Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • tigerflash

    Medlem
    7 november, 2015 vid 21:27

    @hanlar 736830 wrote:

    Jajjemen -imorn blir det Sandvikens brygga. Jag åker dit på fm, kan rapportera om nån är tveksam.

    Låter kanon Hans. Ser ut som det ska klarna upp då också.siktar på 11 tiden själv😃👍/ Erik

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • tigerflash

    Medlem
    8 november, 2015 vid 09:26

    Sandvikens brygga just nu…9-15. Bara att rigga,👍

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • tigerflash

    Medlem
    8 november, 2015 vid 14:37

    Blev ett par timmar idag vid Sandvikens brygga med bra drag. Tre segel och 5,3-5,5 riggades och som förväntat kunde det köras mindre👍👍

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • henryk

    Medlem
    8 november, 2015 vid 15:43

    Kom ner till Lövsta vid halv två ? Typ 5 segel på vattnet och några till på stranden… ! Kul, är 80-talet tillbaks ? E tydligen lite “secret” nu, finns en fb-grupp och ett gäng som kör där ;-)…. Va fint fram till 15:30 när vinden avtog… 🙂

  • bjornen

    Medlem
    8 november, 2015 vid 16:52

    Tänkte nog åka till dalarö i morgon runt kl 8-9. Är det någon fler som kommer?

  • electric

    Medlem
    8 november, 2015 vid 17:51

    Det lutar åt Farstanäs (pga det senare västvridet) men absolut inte kl 8 utan framåt lunch (vi seniorer har mer avspända vanor 🙂 ).
    /Lars

  • surfchrille

    Medlem
    8 november, 2015 vid 19:41

    Lövsta var grymt bra idag! Visste inte hur det skulle funka med nordvind men det gick superbra, man fick guppa ut ca 50m men sen var det kanonjämn vind över resten av sundet. Kom dit vid 10 och körde till 13 med 5.8. Har varit med fb-gruppen en månad eller två nu, det är surfare där varje helg nu , träffar man på admin på stranden så verkar man vara välkommen att vara med.

  • electric

    Medlem
    8 november, 2015 vid 20:38

    Facebook i all ära – men flertalet av oss vindsurfare i Stockholmstrakten frekventerar olika ställen, beroende på vind. Nu finns fb-grupper för Lövsta, Fituna, Farstanäs och säkert många fler – och fler blir det. För att slippa frekventera alla dessa så snart det är läge för vindsurf (och för att läsa rapporter) tycker jag det är bättre att istället anlita Surfzone (lämpligen denna tråd). (Obs, detta är bara en synpunkt. Sagt på förekommen anledning).
    /Lars

  • henryk

    Medlem
    8 november, 2015 vid 21:36

    Haha, måste bara förtydliga lite ! Min kommentar om Lövsta som secret var ju mest ironi (ironiska generationen har blivit äldre :)) . Var ju skitkul med allt folk på Lövsta, hade dom inte startat en grupp så kanske det hade varit mycket glesare. Hade det varit samma grej för dom att skriva på Surfzone, i världens längsta forumtråd !? Tror inte det… Grejen med world wide web 😉 är ju att det inte ska styras för mycket… Tycker också att det är bra om folk skriver på forumet, men kul med olika mindre grupper också, ger nog en annan samhörighet… alla behöver ju inte veta allt…
    Lite off-topic det här, men vad kan va off-topic i världens längsta tråd ? 😉

    Skickas från min iPad via Tapatalk

  • electric

    Medlem
    8 november, 2015 vid 22:33

    Att jag skrev: “Sagt på förekommen anledning” berodde förstås på att jag visste att jag skulle få kritik i stil med “kom inte med några diktat” och “jag gör minsann som jag vill” för min åsikt om att det är bättre att samordna än att splittra. (Det hade inte att göra med “secret spot” – det finns inga sådan i Stockholmsområdet).

    Att inlägget ovan om Lövsta skrevs just här på Surfzone, just i denna tråd, gjorde att många fler fick nytta av det än bara de som är inne på FB-gruppen för Lövsta.

    Jag har själv stor hjälp av inlägg här på Surfzone – och är mycket tacksam för de som tar sig tiden att bidra med sådana. I gengäld försöker jag dela med mig så gott jag kan, och jag vet att andra har haft nytta av det (såväl för att åka till “rätt” ställe som att ha sluppit bomkörning).

    På Västkusten där det bara är att kolla prognosen (eller vindmätaren) för att säkert veta var det funkar att vindsurfa är det inga problem. Men här i Stockholmstrakten är det inte så enkelt, tyvärr. Som bekant. Därför anser jag att vi bör hjälpa varandra att öka chansen till bra vindsurfing. Och tills jag blir motbevisad anser jag att vi gör det bättre genom att anlita EN site. Dessutom anser jag det bättre att göda Surfzone än Zuckerberg.

    /Lars

  • sailortrash

    Medlem
    9 november, 2015 vid 07:46

    @Electric 736855 wrote:

    Att jag skrev: “Sagt på förekommen anledning” berodde förstås på att jag visste att jag skulle få kritik i stil med “kom inte med några diktat” och “jag gör minsann som jag vill” för min åsikt om att det är bättre att samordna än att splittra. (Det hade inte att göra med “secret spot” – det finns inga sådan i Stockholmsområdet).

