Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • skrellet

    Medlem
    6 juni, 2015 vid 08:56

    @staffomania 733591 wrote:

    Blev Farstanäs igår. Var som Electric sa rätt byigt och svårt att ta sig ut men vinden vred dock mer mot SV på kvällen och fick några riktigt sköna repor på helplatt vatten med bra tryck i 7.5. Körde till 2030.

    I helgen jobbar min bättre hälft och så ska dottern på tre kalas men hoppas ni andra får grym surf då prognosen ser ju riktigt bra ut.

    Ah, kul att de funkade, jag var tveksam å ställde in.

    Funkar skanssundet idag måntro, för mkt ost för farstanäs gissar jag?

  • goose

    Medlem
    6 juni, 2015 vid 09:22

    @Speedfreak 733620 wrote:

    Någon som funderar på trälhavet eller annan spot i norrort? Skulle vara kul med sällskap. Har inte bestämt någon tid men det ser ju fint ut hela helgen 😀

    Idag är det för lite vind men imorgon söndag blir det nog Brevik efter lunch. Väst funkar bra där.

  • pete

    Medlem
    6 juni, 2015 vid 09:36

    Knepigt varierande o vridande vind idag, lördag. Vad tros om Fituna mellan kl 15-18 ungefär?

  • skrellet

    Medlem
    6 juni, 2015 vid 16:50

    Jag kan rapportera från Trosa skärgård (lite norr om Landsort) att de kl 18:45 e nästan bleke, de 8 m/s i medel å 13 i byarna som viva rapporterat efter kl 18 syns inte mkt av, men jag ger de en stund, alla prognoser jag hittat säger ju att de ska blåsa ikväll, vill ju inte ha en bomkörning såhär till premiären 🙂

    Edit: 19:30 börja de blåsa duktigt från väst. Riggade 7.5 men ångra mig direkt i vattnet, första gången på 6.5 och även det var lätt överriggat, fick finfina repor i solnedgången, lätt skräckslagen dock. Nu kl 21 börjar de lugna sig. På’t igen imorrn!

  • staffomania

    Medlem
    6 juni, 2015 vid 17:20

    Tror ni Farstanäs funkar imorgon kväll? Fick kanske en liten lucka 🙂

  • swe-496

    Medlem
    7 juni, 2015 vid 06:34

    Idag blir det Årsta havsbad. Tycker Dalarö blir lite litet. Större fjärd och inte lika känsligt för vindvrid som Dalarö.

  • nike_shikari

    Medlem
    7 juni, 2015 vid 07:27

    Kick ass spotguide site is down.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    7 juni, 2015 vid 09:52

    SWE 496 – Det vore kalas om Du skrev några rader hur det funkade vid Årsta Havsbad på västvinden i dag, ex. på temat Dalarö vs Årsta eller vs andra spots. Du lär väl ha järnkoll!

    Rejäl vindökning 15.45 i södra men der kan ju vara tillfälligt…

  • skrellet

    Medlem
    7 juni, 2015 vid 15:28

    Körde i Trosa 14:30-16:30, bra tryck i 6.5 och de blåste rejält när jag åkte hem, ca 250 grader skulle ja tro, fick dock avbryta efter att ha kört av fenan mot en sten 🙁

  • Frezzie72

    Medlem
    7 juni, 2015 vid 17:55

    Testade Kärringviken idag👍för första gången och det kommer bli fler, körde 7.8 och 120 liter.😎

  • tigerflash

    Medlem
    7 juni, 2015 vid 20:57

    Blev brandalssund idag mellan 13-16…. Var fyra segel och några kitare som mest satt på stranden. Vi körde 5,7-6,0 med bra tryck när det drog på men periodvis av och på. Ökade en del vid 16:30 tiden när jag packade ihop. Blev en hel del bra repor trots att det vred mot väst ett tag.:)
    / Erik

