Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • herr-pelegrin

    Medlem
    24 juni, 2015 vid 15:53

    I morgon, torsdag, får det fasiken i mej börja blåsa. Så här kan det inte fortsätta!

  • electric

    Medlem
    24 juni, 2015 vid 16:30

    @Herr Pelegrin 734020 wrote:

    I morgon, torsdag, får det fasiken i mej börja blåsa. Så här kan det inte fortsätta!

    Det är sommar nu – dvs generellt dåliga vindförhållanden. Viss chans dock i morgon (men inte alls säkert).
    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    24 juni, 2015 vid 18:28

    Låter dystert – blir läge att ta fram 9.2. 8.4 räckte inte i går!

  • kimengqvist

    Medlem
    24 juni, 2015 vid 22:05

    Dalarö imorgon torsdag måste väl funka? Allt mellan 5-8 m/s sydväst säger alla mina appar. Nån som ska dit eller vet nåt bättre spot för morgondagens prognos?

  • kimengqvist

    Medlem
    24 juni, 2015 vid 22:08

    Någon som vill sälja större rigg 7.5 upp till 8.5?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    25 juni, 2015 vid 10:15

    Torsdag – Kollar ned mot viken kl 12 och det ser riktigt bra ut för syd-spottarna. Det vajar i tallkronorna och håller för planing med lite större grejer.

    Kl 13 brallar det bättre. Bra klös i byarna. Snart kanske t o m Mården börjar fundera över ett par repor vid Dalarö…?

    Kl 16.45 – Molnkant o vindropp. Kan vara helt slut för dan…

    Janne såg ensam vindsurfare vid Lacka utanför Bruket. Någon som vill ge sig till känna?

  • rockan10

    Medlem
    26 juni, 2015 vid 04:54

    Det var jag som var ute vid Lacka utanför Muskö.

    Häls. Rockan10

  • mexi_

    Medlem
    26 juni, 2015 vid 07:43

    Lite sent ut igår, men Björkvik leverarade hyffsad 7.8-segling mellan 16-20! Första gången med nyköpta RS-slalom, vilket skönt segel, lätt, bra botten och superstabilt. Ska bli kul att testa i mer vind.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    26 juni, 2015 vid 09:46

    Rockan – Du var snabbt identifierad! Körde Du från Muskö?

  • speedfreak

    Medlem
    26 juni, 2015 vid 10:37

    Var det någon var lika fel ute som jag och hoppades på vind i norrtäljetrakten? Enligt SMHI skulle det blåsa 7-10 på högmarsö. Är nyfiken på om någon annan fick lite vind där eller om prognosen var helt fel?
    Väntade hela dagen och fick åka hem med torr bräda, lite surt.

  • xhib

    Medlem
    28 juni, 2015 vid 09:45

    Någon som tror på tillräcklig sjöbris i Fitua för FW98 & 6.4 ?
    Det börja ju bygga upp stackmoln och det är sydlig grundvind.

  • henryk

    Medlem
    28 juni, 2015 vid 10:16

    Gässar på fint – kanske 7m nu, mer högre upp, lite mycket väst kanske, men kommer bli finfint (tror jag:)

  • electric

    Medlem
    28 juni, 2015 vid 19:14

    @henryk 734071 wrote:

    Gässar på fint – kanske 7m nu, mer högre upp, lite mycket väst kanske, men kommer bli finfint (tror jag:)

    Du spådde helt rätt! Det blev en bra Fitunadag med fin sjöbris som räckte väl till för alla som körde +6.9! Framåt 16.30 när sjöbrisen började avta något så vidtog istället grundvinden (tror jag det var) som gjorde att det gick att fortsätta köra precis som innan.
    /Lars

  • henryk

    Medlem
    28 juni, 2015 vid 20:01

    Japp, blev ju en riktigt fin Fituna-dag, så där som dom ska va med sol, värme och bra med vind 🙂 – var ju ett tag sen för min del iaf 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    29 juni, 2015 vid 11:03

    Måndag – Vid 13-tiden drog det igång! Molnkanten av stackmoln ligger en bit längre ut än vanligt men i södra skärgården är det soligt, om än inte från helt klarblå himmel. Söderut ligger molnsjok som kanske kan ta död på brisen men nu är det som sagt helt ok.

    13.30 – Molnsjoken från syd verkar inte vara något hinder. Man kan nog chansa på att proggen håller i eftermiddag.

Sida 22 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.