• henryk

    Medlem
    6 oktober, 2014 vid 13:08

    Hur är Erstaviken på OSO, verkar ju va risk för mycket ost… Hur kommer man dit, erstaviksvägen från norr ?
    Kört torö på ost en gång, vågor, men lite mindre och lättare att ta sig ut …

  • framau

    Medlem
    6 oktober, 2014 vid 13:59

    Erstaviken är helt ok vid OSO vad jag kan komma ihåg (nu var det länge sedan jag var där vid den vindriktningen). Ta inte Erstaviksvägen! Från Nynäsvägen ta Tyresöv och sedan Strandallén ned till badplatsen.
    /Frank

  • pete

    Medlem
    6 oktober, 2014 vid 14:11

    Tjena Henryk, Erstaviken är ju relativt smal; jipp-till-jipp kanske 800 m, så ren SO är absolut bäst tycker jag. Det ser ut som aningens OSO på fm vridande mot SO på em så det borde funka! Blir förhoppningsvis lite skojsiga småvågor att studsa på.

    Lägger in vägen till Strandbadet/Surfklubben på södra sidan Erstaviken:
    http://www.hitta.se/kartan#/route/Globentorget+2,+Johanneshov/59.29417:18.08081/59.25592+18.27807/59.25592:18.27807/@59.26382,18.24434,13z

    Apropå Torö: vete 17 hur lätt det blir att ta sig ut imorrn; tror det kommer plaska på rätt bra… får se hur jag gör.

  • henryk

    Medlem
    6 oktober, 2014 vid 14:42

    Ok – tack! Hade helt missuppfattat var surfklubben låg, då vet jag nu! Lär ju bli regnigt och rätt kallt imorrn, så kanske testar ersta om vinkeln verkar bra… (När jag körde stenstrand var det nog mer ren ost än det blir imorrn…)

    Skickas från min iPad via Tapatalk

  • nicke5

    Medlem
    6 oktober, 2014 vid 18:52

    Satsar nog på Björkvik imorrnbitti eller fm. Ngn mer som e på g tidigt?

  • orry

    Medlem
    6 oktober, 2014 vid 19:33

    Kör BV innan jobbet dvs tidig morgon fram till senast 1000

  • vindsokaren

    Medlem
    6 oktober, 2014 vid 21:25

    http://www.youtube.com/watch?v=rwIKAo_VoRs&feature=youtube_gdata_player.Fick höra idag att minst 4st från Tyresö klubben kommer o köra från
    Kl:10:30.
    Ahh får se om man kommer loss inte ofta det är mer än 10ms på so
    Och blir det mer så pressas vågorna ihop lite till hoppvågor.
    Lite varmare på filmen.

  • tigerflash

    Medlem
    7 oktober, 2014 vid 08:16

    Får se om jag och “wahlgren” kanske kommer iväg skaplig tid från jobbet idag för då blir det twc i eftermiddag innan mörkret kommer.:)
    / Erik

  • wahlgren

    Medlem
    7 oktober, 2014 vid 18:27

    Yees, blev Tyresö efter att ha lyckats smita från jobbet vid 14. Riktigt bra drag! Ganska ofta överriggad, dock med 7,5kvm. Men larvigt roligt 🙂

    Roligt med alla trevliga människor man träffade på där ute också!

    Trots att jag påminde mig själv flertalet ggr så glömde jag kvar en blå/vit stickad Raw-mössa som jag så snyggt hade lagt i båset bredvid containern. Skulle någon här mot förmodan tagit rätt denna så dra ett sms till mig på 070-6764636

    //Christian

  • electric

    Medlem
    7 oktober, 2014 vid 23:24

    Nu börjar ju proggen för i morgon (oj, idag menar jag, det är ju redan onsdag!) se riktigt lovande ut. Fituna kanske? Bäst att sova så man orkar upp i hyfsad tid 🙂 .

    /Lars

  • henryk

    Medlem
    8 oktober, 2014 vid 05:02

    Borde väl kunna vrida in… !?Fituna eller Dalarö efter regnet för min del…

  • hanlar

    Medlem
    8 oktober, 2014 vid 09:02

    Sticker till Fituna vid ett.

  • irieman

    Medlem
    8 oktober, 2014 vid 09:36

    Funderar också på Fituna eller Dalarö. Vilket ställe har bäst vinkel idag? SV 226 grader enligt Dalarömätaren.

  • electric

    Medlem
    8 oktober, 2014 vid 09:49

    Jag drar till Fituna nu; är där från 12.30. Flera andra kommer också.

    /Lars

  • irieman

    Medlem
    8 oktober, 2014 vid 10:08

    Ok, jag hakar också på.

Sida 82 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.