Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

  • labbe

    Medlem
    18 maj, 2016 vid 07:03

    Jag försöker komma till fituna runt 13-14

    //L

  • herr-pelegrin

    Medlem
    18 maj, 2016 vid 08:54

    Onsdag – På förmiddagen ligger ju vinden ungefär på prognos, eller lite under, om man kollar alla vindmätare söder om stan. Samma sak om man själv kollar tallar och hav. I och med att det ska öka i eftermiddag så finns väl all möjlighet i världen att eftermiddagen ska leverera åtminstone + 6 m/s.

  • pete

    Medlem
    18 maj, 2016 vid 09:32

    Perfekt Fituna-progg skulle jag säga – vad kan gå fel? (Förutom att jag jobbar, då)

  • hanlar

    Medlem
    18 maj, 2016 vid 09:56

    Skicka gärna rapport när ni kommer till Fituna. Mätaren verkar ha frusit fast på fem sekund 😉 Har den visat nånting annat ngn gång?

  • labbe

    Medlem
    18 maj, 2016 vid 12:42

    Fituna, körs 7,8. 6,7. 6,2 alla planar, 7,8 riggar ner till 6,2 nu/L

  • herr-pelegrin

    Medlem
    18 maj, 2016 vid 12:49

    Fituna låter ju kanonfint! Vindökning efter 14.30 även i södra. Säkert värt att ge sig ut!

  • electric

    Medlem
    18 maj, 2016 vid 14:06

    @hanlar 739204 wrote:

    Skicka gärna rapport när ni kommer till Fituna. Mätaren verkar ha frusit fast på fem sekund 😉 Har den visat nånting annat ngn gång?

    Nänä, där har du fel. Det är grundvinden du såg bara – men framåt kl 13 så ökade vinden programenligt (när sjöbrisen tog vid), och sedan lika programenligt ökande och som max (9 m/s) kl 15. Och nu kring 15.30-16 tycks de ju köra 6-7 kvm där. (Detta sagt utan att jag själv är där, dvs bara baserat på mätaren.)
    /Lars

  • sundheden

    Medlem
    18 maj, 2016 vid 18:41

    När lägger vinden av en dag som denna på Fituna?
    Nu är jag inte medlem och bor norr om stan men skulle vara intressant om man skulle hinna surfa efter jobbet där.

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • electric

    Medlem
    18 maj, 2016 vid 22:35

    @Sundheden 739209 wrote:

    När lägger vinden av en dag som denna på Fituna?
    Nu är jag inte medlem och bor norr om stan men skulle vara intressant om man skulle hinna surfa efter jobbet där.
    / Stefan Sundheden

    Om det är en sjöbrisdag så är det försent att åka efter jobbet. Dra vid lunch. Man bör vara där senast 14 för att få full valuta. Kl 15, möjligen 15.30, är nog det senaste man bör vara där (man ska ju rigga också). Vinden brukar öka från ca 12.30 och är som mest vid 14.30-15, och sedan håller den sig hyfsat till kl 17. Men efter kl 17 börjar vinden dala och framåt 17.30, senast 18 så är det inte längre mycket vind, iaf inte nog för vindsurf.

    Detta gäller alltså sjöbrisdagar. Vanliga blåsiga dagar kan det ju vara vind hela kvällen förstås. Och då kan folk dyka upp så sent som kl 17 och ändå få köra flera timmar.

    /Lars

  • sundheden

    Medlem
    19 maj, 2016 vid 07:33

    Hade ju vart fantastiskt om jag kunde smita så tidigt. En sjöbrisdag är ju verkligen bonus eftersom vi inte bor i den den mest blåsiga delen av världen. 🙂

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • kinabalu

    Medlem
    19 maj, 2016 vid 08:27

    Stämmer bra! Det höll nog i sig till en bit efter 17 igår, men det var full planing och fiiint mystryck i 7.8:an fram tills dess 😀

  • gregnoll

    Medlem
    20 maj, 2016 vid 09:28

    Vad säger Fitunarävarna om möjligheten till sjöbris på Fituna idag? Jag verkar iof jinxa sjöbris vart jag än kommer men för ett otränat öga ser det ut att finnas bra förutsättningar, eller?

  • electric

    Medlem
    20 maj, 2016 vid 12:02

    @gregnoll 739223 wrote:

    Vad säger Fitunarävarna om möjligheten till sjöbris på Fituna idag? Jag verkar iof jinxa sjöbris vart jag än kommer men för ett otränat öga ser det ut att finnas bra förutsättningar, eller?

    Idag tror jag inte på sjöbris, utan det är grundvind som gäller (möjligen med “påspädning” av “sjöbriseffekt”, dvs värmen på land “hjälper till” lite). Just nu kl 14 är det syd ca 6 m/s vid Fituna och syd ca 5 m/s vid Landsort, och jag gissar att det kommer att fortsätta att vara i den stilen under eftermiddagen. (Med tur kanske det ökar lite, men absolut inte säkert. Kan ju möjligen kanske funka med stora segel. Det lär ju inte bli något rejält drag iaf.).
    /Lars

  • kimengqvist

    Medlem
    20 maj, 2016 vid 12:11

    Någon som vet hur det ser ut uppe vid Kapellskär idag?

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • dendrite

    Medlem
    20 maj, 2016 vid 12:42

    8 i Kapellskär enl Findwind.se

Sida 12 av 72

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.