Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • herr-pelegrin

    Medlem
    11 maj, 2015 vid 13:05

    Det har blåst ok i byarna större delen av måndagen. Hoppas det fortsätter!

  • electric

    Medlem
    11 maj, 2015 vid 19:54

    Fituna blev något så när. Vi 3 som var där först körde 6.0-6.2 i S-SSO vind med ok drag för det mesta men ibland lite tunt. Senare kom 2 pers till med 7.0-7.8 vilket behövdes eftersom vinden avtog lite framåt 17-tiden.
    /Lars

  • raggarn

    Medlem
    13 maj, 2015 vid 08:27

    Nu körs det Närlunda…. 🙂
    pics snart……

  • herr-pelegrin

    Medlem
    13 maj, 2015 vid 10:07

    Onsdag – Grymt byigt på V i södra innerskärgården. Viva Nynäs visar 9-14 och det är nog ungefär vad det är på fjärdarna i södra, där det gässar på ordentligt.

  • raggarn

    Medlem
    13 maj, 2015 vid 10:16

    Närlunda-action…..!!!
    .
    .

  • raggarn

    Medlem
    13 maj, 2015 vid 10:21

    Nåra till….

  • raggarn

    Medlem
    13 maj, 2015 vid 10:24

    .

    .Alla va inte lika impade……..
    .
    .
    .

  • raggarn

    Medlem
    13 maj, 2015 vid 10:27

    Om nå´n seglare vill ha bilder så Pm:a mailadress… finns fler bilder…. 🙂

  • malteaserr

    Medlem
    13 maj, 2015 vid 18:36

    Grym förmiddag på närlunda 8.30 – 13.30 idag och kul att fler än jag skolkade från jobbet. Snälla vädergudar ge oss värme, mina händer har inte tinat än.

    Schyssta bilder “raggarn”, tack för att du la upp dem.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    14 maj, 2015 vid 09:44

    Snygga bilder, Raggarn!
    Torsdag kl 11.40 – Tyvärr för Er som är lediga är det alldeles för fjösig vind. Det ser cementerat vindfattigt ut i dag….

    På eftermiddagen var det lockande att ge sig ut när det gässade kort på NV men varje gång det tog i så la det sig ganska omgående. Hoppas det är bättre förhållande för Haga-gänget!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    15 maj, 2015 vid 11:50

    Fredag – De nyckfulla vindarna fortsätter. Mitt på dagen har det gässat på N i södra. När det kommer regn och hagel så tar vindarna i ytterligare men det kan också lägga sig helt plötsligt. Det fortsätter dessutom att vara mycket byigt och svårseglat när det väl blåser. För friskusar som gillar lite utmaningar kan det väl ändå vara värt en chansning.

  • surfchrille

    Medlem
    16 maj, 2015 vid 07:45

    Beskrivning ovan stämmer på pricken! Körde vid “Christers Place” med 7.0 igår förmiddag, bra tryck och gäss när regnfronterna drog förbi, rejält byigt men grymt kul att vara ute ändå! Jag kliver i bakre fotstroppen först, då är inte byarna något problem, har inte fått ett kastfall en enda gång sedan jag började med det. Ser ut som det blir 7.0 vid lövstabadet i eftermiddag, windyty.com brukar stämma grymt bra.

  • malmorama

    Medlem
    16 maj, 2015 vid 10:33

    Kan det bli bris på F-tuna i eftermiddag eller för mkt SO?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    16 maj, 2015 vid 11:39

    Lördag 13.30 – Inte mycket till sjöbris än i södra men tydligen upp till 6 m/s på SO Brandalssund, Nynäs o Landort. Så pass blåser det inte i byarna i innerskärgården. Ni har bra flyt om det räcker i Fituna men det kan ju öka!

    14.15 drar det aningens i talltopparna. Kanske på g?

    14.30 – Äh, glöm talltopparna. Det är bara fjösvind.

  • electric

    Medlem
    16 maj, 2015 vid 13:39

    SO vid Brandalsund visar knappast på sjöbris; isf hade riktningen legat mer på syd. F ö märker man en vindvirdning där när sjöbrisen “kommer” – och det brukar ske ca nu (15.30), dvs ca en timme efter Fituna (när det verkligen ÄR sjöbris , vilket jag är tveksam till idag. I princip blir det inte sjöbris vid Fituna vid SO grundvind (vilket det är nu, kolla t ex Landsort bara 121 grader!). Det kan trots allt ibland bli lokal sjöbris på Himmerfjärden vid sådadärna förhållanden, men den blir isf inte stark och lägger av ganska snart.
    /Lars
    (PS: Jag borde valt Haga Park trots allt …. jag lät bi att åka pga dålig prognos, men nu har de SSV 10 m/s. Nåväl, man får väl glädas för deras skull, efter att de har haft två dagar med dålig vind. DS)

Sida 7 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.