Stockholm 2016

This topic has 1,076 svar, 80 deltagare, and was last updated 2 years, 8 months sedan by  Sundheden.

• Författare
     Herr Pelegrin 
    Deltagare

Som Ni har märkt är det sjöbris igen efter några dagar med bleke eller annan riktning. Den som varit på bettet under söndagen hade ju kunnat få ett par timmar med större grejer. Brisen håller i sig hyfsat sent och fortfarande vid 16.20 så kan det vara runt 5-6 m/s i byarna.

Tigerflash 
    Deltagare

Morgon på er. Ser ut som det ska vrida från sv till syd och öka lite vid lunch. Dock lite sämre grundvind vad jag kan se. Är det någon mer än mig som funderar på fituna??
    /Erik

Skickat från min iPhone med Tapatalk

kaolle 
    Deltagare

@Tigerflash 740331 wrote:

Morgon på er. Ser ut som det ska vrida från sv till syd och öka lite vid lunch. Dock lite sämre grundvind vad jag kan se. Är det någon mer än mig som funderar på fituna??
    /Erik

Var du iväg idag på Fituna?

Tigerflash 
    Deltagare

@kaolle 740337 wrote:

Var du iväg idag på Fituna?

Var packad och klar och hade koll på varenda mätare inkl viva men klockan blev 15 men inget hände så jag ville inte chansa… Hoppas på morgondagen då det verkar bli syd hela dagen. Väntar på nytt segel som är beställt så jag har bara 6,5 som störst just nu./ Erik

henryk 
    Deltagare

Finfint på Fituna idag 🙂 Bra tryck i 8,6an för min del… Körde nån timme mellan 14:15 – 15:15 sen minskade det, skulle vart där tidigare … 🙂

kaolle 
    Deltagare

@Tigerflash 740338 wrote:

Var packad och klar och hade koll på varenda mätare inkl viva men klockan blev 15 men inget hände så jag ville inte chansa… Hoppas på morgondagen då det verkar bli syd hela dagen. Väntar på nytt segel som är beställt så jag har bara 6,5 som störst just nu./ Erik

Jag satt i Bråviken å vänta, det blev mest paddla Kajak istället. Imorn drar jag mej hemåt, försöker ha koll på vinden i Fituna.

Tigerflash 
    Deltagare

Kommer nog göra ett försök på fituna idag… Hoppas på att vara där vid 12:30 tiden./ Erik

Tigerflash 
    Deltagare

Fituna just nu… 8,2 och uppåt planar där ute…4 segel ute nu. Själv får jag vänta på ev ökning.😁/ Erik

Tigerflash 
    Deltagare

6906f9e88edf83a1ce96662402c0beff.jpg7e1d86b8e2d7fd9f4ae11cff89b82e39.jpge9696a92e993248c43c942fa6ba53165.jpgeca8a74224bc65789668aa5b71b31610.jpg

henryk 
    Deltagare

Kul med lite bilder (även om jag inte fick va med 😉
    Blev ju riktigt bra i segling i 1,5 ? timme idag igen 🙂

tbsurf 
    Deltagare

Woaw bild4, ser ut som tb och Håkan rejsar lite 🙂

Tigerflash 
    Deltagare

Ni var så långt upp killar och med en mobilkamera blir det lite problem att zooma mer… Haha. Men jag tycker det är kul om man kan föreviga dom stunder som finns..:) kul idag trots brutalt underriggad…👍😃/ Erik

kaolle 
    Deltagare

@Tigerflash 740350 wrote:

Ni var så långt upp killar och med en mobilkamera blir det lite problem att zooma mer… Haha. Men jag tycker det är kul om man kan föreviga dom stunder som finns..:) kul idag trots brutalt underriggad…👍😃/ Erik

Kul att det var några som fick rejsa lite idag, jag tror nog jag chansar på Fituna imorgon, är sjukt sugen har abstines upp över öronen 😉

Sundheden 
    Deltagare

Helgens prognos ser lovande ut. Äntligen dags för oss med 8-17 jobb att få surfa. 😊👍

Blev tipsad om Alnäs i Uppsala. Någon som kört där, men kanske är bara för medlemmar av den klubben?

Funderar annars på att testa Kärringudden för första gången.

Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

pete 
    Deltagare

Äh vad fanken, tror jag drar till Fituna i em – sol, ssv, shorty: vad kan gå fel? 🙂

/Peter

Visar 15 inlägg - 496 till 510 (av 1,077 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2019 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account