Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • dendrite

    Medlem
    17 september, 2015 vid 09:42

    Tack för alla tips men jag kör också Brevik, kortast resa och verkar vara helt ok 🙂

  • sailortrash

    Medlem
    17 september, 2015 vid 19:01

    Brevik är i regel bara bra på syd och sydöst, och helst bris. Ni lär få det byigt imorrn..

    Men man vet aldrig, blåser det bara tillräckligt kan det jämna till sig och bli helt ok. Aldrig som riktig havsvind dock..

  • kimengqvist

    Medlem
    17 september, 2015 vid 19:17

    Någon som har erfarenhet/surfat Östernäs Brygga i Norrtälje?

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • tigerflash

    Medlem
    18 september, 2015 vid 04:24

    Efter jobbet idag så blir det direkt till fituna 😃😃 verkar som det ska sluta regna lagom till dess också..👍👍 / Erik

  • pete

    Medlem
    18 september, 2015 vid 07:30

    Ska inte vara negativ Erik, men det kan bli väl mycket väst för Fituna på seneftermiddan tror jag. Jag satsar på Torö, drar om en stund!

  • tigerflash

    Medlem
    18 september, 2015 vid 08:06

    @pete 735953 wrote:

    Ska inte vara negativ Erik, men det kan bli väl mycket väst för Fituna på seneftermiddan tror jag. Jag satsar på Torö, drar om en stund!

    Ska det vrida alltså… Då är det ju inte ultimat på fituna… Får kanske tänka om då.😃

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • micke_g

    Medlem
    18 september, 2015 vid 08:08

    Tänkte prova Årsta Havsbad från typ 15.30
    /Micke G

    Skickat från min SM-G388F via Tapatalk

  • sundheden

    Medlem
    18 september, 2015 vid 08:53

    Hoppas jag kan smita tidigare från jobbet… Annars är det pannlampa på.

    5081c4a04fc4f3d45111715d92d2930e.jpg

  • herr-pelegrin

    Medlem
    18 september, 2015 vid 08:57

    Fredag – Kl 10.45 var jag uppe på Dödsklippan vid Horsan. SV, mkt byigt med gässande stråk i gråvädret. Troligen inte över 10 m/s i byarna. Årsta borde ha så där 8 m/s och antagligen inte så mycket sjö.

    Efter 11.00 ökar det på och ligger nog över 10 m/s i byarna.

    Som sagt, förändrat vindläge i och med rejäl ökning, i byarna i alla fall.

  • electric

    Medlem
    18 september, 2015 vid 08:57

    @Tigerflash 735958 wrote:

    Ska det vrida alltså… Då är det ju inte ultimat på fituna… Får kanske tänka om då.😃

    Fick just kl 10.45 en rapport från Fituna och det är helt OK där nu (bra riktning och 5.5). Vi är flera på g dit. (Sedan är ju frågan om och isf när det börjar vrida mot väst. Som Pete tror så blir det väl isf framåt sen e.m. Men än funkar det alltså bra där!).
    Jag drar själv dit nu; är där 11.30.
    /Lars

  • gifvars

    Medlem
    18 september, 2015 vid 09:31

    Electric, rapportera gärna mer under eftermiddagen.
    Funderar på Fituna runt 14-15-rycket.

    Mvh,

    -JG

  • tigerflash

    Medlem
    18 september, 2015 vid 09:37

    @Electric 735965 wrote:

    Fick just kl 10.45 en rapport från Fituna och det är helt OK där nu (bra riktning och 5.5). Vi är flera på g dit. (Sedan är ju frågan om och isf när det börjar vrida mot väst. Som Pete tror så blir det väl isf framåt sen e.m. Men än funkar det alltså bra där!).
    Jag drar själv dit nu; är där 11.30.
    /Lars

    Jag kommer kunna vara ute vid 17 tiden… Avvaktar om det blir Dalarö eller fituna … Återkoppla gärna senare idag:)👍👍

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • electric

    Medlem
    18 september, 2015 vid 09:56

    Tyvärr – Fituna har redan för mycket väst för att det ska vara bra. Det *går* iofs att köra (det är en pers ute nu) men jag rekommenderar att välja andra ställen eftersom västinslaget bara lär öka. Jag drar själv till Farstanäs som funkar bra ända upp till 260-270 grader.
    /Lars

  • gifvars

    Medlem
    18 september, 2015 vid 10:24

    Tack Electric!

    -JG

  • dendrite

    Medlem
    18 september, 2015 vid 10:36

    Blåser bra vid Brevik vi är 2 st här! Feta gäss över hela fjärden. Om nån mer kommer hit får den gärna ta med två gafflar så vi kan käka våra matlådor 🙂

Sida 44 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.