Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

  • surfmad

    Medlem
    31 juli, 2016 vid 09:19

    Jag drar till Farstanäs snart

  • herr-pelegrin

    Medlem
    31 juli, 2016 vid 11:28

    Runt 13.15 gässade det på väst på Horsan!

  • electric

    Medlem
    31 juli, 2016 vid 15:53

    Vi var 5 pers på Farstanäs idag (söndag) e.m. Bra förhållanden, med vind omkring VSV och segelstorlekar 6.7 – 9.2 (där 9.2 var lite väl stort emellanåt). Givetvis var det lite vindluckor emellanåt, men det får man räkna med på Farstanäs.
    /Lars

  • pete

    Medlem
    31 juli, 2016 vid 15:55

    Väntade på sydvästliga vridet på Dalarö, men det kom aldrig. Några trotsade den västliga vinden men det liknade mest byig insjösegling. Torö borde funkat bättre – nån som var där..?

  • speedfreak

    Medlem
    31 juli, 2016 vid 16:41

    Visst ser det ut att kunna bli fint på Dalarö imorgon.
    Var går man i, har för mig att det finns något bättre ställe än kitestranden?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    31 juli, 2016 vid 16:44

    Pete – Om Ni åkt till Årsta Havsbad hade ni stundtals fått bra förhållanden. Horsan var av och på men stundtals uppåt 10 m/s. En Gekko 135 med 7.0 planade tvärs Horsan även när det inte var fullt tryck. ISonic 127 var både under- och överriggad med 6.7 medan det var ungefär samma för en ADH 145 med 7.0. Ojämna förhållanden men rejält tryck när det stod på!

  • consigliere

    Medlem
    31 juli, 2016 vid 19:37

    @Speedfreak 740423 wrote:

    Visst ser det ut att kunna bli fint på Dalarö imorgon.
    Var går man i, har för mig att det finns något bättre ställe än kitestranden?

    Utanför cementbryggan vid vändplanen. Men har hört att det fortfarande är trångt. Brukar bli lättare längre fram i augusti.

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • consigliere

    Medlem
    31 juli, 2016 vid 19:47

    Ni som har koll på stockholmsprognoser och vindriktningar… Om man kan ta ut två surfdagar denna vecka, är morgondagen en av dem eller bör man spara den dagen? Behöver så mkt vind jag kan få för min stora bräda är paj så 96L och 6.5 är det jag har att komma med som mest.

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • staffomania

    Medlem
    31 juli, 2016 vid 19:47

    @Electric 740420 wrote:

    Vi var 5 pers på Farstanäs idag (söndag) e.m. Bra förhållanden, med vind omkring VSV och segelstorlekar 6.7 – 9.2 (där 9.2 var lite väl stort emellanåt). Givetvis var det lite vindluckor emellanåt, men det får man räkna med på Farstanäs.
    /Lars

    Det började blåsa ännu mer sen. På slutet hade jag svårt att hålla 7.2.

  • electric

    Medlem
    31 juli, 2016 vid 21:56

    @staffomania 740431 wrote:

    Det började blåsa ännu mer sen. På slutet hade jag svårt att hålla 7.2.

    Det där ville jag inte veta ;(
    /Lars

  • malmorama

    Medlem
    1 augusti, 2016 vid 08:00

    Till slut vred vinden till SV på Dalarö. Kanske strax innan 1900. Planade utan problem med 5.7 och 99l.

  • sundheden

    Medlem
    1 augusti, 2016 vid 09:56

    Eftersom jag är lite småless på de byiga vindarna och stora chopen vid SV i Brevik kollade jag Windguru och åkte dit det såg “bäst” ut.
    Så jag våldgästade Alnäs i Uppsala, mer känt som Uppsalas vindsurfingklubb.
    Kom ut på vattnet runt 15.
    Folk körde med 5.5 till 6.2 och små brädor, så jag riggade 6.5 med min 114.
    Funkade skitbra i byarna som var lite väl korta, allt eftersom dagen gick tilltog byarna och blev allt stadigare.

    Det kluriga med denna spot är att man går i och ur vattnet via en brygga. Helt självklart för klubbmedlemmarna men helt nytt och ovant för mig. Varmt och skönt i vattnet och hyfsat liten chop tycker jag.
    Vid 17:45 blåste det 5.5 men då hade jag vart på vattnet i nära 3 timmar konstant eftersom jag inte vill krångla mig upp på bryggan för att vila. Men hade ju haft en bra tid på vattnet så jag nöjde mig så.
    f7dce612cd8d5f4dceaa0f66448ff442.jpgb7afac54b611c24067f287049d6b4ecd.jpg987eb207a778a4102105c8f6052d85b4.jpg

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • sailortrash

    Medlem
    1 augusti, 2016 vid 15:04

    Jag har funderat på alnäs, men var det bättre/jämnare än Brevik? Är det värt resan?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    1 augusti, 2016 vid 18:03

    Electric – Måste tyvärr meddela att Fituna levererade igen under måndagen!

  • electric

    Medlem
    1 augusti, 2016 vid 18:36

    @Herr Pelegrin 740446 wrote:

    Electric – Måste tyvärr meddela att Fituna levererade igen under måndagen!

    Kul för er som var där då …. Jag anade nästan det när jag märkte att vinden ökade vid 16-tiden, och var faktiskt i princip på väg då, men skippade det ändå eftersom det var så sent. Men det hade ju helt klart varit lönt att åka förstår jag.
    I morgon tisdag blir det iaf Farstanäs eftersom det är min tur att klippa gräset på vår spot och jag då kan kombinera surf med jobb! (Prognosen är ju lovande – och om det ändå inte är vind nog så har jag iaf sluppit en bomkörning!)
    /Lars

Sida 36 av 72

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.