Stockholm

This topic has 1,293 svar, 128 deltagare, and was last updated 5 years, 2 months sedan by  Herr Pelegrin.

• Författare
     RichardFB 
    Deltagare

Bra tryck i dalarö..
    Såhär såg det ut för mig:

https://www.youtube.com/watch?v=RKdd7zRcDn0&feature=youtu.be

Lite huvudvärk ska man väl ha??
    😀

Pete 
    Deltagare

Söndag, Torö K-viken var riktigt skoj; 5.4 och nästan vsv mitt på dagen, sen ökande helt enligt prognosen och vridande till ssv med växande vågor och busigt stök. Vid halvfyratiden kunde man ledigt köra en kvadrat mindre, men då var jag för trött för att byta segel, så jag drog lite extra nedhal o bet ihop. Först inte så många vindsurfare, däremot en massa kajaker(!), sen blev det fler vindsurfare i takt med att vinden ökade. Några stycken men inte jättemånga seglade Stenstranden vad jag såg.

/Peter

Electric 
    Deltagare

@Wahlgren 728658 wrote:

Rapport från Farstanäs, igår 26/10
    Kom dit vid 10:30, körde första repan med 7,5 traction utan större problem. Vinden tilltog och jag riggade tillslut ner till 5,3 vilket stundtals var lite segt men i sin helhelt riktigt trevligt och bra val med tanke på hur byigt det var. Riktigt bra dag!

Kul med rapport från Farstanäs!
    Jag drar för övrigt dit nu idag, måndag kl 11, för att få lite omväxling från Fituna. (Och så för att det känns som risk för lite väst i vinden – och då funkar ju Farstanäs bättre …). Gissar att jag blir ensam där (?) men det spelar mindre roll nu i den här sommarvärmen! (15 grader!).

/Lars

Södertörns surfklubb - sodertornsurf.se

Electric 
    Deltagare

Och så var det dags för dagens (måndag 27/10) rapport. För ovanlighetens skull från Farstanäs … som gick av rejält! Jag har sällan varit med om så mycket vind där som det var i byarna, vilka toppade 19 m/s (medelvind nära 14 m/s). I alla fall enligt den närbelägna Brandalsundsmätaren – och jag misstrodde den inte idag!

Från land såg det inte så blåsigt ut, så jag riggade först 6.0 – med resultat att jag höll på att blåsa bort och knappt kunde ta mig in igen, Sedan tog jag 4.7 – och var ändå grovt överriggad när byarna kom (4.2 eller mindre hade funkat …). Men kul var det! Vinden avtog lite framåt 14-tiden, men då var jag ändå duktigt trött och lade av. Tack vare min vägran att ställa om till vintertid så hade jag ju kommit redan kl 11 …

/Lars

Södertörns surfklubb - sodertornsurf.se

Herr Pelegrin 
    Deltagare

Härligt att höra Lars! Du och de andra ungdomarna verkar ju haft fina dagar i höstvärmen!

staffomania 
    Deltagare

Idag var man sugen på att köra lite igen men tyvärr måste man ju jobba också dessutom pajade jag min våtdräkt i söndags. Misstänker att det var sista gången för i år för inte lär det ju komma fler liknande helger.

Nästa år då jävlar!!!

Nicke5 
    Medlem

Tänkte dra till Fituna strax. Någon mer som är på?

hanlar 
    Deltagare

Vi kommer ett par st till Fituna efter lunch.

hanlar 
    Deltagare

Lägg gärna ut en blänkare här om hur det ser ut när du kommer dit.

labbe 
    Deltagare

Åker också till fituna, bör vara där till 12

/L

ath 
    Deltagare

Lite ojämnt. Som Big boy testar jag 6,6 och 110 l, misstänker att det blir stort

ath 
    Deltagare

Vid fituna om 40 min

labbe 
    Deltagare

Fituna riggar 6,7

Skickat från min iPhone med Tapatalk

labbe 
    Deltagare

6,7 + firemove 122l funkar fint, något ökande nu/L

Skickat från min iPhone med Tapatalk

ath 
    Deltagare

Funderar på att köra björkvik imorrn fm. Någon mer som är på?

Visar 15 inlägg - 1,261 till 1,275 (av 1,294 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2020 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account