Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • dendrite

    Medlem
    15 september, 2015 vid 11:07

    Körde näsaäng mellan 8:45 och 10. 50-50 med planing och guppande med 102L Skate och 5.2m2. Var riktigt bra drag i en del byar dock.
    Petalz – det kanske var dig jag mötte när jag kom med bilen, eller var du ute fortfarande vid 9 tiden?

  • labbe

    Medlem
    15 september, 2015 vid 11:39

    Gällstaö kl 9-10. Körde 5,4 & 96l bra tryck, efter 10 kom regnet och vinden mojnade /L

  • herr-pelegrin

    Medlem
    15 september, 2015 vid 11:49

    Vinden lade sig rätt rejält efter det att regnet passerat och det blivit uppehållsväder. Runt 13 kollade jag Horsan och det såg blekt ut. Vind på S som gick i stråk men tunt emellan. Kl 13.45 står det på lite bättre men för att det ska funka i eftermiddag tror jag man måste hitta en riktigt bra sydspot med mycket öppet vatten. Annars blir det bara på och av!

  • kimengqvist

    Medlem
    15 september, 2015 vid 19:26

    Dalarö funkade inge vidare ikväll. Körde 17.30-19-tiden. Vinden hade mojnat rätt rejält, endast enstaka byar. Körde 6.0, såg en med 5.7 men det gav tyvärr ingenting. Hoppas på bättre tur i kapellskär denn helg

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • herr-pelegrin

    Medlem
    16 september, 2015 vid 07:38

    Kimengqvist – Det ante mig att det inte blev hundra i går. Vinden var även tidigare på em lite speciell med glest med byar, som iofs hade drag. Nu har vi ingen rapport från Fituna, som kanske fungerade bättre än Dalarö. På torsdag väntas SO igen. Hoppas det blir något jämnare förhållanden!

  • dendrite

    Medlem
    16 september, 2015 vid 10:57

    Vilket är bästa stället på SV? Kan Årsta havsbad funka på fredag?

  • nachoman

    Medlem
    16 september, 2015 vid 11:23

    Käringviken på Torö är ju trevlig vid SV. Om man vill ha bump & jump med lite större vågor

  • dendrite

    Medlem
    16 september, 2015 vid 14:50

    Ja det kanske är ett alternativ, men jag vet inte om jag är redo för att smaka på Torö riktigt ännu! 🙂 Finns det några andra ställen? Brevik kanske? Ser ut att vrida till VSV på eftermiddagen.

  • sailortrash

    Medlem
    16 september, 2015 vid 15:35

    Kärringviken är snäll oavsett. Långt in i viken är det plattare och långgrunt, kan även va lite mindre vind. Vinden är stabil och på fredag kommer det helt klar va värt resan..

  • andrbryn

    Medlem
    16 september, 2015 vid 16:30

    vad tror ni om stenstrand imorgon och på fredag?
    någon som har länken till vindmätaren på landsorts fyr och kan ge mig lite riktlinjer för vad den bör visa för att vara bra?

  • wilund

    Medlem
    16 september, 2015 vid 16:46

    Vinden ser du enklast på Viva-appen, räkna av ca en tredjedel så har du ca vind för torö

  • herr-pelegrin

    Medlem
    16 september, 2015 vid 17:53

    Dendrite – Om Du vill prova Årsta Havsbad så fungerar sydväst. Det drar på utmed fastlandet på Horsan upp mot Årsta.

  • dendrite

    Medlem
    16 september, 2015 vid 19:51

    Hur funkar Årsta Havsbad om det vrider till VSV som det ser ut att göra på em?
    Edit: Nån som surfat vid Östernäs brygga vid Kapellskär? Ser ut att funka på både VSV och SV.

  • kimengqvist

    Medlem
    16 september, 2015 vid 21:08

    Dendrite – kan rekommendera Fågelöudde vid V vind.

    Har inte surfat Östernäs Brygga vid Kapellskär men varit nere och kikat flera gånger, ser riktigt fint ut. Du riggar på vändplan och kliver i där också, lite halvknepigt men funkar. Jag själv är oftast i Kapellskär men som du skriver själv så ska Östernäs även fungera på ner väst vindar. Jag kanske testar på fre, är där på landstället i helgen.

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • sundheden

    Medlem
    16 september, 2015 vid 21:35

    Riktigt bra att man har ont i halsmandlarna, näsan proppad och huvudet tungt just nu.
    Kanske bättre till fredag… Man borde ju nästan sjukanmäla sig. 😄

    Ska sikta in mig på Brevik i Åkersberga tror jag.
    Ser ut som molnen kommer lätta en del under fredagen också. 🙂

    1cd2de6e4cd07e35b41897ca006ab430.jpg

Sida 43 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.