Stockholm 2015

This topic has 960 svar, 93 deltagare, and was last updated 4 years, 2 months sedan by  sailortrash.

• Författare
     Electric 
    Deltagare

@henryk 736860 wrote:

Lars, du vet ju att jag håller med om nästan allt du skriver – förutom när det gäller den ökända tråden, men det är ju bara en tråd 🙂 Det är ju bara positivt att intresset för sporten är så stort att det överhuvudtaget bildas facebookgrupper och det är förstås ännu bättre om man dessutom skriver på forumet (det är därför jag skriver där iaf). Vill man att fler ska va på forumet gäller det ju att det är kul på forumet och ibland kan det tendera att bli för mycket pekpinnar… Det är ju bara att gilla läget, alla gör ju som dom vill.

Jomenvisst, du tillhör *verkligen* dem som delar med sig både här och där, i text såväl som med foton! Jag menar absolut inte att dissa fb-grupper, men det är ju bra om de som nyttjar tips etc här på Surfzone också delar med sig här. Precis som du gör, alltså!
    Betr den långa tråden så blev den ju iaf kortare i o m innovationen “Stockholm 2015”. Och den fyller ju ett behov – den är helt enkelt praktisk! Snart kommer “Stockholm 2016” 🙂 .

@henryk 736860 wrote:

“”secret spot” – det finns inga sådan i Stockholmsområdet”” – nä just det, det trodde jag va poängen – att man inte vet 🙂

Hehe!! Så sant! Jag bara tänkte på de många gånger jag har träffat på nya i sporten som inventerar/t varenda ställe runt Stockholm, Södertälje och Södertörn som på kartor och sjökort ser bra ut för vindsurf – bara för att slutligen konstatera att a) stället var inte alls bra (pga bommar, stugor, vassar, otillgänglighet, dåliga vindar etc) eller b) de är redan funna och finns på Spotguide eller andra högst “osecret” förteckningar. (Jodå, jag har själv letat på det sättet, för 25 år sedan. Fann jag någon ny, oupptäckt, secret spot? Såklart inte … ).

/Lars

Södertörns surfklubb - sodertornsurf.se

surfing_is_great 
    Deltagare

Va heter FB-gruppen då?

Electric 
    Deltagare

@surfing_is_great 736868 wrote:

Va heter FB-gruppen då?

Det berättar jag inte 🙁 .

Men ok då: Lövstabadet. Och här några andra fb-grupper i Stockholmstrakten: Fituna Surfspot, Södertälje Windsurfing Club SWC, Södertälje Windsurfing Club (som är den officiella), Tyresö Windsurfing Club, Österskärs Vindsurfingklubb, Lidingösurfers, Torö Stenstrand, Södertörns surfklubb … Ja, ska man kolla rapporter och diskutera prognoser om alla skippar Surfzone så blir man ju tokig.

Heja Surfzone!

/Lars

(Och så fann jag att det finns en fb-grupp som heter “Surfzone Köp&Sälj”. Jamen hallå! Ska man nu förutom Köp&Sälj här på “riktiga” Surfzone även börja kolla på och annonsera på denna! Det här är ju rena vansinnet. (Tack och lov tycks vi alla iaf rata Blocket. Alltid nåt). Suck, nu upptäckte jag att det finns ytterligare en “Surfzone Köp Och Sälj”. Vad ÄR detta! Ja, sådär kan man hålla på i oändlighet. Om man vill. Det vill inte jag.)

malteaserr 
    Deltagare

On topic. Ska någon till Närlunda i morgon fm? Vore najs med sällskap.

Micke_G 
    Deltagare

Tusan – bra V-vind och sol! Jag kommer – kan inte stanna så länge så jag försöker nog vara där hyfsat tidigt (kanske prova seglet?)
    /Micke

Herr Pelegrin 
    Deltagare

Tisdag – Kl 11.30 NV ganska jämna(!) 6-8 m/s i södra skärgården. Växlande molnighet.

labbe 
    Deltagare

Närlunda , riggar 7,7 jag är skeptisk…/L

labbe 
    Deltagare

Närlunda mest guppa, enstaka planingar med 7:7 väntar och ser om det ökar /L

Herr Pelegrin 
    Deltagare

Södra skärgården hade varit bättre. Här drog det på på dagen men jag pratade med en person samtidigt inne i stan som sa att det var rätt lugnt därinne.

pete 
    Deltagare
    67888

Ska man åka till Fituna imorrn? Vinden lockar, men inte novembervädret. Inget regn proggat nu iofs. Åsså det här med komptid o h-e…

/Peter

John 
    Deltagare

Imorgon ser det ut att bli kuling! Blir Brevik efter lunch för min del!

henryk 
    Deltagare

@pete 736933 wrote:

Ska man åka till Fituna imorrn? Vinden lockar, men inte novembervädret. Inget regn proggat nu iofs. Åsså det här med komptid

Funderar också på Fituna men blev påmind om att det kan va rätt risky med sidvindsspot när det nu börjar bli riktigt kallt… Har man otur och något pajer eller om utrustningen driver iväg så kan det ta lång tid att komma iland….
    Man bör nog ha det i åtanke iaf.

Är ju samma situation på Lövsta där jag ju blev förvånad över alla gubbs som var ute i helgen….

Skickas från min iPad via Tapatalk

Electric 
    Deltagare

Betr Fituna tycks det finnas fler än du och pete som också funderar på (men inte bestämt) att åka dit. Jag är en av dem. Vad gäller temperatur så är det ju trots allt ganska varmt i luften, 8-9 grader, och jag tror (men vet inte) att vattentemp fortfarande är över 10 grader.
    Sen gäller den vanliga osäkerheten om regn eller ej samt när västvridet kommer (men jag tror det kommer att påverka först framåt kvällen).
    /Lars

Bjornen 
    Deltagare

Jag drar nog mot Dalarö runt 10-11 om vinden kommit igång.

BJORKVIKSMANNEN 
    Deltagare

Om någon funderat på Björkvik men inte vill köra ensam så tänkte jag mig Lilla Sand efter lunch. Just nu verkar vinden inte ha kommit i gång så jag avvaktar någon timme.

Visar 15 inlägg - 796 till 810 (av 961 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2020 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account