• pete

    Medlem
    27 oktober, 2014 vid 09:12

    Söndag, Torö K-viken var riktigt skoj; 5.4 och nästan vsv mitt på dagen, sen ökande helt enligt prognosen och vridande till ssv med växande vågor och busigt stök. Vid halvfyratiden kunde man ledigt köra en kvadrat mindre, men då var jag för trött för att byta segel, så jag drog lite extra nedhal o bet ihop. Först inte så många vindsurfare, däremot en massa kajaker(!), sen blev det fler vindsurfare i takt med att vinden ökade. Några stycken men inte jättemånga seglade Stenstranden vad jag såg.

  • electric

    Medlem
    27 oktober, 2014 vid 09:24

    @Wahlgren 728658 wrote:

    Rapport från Farstanäs, igår 26/10
    Kom dit vid 10:30, körde första repan med 7,5 traction utan större problem. Vinden tilltog och jag riggade tillslut ner till 5,3 vilket stundtals var lite segt men i sin helhelt riktigt trevligt och bra val med tanke på hur byigt det var. Riktigt bra dag!

    Kul med rapport från Farstanäs!
    Jag drar för övrigt dit nu idag, måndag kl 11, för att få lite omväxling från Fituna. (Och så för att det känns som risk för lite väst i vinden – och då funkar ju Farstanäs bättre …). Gissar att jag blir ensam där (?) men det spelar mindre roll nu i den här sommarvärmen! (15 grader!).

    /Lars

  • electric

    Medlem
    27 oktober, 2014 vid 16:40

    Och så var det dags för dagens (måndag 27/10) rapport. För ovanlighetens skull från Farstanäs … som gick av rejält! Jag har sällan varit med om så mycket vind där som det var i byarna, vilka toppade 19 m/s (medelvind nära 14 m/s). I alla fall enligt den närbelägna Brandalsundsmätaren – och jag misstrodde den inte idag!

    Från land såg det inte så blåsigt ut, så jag riggade först 6.0 – med resultat att jag höll på att blåsa bort och knappt kunde ta mig in igen, Sedan tog jag 4.7 – och var ändå grovt överriggad när byarna kom (4.2 eller mindre hade funkat …). Men kul var det! Vinden avtog lite framåt 14-tiden, men då var jag ändå duktigt trött och lade av. Tack vare min vägran att ställa om till vintertid så hade jag ju kommit redan kl 11 …

    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    27 oktober, 2014 vid 16:57

    Härligt att höra Lars! Du och de andra ungdomarna verkar ju haft fina dagar i höstvärmen!

  • staffomania

    Medlem
    27 oktober, 2014 vid 18:07

    Idag var man sugen på att köra lite igen men tyvärr måste man ju jobba också dessutom pajade jag min våtdräkt i söndags. Misstänker att det var sista gången för i år för inte lär det ju komma fler liknande helger.

    Nästa år då jävlar!!!

  • nicke5

    Medlem
    3 november, 2014 vid 08:12

    Tänkte dra till Fituna strax. Någon mer som är på?

  • hanlar

    Medlem
    3 november, 2014 vid 08:35

    Vi kommer ett par st till Fituna efter lunch.

  • hanlar

    Medlem
    3 november, 2014 vid 08:56

    Lägg gärna ut en blänkare här om hur det ser ut när du kommer dit.

  • labbe

    Medlem
    3 november, 2014 vid 09:56

    Åker också till fituna, bör vara där till 12

    /L

  • ath

    Medlem
    3 november, 2014 vid 11:25

    Lite ojämnt. Som Big boy testar jag 6,6 och 110 l, misstänker att det blir stort

  • ath

    Medlem
    4 november, 2014 vid 08:47

    Vid fituna om 40 min

  • labbe

    Medlem
    4 november, 2014 vid 12:31

    Fituna riggar 6,7

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • labbe

    Medlem
    4 november, 2014 vid 13:19

    6,7 + firemove 122l funkar fint, något ökande nu/L

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • ath

    Medlem
    16 november, 2014 vid 20:49

    Funderar på att köra björkvik imorrn fm. Någon mer som är på?

  • callevader

    Medlem
    16 november, 2014 vid 21:50

    @ath 729158 wrote:

    Funderar på att köra björkvik imorrn fm. Någon mer som är på?

    Torö på fm blir det nog!

Sida 85 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.