Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • labbe

    Medlem
    22 maj, 2015 vid 10:57

    Kör 5,7 , 108l. Funkar fint fituna /L

  • herr-pelegrin

    Medlem
    22 maj, 2015 vid 12:38

    Hur bra som helst i dag! Ni som har möjlighet – passa på!

  • tigerflash

    Medlem
    22 maj, 2015 vid 19:42

    Blev ett par timmar vid Farstanäs mellan 16:30-18:30 vi körde 8,0-7,5… Lite dåligt drag i grundvinden men så fort det drog igång så funkade det fint 🙂 nån som kör Farstanäs imorn?? Dom flesta kanske ska till fituna imorn .:)

  • electric

    Medlem
    22 maj, 2015 vid 22:03

    På Fituna var vi ca 12 pers där och det kördes från 5.5 och uppemot 8 kvm. Kul att det också funkade bra vid Farstanäs!
    /Lars

  • staffomania

    Medlem
    22 maj, 2015 vid 22:13

    Kom till Fituna vid 17 och då var alla på väg därifrån. Trodde man skulle kunna köra lite mindre segel än vanligt för när jag drog visade mätaren på Brandalsund 8ms i medelvind.

    När jag kom ut på vattnet med min 7.5 svor jag över att jag lämnade 8,5an hemma. Det blåste dock upp lite mer och fick några planingsvändor till slut så är hyfsat nöjd. Tyckte det var sjukt kallt och frös som fan och när jag kom i land upptäckte jag att jag glömt dra upp dragkedjan till våtdräkten.

  • nike_shikari

    Medlem
    23 maj, 2015 vid 05:31

    Heading to fågeludde, lidingö to start the season.

  • surfing_is_great

    Medlem
    23 maj, 2015 vid 06:10

    Närlunda trycker på bra nu, riggar 4,8

  • joppre

    Medlem
    23 maj, 2015 vid 06:17

    Hade tänkt åka till Fituna för första gången men osäker på det funkar på väst. Är det någon som vet? Annars kanske Närlunda borde funka.

  • electric

    Medlem
    23 maj, 2015 vid 06:33

    Fituna är inte så bra på V men det ju vara trevligt att vara där ändå idag pga Öppet Hus, med fika, varm korv, Skidsport, Surspot, fyndruta, lite jippon, mingel …! Och vem vet, framåt em när V-NV-vinden avtar kanske sjöbrisen orkar dra igång?

    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    24 maj, 2015 vid 07:00

    Söndag – Spegel i viken kl 09.00 men det i sig behöver ju inte betyda ett dugg. Vi får hoppas på Electric Breeze framåt dan!

  • staffomania

    Medlem
    24 maj, 2015 vid 13:19

    Chansar på fituna. Sol och ökande vind enligt prognos men dock verkar det blåsa SO vid brandalsund men SV vid Landsort.

    Tar med cykeln och stora seglet 🙂

  • electric

    Medlem
    24 maj, 2015 vid 13:28

    @staffomania 733127 wrote:

    Chansar på fituna. Sol och ökande vind enligt prognos men dock verkar det blåsa SO vid brandalsund men SV vid Landsort.

    Tar med cykeln och stora seglet 🙂

    Betr Brandalsund är en tolkning att (den eventuella) sjöbrisen inte nått dit än (brukar ske nån timme efter Fituna). F ö är den mätaren ganska opålitlig utom vid S-V. Betr sjöbris så är det väldigt svårt (utan att vara på plats) att avgöra OM det är sjöbris vid Fituna nu (kl 15.30). En rapport för en timme sedan talade om att det iaf gick lite gäss så den kanske kommit dit vid det här laget (OM det är sjöbris alltså. Snacka om att jag garderar mig 🙂 )?

    /Lars

  • henryk

    Medlem
    24 maj, 2015 vid 14:07

    Japp, grejen med Fituna är ju att man längtar dit, att man alltid räknar med att brisen räcker till, och kör dit trots att man vet bättre ibland… Sen när man väl är där och vinden inte kommer så sitter man på stocken (numera finns det ju tre att välja på:) och glor ut över vattnet och snackar skit… 🙂

  • Frezzie72

    Medlem
    24 maj, 2015 vid 15:54

    Fituna bjöd upp till surfing idag👍
    Kom dit vid 11:30 och det blev både guppa och en del planing inemellan, framåt eftermiddagen ökade det och jag tror att det fanns ett tiotal nöjda vindsurfare framåt 17 tiden😎

    / Fredrik

  • staffomania

    Medlem
    24 maj, 2015 vid 20:36

    Kom till Fituna vid 17 precis när alla drog. Ändå några timmar riktigt skön vindsurfing sol och konstant planing med 8,5. Fast det är fortfarande jäkligt kallt i vattnet.

Sida 10 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.