Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

  • pete

    Medlem
    9 juli, 2016 vid 10:55

    Gissar att Dalarö funkar bättre än Fituna idag – sv 8 nu på Askfatspiren o peak på Mysingen kl 15-16 enl SMHI. Jag drar dit nu… 🙂

  • tigerflash

    Medlem
    9 juli, 2016 vid 11:25

    Har kört 6,5 i 30 min nu… Lite av och på men med större grejer så är det bara att åka..👍/ Erik

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • tigerflash

    Medlem
    9 juli, 2016 vid 11:28

    Hänger ett segelfodralet till ett simmer icon 5,9 orange här på stenbryggan. Kanske någon som saknar??

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • herr-pelegrin

    Medlem
    9 juli, 2016 vid 12:51

    Lördag 14.45 gässar det lätt SV på Horsan för de som hade tid att komma ut på vattnet i tid. Ser ut som 7.5 kvm-vind! Molnkanten ser dock lite hotande ut så frågan är hur länge vinden håller i sig, i alla fall på denna riktning?

  • bjornen

    Medlem
    10 juli, 2016 vid 07:45

    Shit vad go segling det var på dalarö igår! Kan ju kanske bli repris idag 🙂

    //Björn

  • jiveman

    Medlem
    10 juli, 2016 vid 08:14

    @Bjornen 740148 wrote:

    Shit vad go segling det var på dalarö igår! Kan ju kanske bli repris idag 🙂

    //Björn

    Riktigt festligt. Kunde väl aldrig tro att det skulle blåsa på så bra. Inte ofta man har varit överriggad denna säsongen. Kör nog vid 13.30 idag igen. Trevligt ställe. Trots bra instruktioner parkerade jag lång upp i en backe och fick konka grejerna en hel evighet.
    /Claes

  • tigerflash

    Medlem
    10 juli, 2016 vid 08:22

    Ja det blev ju riktigt bra igår till slut.😃 reprisen är en faktum idag hoppas jag. Jag Kommer nog dit runt 13 tiden.👍👍/ Erik

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • bjornen

    Medlem
    10 juli, 2016 vid 08:24

    @Jiveman 740149 wrote:

    Riktigt festligt. Kunde väl aldrig tro att det skulle blåsa på så bra. Inte ofta man har varit överriggad denna säsongen. Kör nog vid 13.30 idag igen. Trevligt ställe. Trots bra instruktioner parkerade jag lång upp i en backe och fick konka grejerna en hel evighet.
    /Claes

    f7d2697958acd215bfa5e2d234bb5319.jpg
    299b252e821f18ed2c70e4926adfc4db.jpg
    Det är väl du låångt borta?

    //Björn

  • jiveman

    Medlem
    10 juli, 2016 vid 09:09

    Stämmer nog. Stort blåvitt segel som focken på havskryssare. Idag skall jag parkera på rätt ställe så man har lite krafter kvar till seglingen också! /Claes

  • staffomania

    Medlem
    10 juli, 2016 vid 09:25

    Ska ta med mig tjejen så funderar på något mer lättålt ställe där det finns lite mindre båtar än dalarö.

    Just nu lutar det åt Farstanäs men funtar även på årsta havsbad eller Fituna (om det blir lite mer S).

  • herr-pelegrin

    Medlem
    10 juli, 2016 vid 10:45

    Söndag kl 12.40 så är riktningen gissningsvis SV-VSV i södra och runt 4-5 m/s som allra bäst.

  • electric

    Medlem
    10 juli, 2016 vid 11:37

    @staffomania 740153 wrote:

    Ska ta med mig tjejen så funderar på något mer lättålt ställe där det finns lite mindre båtar än dalarö.

    Just nu lutar det åt Farstanäs men funtar även på årsta havsbad eller Fituna (om det blir lite mer S).

    Farstanäs funkar såklart idag (betr riktning alltså. Kanske inte betr vindstyrka. Men om hon är nybörjare så kanske det bara är en fördel?).
    /Lars

  • kaolle

    Medlem
    11 juli, 2016 vid 08:52

    Är det någon som tror på Årstahavsbad eller Fituna idag, jag tycker SMHI’s prognå
    sen inte riktigt stämmer?

  • surfmats

    Medlem
    11 juli, 2016 vid 10:35

    Brorsan och jag riggar 7,3 och 7,8 freerace/racesegel på Dalarö. Kan nog bli rätt stort ser det ut som. Ökar just som jag skriver….

  • bjornen

    Medlem
    11 juli, 2016 vid 11:01

    Jag å benke åker till fituna nu

    //Björn

Sida 30 av 72

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.