Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • herr-pelegrin

    Medlem
    26 maj, 2015 vid 15:17

    Tisdag 17.15 – Electric Breeze i södra skärgården! 17.55 har den lagt ned!

  • electric

    Medlem
    26 maj, 2015 vid 19:29

    Sjöbrisen kom till Farstanäs (Södertälje Windsurfing Club) ca 15.30 just när jag drog igång gräsklipparen för den sedvanliga klippningen på vår spot. Det gick lite gäss en stund (och var kanske surfbart då) men avtog gradvis och när jag drog 18.30 så var det inte mycket kvar. Gissningsvis kom sjöbrisen till Fituna vid 14.30 som den brukar.
    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    27 maj, 2015 vid 10:47

    Onsdag – Lite intressant läge. Från NV har vinden vridit över till V i molnkanten . De övre stackmolnen går i ostlig riktning medan de lägre står still. Grundvinden räcker inte 12.45 men det kanske kan bli sjöbris?

    Mycket riktigt kom sjöbrisen igång men hotfulla moln drar utåt från Södertörn kl 14.50. Det blåser faktiskt rätt hyfsat i byarna efter kl 15, trots att mörka moln drar ut och skymmer solen ibland. Sedan kom massiva moln med västvind och tog kål på brisen.

  • raggarn

    Medlem
    28 maj, 2015 vid 08:24

    Vad säger experterna om Fituna idag……hörde nå´t på radion om vridande till syd….
    och det är ju sol som fifan på fm…. är det lika med guld i Fituna…me brisen som +….. 😮
    måste försöka ta ledigt på em…..

    å där gick solen i moln……….fyfan vikken koll radio-vädret har… 🙁

  • herr-pelegrin

    Medlem
    28 maj, 2015 vid 09:54

    Torsdag 11.45 – Jag kollade Brandalssund, Nynäs och Landsort för att jämföra med Muskö. Brandalssund hade vindriktning 135 (!) o övriga runt 200 el drygt. Vinden vid Landort var klen men det var 6-9 i Nynäs. På Muskö drar det strax före 12 på rätt bra i byarna på SV och det har det gjort under fm, så det är nog snarare en grundvind än sjöbris men sjöbrisen kan ju bygga på det hela. Det är bara höga moln utåt. Stackmolnen håller sig över land. När det ser ut så här på Muskö brukar det blåsa på Fituna.

  • electric

    Medlem
    28 maj, 2015 vid 10:16

    Vi är några som drar till Fituna i e.m.; är där kring kl 14.
    /Lars

    (PS till Hr Pelegrin: Brandalsundsmätaren är inte mycket att gå på när det är vindar från O-S. När (om) sjöbrisen kommer så vrider den ner mot S-SV, men det blir först en timme efter Fituna (om den ens når in). DS)

  • pete

    Medlem
    28 maj, 2015 vid 11:07

    …och imorrn satsar jag min ena fotstropp på att det blir ännu en fin Fituna-Fredag som avrundning på jobb-veckan.

  • staffomania

    Medlem
    28 maj, 2015 vid 11:14

    Satsar nog på Fituna imorgon kväll. Hade några hyfsade kvällar där förra veckan.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    28 maj, 2015 vid 12:33

    Det viner bra i talltopparna 14.30. Sol och Electric Breeze!

  • trimmarn

    Medlem
    28 maj, 2015 vid 16:38

    jag körde en timme med ok tryck i stora prylar på dalarö 15-16.

  • electric

    Medlem
    28 maj, 2015 vid 18:22

    Fituna var väldigt bra idag torsdag. När jag gick ut kl 14 så var det i ökande sjöbris (6.0) och sedan när den började avta lite vid 15.30-tiden så “ersattes” av grundvinden, med ungefär samma styrka. Den höll i sig fortfarande när jag stack kl 18. Då var det flera surfare kvar, somliga med omkring 5.5.

    Och som Pete skrev: det blir säkert en bra dag även i morgon fredag!

    /Lars.

  • musmagneten

    Medlem
    28 maj, 2015 vid 18:25

    Finns det möjlighet att komma ner till fituna imorrn utan varesig nyckel till bom eller medlemskap i klubben?

  • electric

    Medlem
    28 maj, 2015 vid 19:13

    @Musmagneten 733306 wrote:

    Finns det möjlighet att komma ner till fituna imorrn utan varesig nyckel till bom eller medlemskap i klubben?

    Ja, om du genast anmäler dig som medlem (100 kr) + Fituna access (150 kr) till sodertornsurf@gmail.com. Bekräftelse inkl info ges per mail.

    /Lars (kassör Södertörns surfklubb och Fituna-ansvarig)

  • musmagneten

    Medlem
    28 maj, 2015 vid 21:12

    Ok, tack för info. Lutar åt Dalarö istället så jag avvaktar.

  • electric

    Medlem
    29 maj, 2015 vid 10:11

    Vi är några som drar till Fituna i e.m. Är där fr o m kl 13. Känns som lite chansning eftersom enligt prognosen ska ju vinden avta från senare halvan av e.m. – men med tur kanske sjöbrisen tar över?
    /Lars

Sida 11 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.