    Att inlägget ovan om Lövsta skrevs just här på Surfzone, just i denna tråd, gjorde att många fler fick nytta av det än bara de som är inne på FB-gruppen för Lövsta.

    Jag har själv stor hjälp av inlägg här på Surfzone – och är mycket tacksam för de som tar sig tiden att bidra med sådana. I gengäld försöker jag dela med mig så gott jag kan, och jag vet att andra har haft nytta av det (såväl för att åka till “rätt” ställe som att ha sluppit bomkörning).

    På Västkusten där det bara är att kolla prognosen (eller vindmätaren) för att säkert veta var det funkar att vindsurfa är det inga problem. Men här i Stockholmstrakten är det inte så enkelt, tyvärr. Som bekant. Därför anser jag att vi bör hjälpa varandra att öka chansen till bra vindsurfing. Och tills jag blir motbevisad anser jag att vi gör det bättre genom att anlita EN site. Dessutom anser jag det bättre att göda Surfzone än Zuckerberg.

    /Lars

    Hålller helt med…tills det kommer fram att surfzone gänget måste spåra allt man göra och sälja det till vem som helst för att “förbättra” sin tjänst…

    nej men surfzone är härligt oldschool fortfarande (to my knowledge…), men jag saknar det gamla utseende med det där planket i bakgrunden elller vad det var…

  • henryk

    Medlem
    9 november, 2015 vid 13:33

    @Electric 736855 wrote:

    Att jag skrev: “Sagt på förekommen anledning” berodde förstås på att jag visste att jag skulle få kritik i stil med “kom inte med några diktat” och “jag gör minsann som jag vill” för min åsikt om att det är bättre att samordna än att splittra. (Det hade inte att göra med “secret spot” – det finns inga sådan i Stockholmsområdet).
    /Lars

    Lars, du vet ju att jag håller med om nästan allt du skriver – förutom när det gäller den ökända tråden, men det är ju bara en tråd 🙂 Det är ju bara positivt att intresset för sporten är så stort att det överhuvudtaget bildas facebookgrupper och det är förstås ännu bättre om man dessutom skriver på forumet (det är därför jag skriver där iaf). Vill man att fler ska va på forumet gäller det ju att det är kul på forumet och ibland kan det tendera att bli för mycket pekpinnar… Det är ju bara att gilla läget, alla gör ju som dom vill.

    “”secret spot” – det finns inga sådan i Stockholmsområdet”” – nä just det, det trodde jag va poängen – att man inte vet 🙂

  • bjornen

    Medlem
    9 november, 2015 vid 15:10

    Dalarö var i alla fall ok idag 😉

  • henryk

    Medlem
    9 november, 2015 vid 15:21

    @Bjornen 736865 wrote:

    Dalarö var i alla fall ok idag 😉

    Skönt att höra 🙂 – lovar att hålla mig till bara surf i forsättningen 😉

  • electric

    Medlem
    9 november, 2015 vid 16:08

    @henryk 736860 wrote:

    Lars, du vet ju att jag håller med om nästan allt du skriver – förutom när det gäller den ökända tråden, men det är ju bara en tråd 🙂 Det är ju bara positivt att intresset för sporten är så stort att det överhuvudtaget bildas facebookgrupper och det är förstås ännu bättre om man dessutom skriver på forumet (det är därför jag skriver där iaf). Vill man att fler ska va på forumet gäller det ju att det är kul på forumet och ibland kan det tendera att bli för mycket pekpinnar… Det är ju bara att gilla läget, alla gör ju som dom vill.

    Jomenvisst, du tillhör *verkligen* dem som delar med sig både här och där, i text såväl som med foton! Jag menar absolut inte att dissa fb-grupper, men det är ju bra om de som nyttjar tips etc här på Surfzone också delar med sig här. Precis som du gör, alltså!
    Betr den långa tråden så blev den ju iaf kortare i o m innovationen “Stockholm 2015”. Och den fyller ju ett behov – den är helt enkelt praktisk! Snart kommer “Stockholm 2016” 🙂 .

    @henryk 736860 wrote:

    “”secret spot” – det finns inga sådan i Stockholmsområdet”” – nä just det, det trodde jag va poängen – att man inte vet 🙂

    Hehe!! Så sant! Jag bara tänkte på de många gånger jag har träffat på nya i sporten som inventerar/t varenda ställe runt Stockholm, Södertälje och Södertörn som på kartor och sjökort ser bra ut för vindsurf – bara för att slutligen konstatera att a) stället var inte alls bra (pga bommar, stugor, vassar, otillgänglighet, dåliga vindar etc) eller b) de är redan funna och finns på Spotguide eller andra högst “osecret” förteckningar. (Jodå, jag har själv letat på det sättet, för 25 år sedan. Fann jag någon ny, oupptäckt, secret spot? Såklart inte … ).

    /Lars

Sida 53 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.