Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • pete

    Medlem
    2 september, 2015 vid 10:55

    Sen blir ju en bräda på 141 liter rätt stor och ohanterlig om det blåser 12-13, oavsett fenstorlek.

  • mexi_

    Medlem
    2 september, 2015 vid 11:25

    Var körde du på norra lagnö?
    Björvik var läskigt vindfattigt vid 16-tiden, men succesivt kom vinden så dagen avslutades i mörker med 5.6/88l 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    2 september, 2015 vid 11:32

    Onsdag – kl 13.30 nära bleke södra innerskärgården men det blåser NO upp till 10 i byarna på Loudden medan det drar på upp till 16 på V(!) vid Landsort. En västvridning är ju hursomhelst att vänta,

  • sundheden

    Medlem
    2 september, 2015 vid 13:06

    Nu går jag lite händelserna i förväg men söndag 6/9 ser ut att bli bra ända fram till tisdagen.
    Nord nordväst.

    Vart kör folk då?

    Och btw. det verkar vara många som sticker ut mitt på dagen på vardagarna.
    Min undran, vart jobbar man när man kan göra så? 😀
    Själv kommer jag inte loss tidigare än 17 på vardagar.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    2 september, 2015 vid 13:55

    Sundheden – Berättigad fråga hur folk kan ha tid mitt på dan en vardag! Jag ställde mig tidigare samma fråga när jag till helt nyligen var i Din situation. Ålder kan dock vara en lösning!👴
    Kl 15.45 har västan dragit in på allvar i södra! Ser ut att vara en mycket snabb ökning! Svårt att bedöma styrkan i byarna men det är värt ett försök…

  • staffomania

    Medlem
    2 september, 2015 vid 15:43

    @Sundheden 735536 wrote:

    Nu går jag lite händelserna i förväg men söndag 6/9 set ut att bli bra ända fram till tisdagen.
    Nord nordväst.

    Vart kör folk då?

    Och btw. det verkar vara många som sticker ut mitt på dagen på vardagarna.
    Min undran, vart jobbar man när man göra så? 😀
    Själv kommer jag inte loss tidigare än 17 på vardagar.

    Brukar också komma loss sent och när man då kommer till spoten så har alla redan surfat klart och vinden har lagts sig 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    2 september, 2015 vid 17:22

    Staffomania – I dag hade Ni tyvärr båda drabbats av att vinden dör mot kvällen. Ni missade väl inte så mycket bra tid på vattnet men det var perfekt någon timme kanske. Det räckte till planing på raka sjömilen med 6.5 så man får vara nöjd med en stund med jämna 7 m/s.

  • robsofleon

    Medlem
    3 september, 2015 vid 04:37

    @mexi_ 735534 wrote:

    Var körde du på norra lagnö?
    Björvik var läskigt vindfattigt vid 16-tiden, men succesivt kom vinden så dagen avslutades i mörker med 5.6/88l 🙂

    Ja det var mer i torsbyfjärden på västra sidan längst ut på mörtnäs. Bor där så går ner från tomten. Funkar helt ok vid väst no eller so. Rak ost så står det en ö i vägen:/ kulan eller Sjöliden på andra sidan funkar väldigt bra i västliga nv sv vindar.

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • mexi_

    Medlem
    3 september, 2015 vid 06:49

    Trevligt hus-läge 🙂
    Jag brukar köra på kulan (NV) eller södernäs (V). Blir rätt ok men ofta byigt. Sjöliden har jag aldrig provat, lyfter inte vinden där?

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    3 september, 2015 vid 09:32

    Värdelöst!!!

  • robsofleon

    Medlem
    3 september, 2015 vid 10:32

    Nej det är inte optimalt, vinden lyfter, byigt osv… men det ligger med gångavstånd så de gör att man kommer ut oftare. Ibland är det faktiskt rätt bra. Stämmer sällan överrens med SMHI.

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • herr-pelegrin

    Medlem
    3 september, 2015 vid 14:09

    I dag torsdag är det omvända roller! Lugn dag men surfbart från 16.00. Något sjöbrisliknande med sol utåt med molnkant över Horsan. Moln på väst och vind på sydväst.

  • tigerflash

    Medlem
    4 september, 2015 vid 15:53

    God fredag!! Någon som funderar på att köra på söndag trots lite regn?? Och vart i så fall?? Sandvikens brygga…. Är det där det händer tro??😃👍 / Erik

  • henryk

    Medlem
    5 september, 2015 vid 12:54

    Blir nog Görveln el Näsbypark för min del, kommer inte på nåt bättre 😉

  • tigerflash

    Medlem
    5 september, 2015 vid 15:25

    @henryk 735602 wrote:

    Blir nog Görveln el Näsbypark för min del, kommer inte på nåt bättre 😉

    Är Görvelsbadet bra på nord??/Erik

Sida 39 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.