Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • staffomania

    Medlem
    29 augusti, 2015 vid 18:10

    Körde vid vårat landställe i Mälaren. Testade mitt nya severne turbo 9.2 men hade kunnat köra med 2kvm mindre så blev lite jobbigt för armarna. Ändå kul att se hur mycket vind det klarade av.

  • malmorama

    Medlem
    29 augusti, 2015 vid 18:11

    Hur var Torö ni som var där?

  • electric

    Medlem
    29 augusti, 2015 vid 20:19

    Trodde aldrig det skulle kunna ske, men faktiskt: Närlunda idag (lördag) gav mig en av säsongens hittills bästa vindsurfdagar. Körde 6.0 hela dagen, vilket mestadels var lagom men ibland var för mycket. Visst var det luckor mellan “vindsvepen”, men det hör till. Vinden var kring väst. Kanske 20 pers totalt där under dagen.
    /Lars

  • larsrsrs

    Medlem
    29 augusti, 2015 vid 20:41

    Torö var bra. Västvind och de flesta körde med 6-7kvm. Många körde på stenstranden men jag gick ut från Kärringviken och sedan ut på havet. Fina dyningar på en meter kanske. Soligt och varmt i vattnet. En toppendag helt enkelt.

  • nike_shikari

    Medlem
    30 augusti, 2015 vid 06:20

    Good to hear that everyone had good time. I instead ate kraftor n snaps and reading ur posts in bakis state

    Sent from my HTC One_M8 dual sim using Tapatalk

  • herr-pelegrin

    Medlem
    30 augusti, 2015 vid 10:32

    Söndag – Kl 12.30 är det kantboll på väst! Tyvärr inga gäss på fjärden i södra. Gissar på 5-6 m/s.
    13.00 lätt ökning!
    15.00 nära bleke.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    1 september, 2015 vid 12:39

    Tisdag – I dag kan Ni få en fet Cheddar om Ni ger Er ut! Kom in kl 14.20 efter ett par timmar med perfekt surfing på OST. Det är bara hur bra som helst! Det tar i rejält i byarna som är långa och fina i södra innerskärgården. 6.5 var perfekt men det funkar nog med både lite större och lite mindre.

  • dendrite

    Medlem
    1 september, 2015 vid 15:47

    Onsdag verkar bjuda på fin ost också! Om man står ut med regnet och är ledig dvs 🙂

  • labbe

    Medlem
    2 september, 2015 vid 06:34

    Någon som är på väg ut idag? funderar på Gålö, alt. kör jag Gällstaö, blir lite kortare repor men nära hem /L

  • labbe

    Medlem
    2 september, 2015 vid 07:01

    Testar gällstaö , riggar4,8 /L

  • labbe

    Medlem
    2 september, 2015 vid 08:19

    4,8 96l funkar fint! Byigt såklart men bra tryck

  • robsofleon

    Medlem
    2 september, 2015 vid 09:50

    Norralagnö funkade fint med 6,5 sailloft cross idag. Byigt som f-n stundvis vilket tillsammans med lite små vågor gjorde att ja hade svårt att få ner brädan i vattnet. Ville lixom blåsa iväg uppe på vågorna. Hur undviker jag det? Mindre fena, mindre bräda eller? Har en starboard carv 141l med 46 power drake fena.

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • robsofleon

    Medlem
    2 september, 2015 vid 09:55

    Glömde säga att det blåste ostlig 9m/s o 12-13 i byarna.

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • herr-pelegrin

    Medlem
    2 september, 2015 vid 10:03

    Det finns de som kan svara bättre på Din fråga än jag men några alternativ: fena runt 40 kanske kan funka beroende på OFO, mindre segel, mastfot rejält fram o lägre bom. Lycka Till!

  • intrepid

    Medlem
    2 september, 2015 vid 10:22

    Kör samma bräda , prova mindre fena 40-42 cm .
    Gillar brädan men inte orginalfenan ;Drake -dels har jag haft liknande problem som du beskriver ,det kan iofs bero på för stor fena vid för mycket vind ,men framförallt låååånga spinouter som är helt omöjliga komma ur .

Sida 38 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.