• bjornen

    Medlem
    8 oktober, 2014 vid 10:11

    Är på dalarö nu. Bra riktning och runt 10ms

  • henryk

    Medlem
    8 oktober, 2014 vid 11:16

    Är på fituna nu. Bra riktning och runt ?? Riggar 7,7. Lars riggat 6,0 🙂

  • henryk

    Medlem
    8 oktober, 2014 vid 11:49

    Hmm- vrider mot väst ibland, inte perfekt, men bra med vind nu iaf…

  • irieman

    Medlem
    8 oktober, 2014 vid 15:27

    Blev Dalarö ändå för mig, hade inte jättemycket tid och det är bra mycket smidigare att ta sig dit. Var bra med vind när jag kom vid 13, mätte 10-13 ungefär. Riggade 5.3 och det visade sig vara ett bra val. Det var fullplaning mest hela tiden med några vindhål här och där och ganska byigt men riktigt skoj! Vinden fortsatte att pumpa på senare på eftermiddagen också.

  • electric

    Medlem
    8 oktober, 2014 vid 18:31

    Fituna funkade hyfsat men var inte optimalt. Orsaken var att vinden av någon anledning hade en tendens att vrida mot väst (som också Henryk antydde tidigare), vilket innebar att vindstyrkan var lite “av och på” (som någon uttryckte det). Märkligt med denna vindvridning, som måste varit helt lokal – ingen viva-station i Stockholmstrakten visade ju ens över 220 grader någon gång under hela e.m.
    Hur som helst är jag nöjd; fick två timmars helt OK vindsurf med mitt 6.0. De övriga 4 pers som var där körde från 5.5 till 7.7.

    /Lars

  • tumba

    Medlem
    18 oktober, 2014 vid 17:13

    Funderar ev på att prova Dalarö i morgon – är det nån som vet vad vattentempen kan tänkas ligga på just nu?

  • bjornen

    Medlem
    18 oktober, 2014 vid 17:43

    Bullandö marina har drygt 10 grader. Jag funderar också på att dra till dalarö i morgon. Siktar på kl 9-10 om det blåser och inte spöregnar.

  • tigerflash

    Medlem
    18 oktober, 2014 vid 20:27

    Verkar enl progg att regnet kommer försvinna runt 08-09 tiden i Stockholmstrakten .:) och ser ut att bli skapliga förhållanden imorn ute i kustbandet. Jag och “Wahlgren” har lite planer på brandalssund men det verkar vara lite mindre vind där enl SMHI . Kollar viva när vi vaknar och bestämmer oss efter det.
    / Erik

  • malteaserr

    Medlem
    21 oktober, 2014 vid 17:41

    Om jag inte är helt ute och cyklar skall det bli trevlig vind framåt helgen. Perfekt riktning för Dalarö. Frågan är om man kommer dunka näbben på brädan i en ubåt?

  • sailortrash

    Medlem
    22 oktober, 2014 vid 06:22

    egentligen borde man ju sticka ut och köra idag…men fan va kallt det blåste på vägen till dagis imorse..kanske tinar upp framåt 12-13.00?

  • tall-jonny

    Medlem
    22 oktober, 2014 vid 08:47

    På lördag blir det stora vågor på Torö, någon form av vattenaktivitet borde man väl kunna klämma in! :cool2:

  • electric

    Medlem
    22 oktober, 2014 vid 10:40

    Fr o m fredag ser ju prognosen väldigt bra ut – bra vind från S-SV och hyfsat varmt. Som det nu ser ut blir det Fituna för mig på fredag efter lunch.

    /Lars

  • pete

    Medlem
    22 oktober, 2014 vid 12:38

    Stämmer proggen är min personliga progg att man kan vara rätt trött i armarna framemot mitten på nästa vecka – syd > 10 fre, lö, sö, må, ti… ska hem å limma sista lopphålen i vinterdräkten så hoppas jag oxå komma loss på fredag, Lars!

  • sailortrash

    Medlem
    22 oktober, 2014 vid 13:05

    Ok i vattnet men kallt i luften. 2 repor utan vantar blev det för mig nyss sen försvann händerna. Kanonvind runt 8-11 rak öst (perfekt sideshore) vid Österskär.

  • electric

    Medlem
    24 oktober, 2014 vid 09:27

    Jag drar till Fituna om en stund; är där från 12.30. Det är fler på g dit i e.m.

    /Lars

Sida 83 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.