Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

  • dendrite

    Medlem
    4 juni, 2016 vid 17:57

    Hur är det att surfa vid Väddö, mer specifikt Salnö nuförtiden? Läste lite i gamla trådar om att boende hade satt upp skyltar att vindsurfare inte var välkomna, privat väg osv. Om nån har lite mer info om spoten vore det kul att höra, står inte mycket på spotguide. Stenstrand eller sandstrand? (kan nog gissa mig till svaret :)), stenar/grund man ska akta sig för?

  • staffomania

    Medlem
    4 juni, 2016 vid 19:00

    Gålö var rätt bra idag. Körde mest 9.2 som var alldeles för stort ett tag. Riggade ett 6.7 och bytte bräda men då slutade det blåsa. Vinden kom iofs tillbaka och fick några sköna kvällsrepor.

    Ni som kan rekommenderar jag att dra dit imorgon då prognosen är ännu bättre.

    Tog för övrigt en timme att packa och släpa tillbaka all utrustning.

  • sundheden

    Medlem
    4 juni, 2016 vid 19:27

    Yayyyy jag fuckade fenan på en okänd grynna vid Näsa Äng 👍👍👍

    Fick två fina vändor med 7.5 innan dess. 😊

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • irieman

    Medlem
    4 juni, 2016 vid 20:11

    Ja, Gålö var bra idag! Full planing med 7.0 och 110 liter mellan 14-17! Varmt i vattnet och i luften, kul!

  • henryk

    Medlem
    5 juni, 2016 vid 07:55

    Bromskärs brygga funkade bra igår, körde 6,6 och 102 l slalomprylar, riktigt bra tryck för det mesta 🙂 Färjorna gick extraturer så knappt nån väntetid

  • dendrite

    Medlem
    5 juni, 2016 vid 09:01

    Sitter på färjan mot bromskär nu!

  • g_l

    Medlem
    5 juni, 2016 vid 13:38

    @Sundheden 739491 wrote:

    Yayyyy jag fuckade fenan på en okänd grynna vid Näsa Äng 👍👍👍

    Fick två fina vändor med 7.5 innan dess. 😊

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

    Du körde säkert på resterna av stenkistan till den badbrygga som funnits vid Kråkudden för länge sedan. Jag snuddade vid den idag själv, fast jag visste om den. Måste vara ganska lågt vatten. Jag har aldrig känt av den tidigare.
    Jag har nu märkt ut den med hjälp av sten och en gul tvättsvamp jag hittade vid strandkanten.

  • sundheden

    Medlem
    5 juni, 2016 vid 14:57

    @G_L 739500 wrote:

    Du körde säkert på resterna av stenkistan till den badbrygga som funnits vid Kråkudden för länge sedan. Jag snuddade vid den idag själv, fast jag visste om den. Måste vara ganska lågt vatten. Jag har aldrig känt av den tidigare.
    Jag har nu märkt ut den med hjälp av sten och en gul tvättsvamp jag hittade vid strandkanten.

    Ja det måste vart den, jag hade inte en aning om den. En ny prepreg fena åt helvete 😛
    Bra gjort där med svampen i alla fall!
    Har funderat själv på om jag ska fixa en boj och tungt sänke att sätta där + redigera spot-info på spotguide.

  • sundheden

    Medlem
    5 juni, 2016 vid 15:01

    @dendrite 739497 wrote:

    Sitter på färjan mot bromskär nu!

    @henryk 739496 wrote:

    Bromskärs brygga funkade bra igår, körde 6,6 och 102 l slalomprylar, riktigt bra tryck för det mesta 🙂 Färjorna gick extraturer så knappt nån väntetid

    Fota och dokumentera gärna lite medan ni är där. Är sugen på att testa den spoten snart! =)

  • herr-pelegrin

    Medlem
    5 juni, 2016 vid 18:02

    Söndagens nordost kan ju inte blivit fel. Lite svårt att rigga rätt size kanske eftersom det kom och gick. Man kunde vara både under- och överriggad samma kvart. Vi la av vid 18 och det var för tidigt. Det brallade nämligen bra mellan 18 och 20 i södra.

  • vindsokaren

    Medlem
    5 juni, 2016 vid 21:45

    Ja grym dag på Gålö
    Började lite trevande med bra byar ibland men från ca 16-19 var det uppåt 13ms så race 6.6 sätt som en smäck.
    Hela ansiktet solbombat trots solkräm.

  • staffomania

    Medlem
    6 juni, 2016 vid 08:23

    Kan det funka på SV någonstans i Em/Kväll eller ska man dra ut och cykla istället?

  • staffomania

    Medlem
    6 juni, 2016 vid 09:16

    @staffomania 739510 wrote:

    Kan det funka på SV någonstans i Em/Kväll eller ska man dra ut och cykla istället?

    Man kanske skulle ta med 9.2 till Farstanäs ska väl bli för mycket v för fituna.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 juni, 2016 vid 09:53

    Kolla proggen på SMHI för Fituna! Rak syd ung 4-8 från ung kl 15.00.

  • staffomania

    Medlem
    6 juni, 2016 vid 10:43

    @Herr Pelegrin 739512 wrote:

    Kolla proggen på SMHI för Fituna! Rak syd ung 4-8 från ung kl 15.00.

    Ja nu var det ändrat. Drar nog ner till Fituna och kollar läget då.

Sida 17 av 72

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.