  • electric

    Medlem
    7 juni, 2015 vid 21:14

    För mig blev det Närlunda idag söndag, kl 14-17. Riktigt bra faktiskt! Visst var det lite av och på, men bara man kom ut lite var det 90 % “på”. Tog 6.0 för att vara garderad, vilket var lite för mycket ibland (rejäla byar!) men helt lagom i “genomsnitt” (några körde neråt 5.0 – och så några slalomseglare som förstås körde större, uppemot 8.0 vad jag såg …). Jag uppskattar vindriktningen till 250-260 grader, vilket jag tror är det optimala riktningen där. Mycket folk; dvs trångt med plats för bilarna – jag fick vänta en stund tills någon drog. 15 bilar är max, men det rör ju på sig så under dagen tippar jag att det totalt var minst 25, kanske 30 pers som var där. Trevligt place – trevlig dag!
    /Lars

  • malteaserr

    Medlem
    7 juni, 2015 vid 21:38

    Jag tycker att Årsta havsbad är en riktigt trevlig spot. Förut drog jag jämt dit när det var för mycket väst för Dalarö. Bra tryck i vinden och det bygger upp rätt trevliga ramper närmare Årsta brygga. Vid badet är det chop. Det kan vara lite känsligt om vinden vrider till rak V eller NV. På senare tid har jag dock insett att Närlunda är bättre i västliga vindar (min personliga åsikt). Kollar man windyty.com ser man ofta att vinden bygger upp starkare över mälaren än skärgården. Tycker det stämmer bra i verkligheten också. Idag var det bra tryck men byigt. Jag kom dock för sent för förmiddagsvinden och fick bara några repor med 4.8. Var envis och stannade kvar efter det lagt sig. Det blev en halvtimmes dipp pga av ett tungt molntäcke. Riggade 5.2 och när det klarnade upp kom vinden tillbaka och från en bättre vinkel (rak V). Det blev en riktigt fin session fram till 19.30

    @Herr Pelegrin 733656 wrote:

    SWE 496 – Det vore kalas om Du skrev några rader hur det funkade vid Årsta Havsbad på västvinden i dag, ex. på temat Dalarö vs Årsta eller vs andra spots. Du lär väl ha järnkoll!

    Rejäl vindökning 15.45 i södra men der kan ju vara tillfälligt…

  • staffomania

    Medlem
    7 juni, 2015 vid 22:14

    Vi var två tappra själar nere vid Farstanäs. Körde med 6.5 vilket kändes för stort i byarna. Det hela slutade med att jag flög genom seglet när jag skulle gippa i en monsterby. Det värsta är att det är andra gången denna vecka jag drar hängselekroken genom ett segel. Får se om det går att laga då det såg riktigt illa ut . Vi var kvar till 21 men vinden dog sista timmen.

  • electric

    Medlem
    7 juni, 2015 vid 22:35

    @staffomania 733671 wrote:

    Vi var två tappra själar nere vid Farstanäs. Körde med 6.5 vilket kändes för stort i byarna. Det hela slutade med att jag flög genom seglet när jag skulle gippa i en monsterby. Det värsta är att det är andra gången denna vecka jag drar hängselekroken genom ett segel. Får se om det går att laga då det såg riktigt illa ut . Vi var kvar till 21 men vinden dog sista timmen.

    Kul med rapport från Farstanäs! (Fast synd att du pajjade seglet. Läge för ett mindre?). Hade jag varit på hemmaplan hade jag också varit där (om det var 250 grader, för det var det väl??). Nu råkade jag vara på besök “norrut” så därför blev det Närlunda som var närmare (men kul också att köra där som omväxling!). Men på torsdag blir det Farstanäs, om man ska tro proggen! (Jag tar med mig gräsklipparen så jag har alternativ sysselsättning ifall det inte blåser. Jäklar vad gräset växer snabbt i år 🙁 ).
    /Lars

Sida 18 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.