Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • speedfreak

    Medlem
    7 juli, 2015 vid 18:03

    Grym dag i brevik. Körde överriggad med 6.0 och på tog för klumpig bräda men hade skitkul. Riktigt byigt men bra tryck hela dagen.

  • tigerflash

    Medlem
    7 juli, 2015 vid 19:27

    Fullt ös på Farstanäs idag… 7-8 segel totalt som hade bra tryck stora delar av dagen. Dock blev det till att ta sig ut en bit för att får drag i prylarna. Tror dom flesta körde överriggade då det var lita av och på men många ansikten och ett leende på alla:)

  • kimengqvist

    Medlem
    8 juli, 2015 vid 05:49

    Fågelöudde funkade bra. Vi var en 8-10sr under dagen. Riktigt bra drag även om byigt

  • herr-pelegrin

    Medlem
    8 juli, 2015 vid 09:05

    Onsdag – Kl 11.00 ca 4-7 m/s i södra innerskärgården på rak syd.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    9 juli, 2015 vid 10:03

    Torsdag – Kl 12.00 bättre än i går. SV i södra innerskärgården. Surfbart.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    9 juli, 2015 vid 15:56

    Hepp va dött det var! Hoppas Ni inte missade torsdagseftermiddagen som var helt ok på Horsan. Vi körde 8.4 plus 2 ggr 7.0 med bra drag i seglen i byarna. Lite av o på som vanligt men kul surfing.

  • brutus

    Medlem
    9 juli, 2015 vid 16:22

    Någon mer som ska ut imorgon trots skitväder? Verkar bli ok NV, tänkte ev. testa Lövstabadet för första gången på 8 år… Andra NV-spots att rekommendera?

  • skrellet

    Medlem
    9 juli, 2015 vid 17:34

    @Herr Pelegrin 734266 wrote:

    Hepp va dött det var! Hoppas Ni inte missade torsdagseftermiddagen som var helt ok på Horsan. Vi körde 8.4 plus 2 ggr 7.0 med bra drag i seglen i byarna. Lite av o på som vanligt men kul surfing.

    Körde mellan 15-17 söder om Trosa men de hade börjat mojna då – ingen planing varken med 7.5 eller senare 9.5, skulle nog börjat med stora. Men de va lite kul ändå, premiär med traction 9,5, smidigare än jag trodde.

  • tigerflash

    Medlem
    9 juli, 2015 vid 18:59

    När hade du tänkt köra?? Ser ut att bli bättre framåt lunch och efter det. Dock har jag ett litet bekymmer med barnvakt efter kl 14 och före det ser det ju lite sämre ut./ Erik

  • tigerflash

    Medlem
    9 juli, 2015 vid 19:02

    @brutus 734267 wrote:

    Någon mer som ska ut imorgon trots skitväder? Verkar bli ok NV, tänkte ev. testa Lövstabadet för första gången på 8 år… Andra NV-spots att rekommendera?

    När hade du tänkt köra ?? Kan bli “ok” vid lunch och efter det. Dock har jag ett mindre problem med barnvakt efter 14 så det kan bli tajt. Aldrig kört där så hade vart kul.:) / Erik

  • brutus

    Medlem
    9 juli, 2015 vid 19:21

    Tjena Erik. Enligt windguru kommer det igång först vid kl 14, så ring svärmors kusins granne och fixa barnvakt nu! 😉 Jag siktar på att vara där runt kl 13 gissningsvis!

    Grejen är att jag har en “ledig” dag från barn och fru så jag vill verkligen passa på just imorgon… / Martin

  • tigerflash

    Medlem
    9 juli, 2015 vid 19:30

    @brutus 734277 wrote:

    Tjena Erik. Enligt windguru kommer det igång först vid kl 14, så ring svärmors kusins granne och fixa barnvakt nu! 😉 Jag siktar på att vara där runt kl 13 gissningsvis!

    Grejen är att jag har en “ledig” dag från barn och fru så jag vill verkligen passa på just imorgon… / Martin

    Kollade windfinder och den säger samma sak.. Vid 14 tiden. SMHI säger typ 4/5-8/10ms från 11 redan så det kanske blir lotteri:) ska se vad vi kan göra för att komma loss./ Erik

  • staffomania

    Medlem
    9 juli, 2015 vid 19:40

    Ja undrar om man eventuellt skulle kunna köra lite imorgon. I så fall blir det nog Sandvikens brygga.

  • kimengqvist

    Medlem
    9 juli, 2015 vid 21:36

    Någon som ska ut mot Gräddö imorgon? Funderar att testa Fagervik då det verkar blåsa bra i ytterskärgården och n/nv

  • tigerflash

    Medlem
    10 juli, 2015 vid 07:50

    @Tigerflash 734278 wrote:

    Kollade windfinder och den säger samma sak.. Vid 14 tiden. SMHI säger typ 4/5-8/10ms från 11 redan så det kanske blir lotteri:) ska se vad vi kan göra för att komma loss./ Erik

    Hallå Martin ! Drar på i träden här vid mig.:) åker till lövstabadet om ett tag.. Skulle tippa att jag är där runt 11 snåret . Måste vara hemma i skaplig tid idag. Hör av dig om du vill veta prognos på plats:) 0797949130. / Erik

Sida 25 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.