelar det ju knappt roll om det är lite träd i vägen

  • herr-pelegrin

    Medlem
    22 september, 2014 vid 12:40

    För de tuffingar som vågar sig ut i snålblåsten kan meddelas att jag precis var nere och kollade på Horsan. Lite intressant var att det såg “hyfsat jämt ut” för att blåsa småspik på nord. Det var inte så att det kom byar från alla möjliga vinklar utan istället drog det fram mycket breda stråk med vindökningar.

  • pappasurf

    Medlem
    22 september, 2014 vid 16:13

    Var ute på stora Värtan vid 1400, galet byigt! Fick ge upp pga för stort riggat (5,5) … och bristande kompetens.:-(

  • roblin01

    Medlem
    22 september, 2014 vid 18:49

    Kom nyss in från en liten “försök” till surf i mörtnäs. Grymt byigt ( skiftade mellan 8 och 17 m/s. Drygt 50 cm sjö. Låg mest i vattnet och fundrade på om sökarens låg dubbelvikta av skratt på botten:) Överriggad på mitt minsta segel 5.7 och för lite erfarenhet blev min slutsats av kvällen.

  • roblin01

    Medlem
    22 september, 2014 vid 18:52

    Kom nyss in från ett litet “försök” till surf i mörtnäs. Grymt byigt ( skiftade mellan 8 och 17 m/s. Drygt 50 cm sjö. Låg mest i vattnet och fundrade på om sälarna låg dubbelvikta av skratt på botten. Överiggad på mitt minsta segel 5.7 och för lite erfarenhet blev min slutsats av kvällen.

  • electric

    Medlem
    22 september, 2014 vid 19:59

    Som väntat levererade Sandvikens brygga idag, om än med väldigt byiga (och därför delvis svåra) förhållanden. Totalt under dagen var ca 10 pers där, flertalet körde 3.7-4.2 (ibland överriggade).
    /Lars

  • anna79

    Medlem
    22 september, 2014 vid 20:04

    Resultatet från Edsviken blev överraskande positivt – men kanske primärt pga närheten till varm dusch efteråt 😉
    Jag gick i norr om Segeludden vid en liten badstrand och körde totalt 6 vändor ut vilket räckte mer än väl. Körde 91l och 4.3 och det var som övriga skrev väldigt byigt en del hårda kastbyar uppifrån resulterade i ett par rejäla smällar. Och jag kan ju lätt säga att inga hastighetsrekord slogs, det handlade mest om att “tygla vildhästen”… (Edsvikens firrar ligger redan på botten, döda sen ett par veckor, annars hade de skrattat också!) Utåt stampade jag mest och försökte kontrollera riggen som kastade och ryckte. In gick bättre i full plan men det var rejält okontrollerat pga trötta armar och för stor rigg… Men kul att prova på en spot 5 min hemifrån. Jag såg ett reflexgult segel ovan vasskanten när jag kom ner men den försvann när jag väl var ute, därefter mkt ensamt på vattnet. Tror det hade varit bättre med mer NO och lättare vind. Men kul ändå. En bra regnig måndagseftermiddag helt enkelt 🙂

  • ath

    Medlem
    22 september, 2014 vid 20:24

    Ja, byigt idag men det var ju bra tryck. Var tror ni funkar bäst imorrn förmiddag? Verkar ju bli avtagande under fm och mest vind längre ut. Hinner tyvärr inte upp mot väddö.

  • trimmarn

    Medlem
    23 september, 2014 vid 05:15

    Kärringviken 3 gubbar 3.7-4.0 oftast överriggad.

  • richardfb

    Medlem
    23 september, 2014 vid 07:03

    Sällan man är så sjukt överriggad med 4,5 i mälarn…:shocked:

    Lite gopro, från ekerö.. provade raggarns spot..

    https://www.youtube.com/watch?v=bVkhvbtzniM

    Kameran dog så det blev inte så mycket video..

  • sailortrash

    Medlem
    23 september, 2014 vid 07:24

    jag tar av mig hatten för er som gick ut. själv tänkte jag att det inte skulle bli ngn bra med 4.7….verkar som det var en bra bedömning..

  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 september, 2014 vid 07:36

    RESPEKT– pappasurf, Roblin, Electric, Anna, Trimmarn, Richard och alla andra!

    Om man var nere vid havet eller Mälaren och spanade ut så fattade man att det krävdes mod för att ge sig ut när det drog på runt 20 m/s!

  • staffomania

    Medlem
    23 september, 2014 vid 08:30

    Har 5.5 som minsta segel + en rätt stor bräda, så skippade att köra idag. Däremot så blir det Haga park till helgen. Ser lovande ut 🙂

  • electric

    Medlem
    23 september, 2014 vid 09:04

    Vi är några som chansar på att det är lite vindrester kvar idag vid Sandvikens brygga. Drar dit nu.
    /Lars

Sida 77 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.