Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

  • consigliere

    Medlem
    1 augusti, 2016 vid 20:35

    Dalarö funkade utmärkt nästan hela dagen utom en stund vid 16tiden då molnen pajade vinden en stund. Jag klarade mig bra på 96L FSW och 5.6 utom några vindhål när vinden tog paus. När jag lämnade vid 19tiden hade somliga fullt tryck i 4.8!

  • vindsokaren

    Medlem
    1 augusti, 2016 vid 21:43

    Fituna time!
    Hela kittet åker med inkl windfoilen.
    Är där vid 11 imorrn tis.

  • sundheden

    Medlem
    2 augusti, 2016 vid 08:00

    @sailortrash 740442 wrote:

    Jag har funderat på alnäs, men var det bättre/jämnare än Brevik? Är det värt resan?

    Det var lika byigt men på ett annat vis. Viken där är ganska smal, skulle tippa på 250 meter, om man inte tar mycket höjd där det blir bredare.
    Men det känns som vinden trycks ihop, en tratteffekt liksom.
    Det plattare vattnet gjorde upplevelsen klart bättre. Vinden skulle avtagit vid 17 men ökade, så vet inte om spoten har en slags effekt när det blir svalare att vinden bygger nån timme.
    Stort minus för mig var ju bryggan.
    Annars trevlig spot. Vet inte hur de gillade att jag kom och våldgästade men de verkade trevliga ändå. 😊👍
    Fick direkt en känsla av alla känner alla.

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • sundheden

    Medlem
    2 augusti, 2016 vid 08:06

    Skulle vilja prova Fituna någon gång.
    Kan man gästa tro? I och för sig kostar ju medlemsskap bara en hundring.
    Har fått för mig att man riggar på grus där?

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • herr-pelegrin

    Medlem
    2 augusti, 2016 vid 09:33

    100:- per år och och en engångsavgift med 150:- för tillträde till Fituna. Mvh /Anders

    http://www.sodertornsurf.com/index.php?option=com_content&view=article&id=46&Itemid=34

  • electric

    Medlem
    2 augusti, 2016 vid 09:33

    @Sundheden 740457 wrote:

    Skulle vilja prova Fituna någon gång.
    Kan man gästa tro? I och för sig kostar ju medlemsskap bara en hundring.
    Har fått för mig att man riggar på grus där?
    / Stefan Sundheden

    För att pröva kan du hänga på någon som är medlem i Södertörns surfklubb 2016 och har Fituna-passet. Välj en dag när det inte är så mycket väst som idag tisdag, så att det säkert blir åka av. Man riggar på grus eller på skogsmark,
    /Lars
    kassör och Fituna-ansvarig
    Södertörns surfklubb (sodertornsurf.se)

    PS: Medlemskap kostar mycket riktigt 100 kr/år, men för Fituna behövs också ett passerkort för 150 kr (som är en engångsavgift). DS

  • sundheden

    Medlem
    2 augusti, 2016 vid 09:38

    Ok, tack för era svar! 😊👍

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • ozman

    Medlem
    2 augusti, 2016 vid 12:26

    @Sundheden 740456 wrote:

    Det var lika byigt men på ett annat vis. Viken där är ganska smal, skulle tippa på 250 meter, om man inte tar mycket höjd där det blir bredare.
    Men det känns som vinden trycks ihop, en tratteffekt liksom.
    Det plattare vattnet gjorde upplevelsen klart bättre. Vinden skulle avtagit vid 17 men ökade, så vet inte om spoten har en slags effekt när det blir svalare att vinden bygger nån timme.
    Stort minus för mig var ju bryggan.
    Annars trevlig spot. Vet inte hur de gillade att jag kom och våldgästade men de verkade trevliga ändå. 😊👍
    Fick direkt en känsla av alla känner alla.

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

    Hej Stefan!

    Alltid kul med gäster 😉 Vad var det med bryggan du inte gillade? Tycker själv att den funkar utmärkt att komma förbi vassen, åtminstone om man behärskar bryggstart..

    /Matt

  • sundheden

    Medlem
    2 augusti, 2016 vid 14:34

    @OzMan 740464 wrote:

    Hej Stefan!

    Alltid kul med gäster 😉 Vad var det med bryggan du inte gillade? Tycker själv att den funkar utmärkt att komma förbi vassen, åtminstone om man behärskar bryggstart..

    /Matt

    Hallå Matt!

    Ja för mig är det helt nytt att gå i med vindsurfingutrustning via en brygga helt enkelt. Det svåra var inte att komma i utan mer att komma ur och upp på bryggan. Men det gick ju det med.

    Man lär så länge man lever… 😃
    Ingen risk för fenskrap i botten där i alla fall. 😊👍

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • tigerflash

    Medlem
    2 augusti, 2016 vid 17:09

    Då morgondagen verkar vara upplagd för en riktig bra fitunadag så blir det nog till att dra en timme tidigare från jobbet och sikta på att vara där vid 15:30 ca. Hoppas några fler ha samma tankar som mig….😃👍/ Erik

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • electric

    Medlem
    2 augusti, 2016 vid 17:44

    @Tigerflash 740470 wrote:

    Då morgondagen verkar vara upplagd för en riktig bra fitunadag så blir det nog till att dra en timme tidigare från jobbet och sikta på att vara där vid 15:30 ca. Hoppas några fler ha samma tankar som mig….😃👍/ Erik

    Ja, som prognosen ser ut nu så kan man ju knappast missa chansen. (Och eftersom jag inte behöver dra från jobbet kan ju dra (ännu) tidigare 🙂 ).
    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    2 augusti, 2016 vid 18:05

    Vindsökarn körde show hela tisdagen på Fituna. Först i och sist ur, ungefär som på isarna. Intressant att få förevisning av foil in action! Den gick som tåget när vinden kom tillbaka med jämna 5-6 m/s sen eftermiddag. Gick igång i 4 m/s med 5.7!

  • staffomania

    Medlem
    2 augusti, 2016 vid 18:33

    @Tigerflash 740470 wrote:

    Då morgondagen verkar vara upplagd för en riktig bra fitunadag så blir det nog till att dra en timme tidigare från jobbet och sikta på att vara där vid 15:30 ca. Hoppas några fler ha samma tankar som mig….😃👍/ Erik

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Tog en halvdag idag och tar nog en till imorgon. Siktar på 14.

  • tigerflash

    Medlem
    2 augusti, 2016 vid 18:35

    @Electric 740472 wrote:

    Ja, som prognosen ser ut nu så kan man ju knappast missa chansen. (Och eftersom jag inte behöver dra från jobbet kan ju dra (ännu) tidigare 🙂 ).
    /Lars

    Blir såhär när man började jobba igår… Lagomt till när vinden kommer. Haha. Men jag unnar dig möjligheten att åka tidigare. Kanske kan få en uppdatering av storlek på segel ni kör vid 14-15 tiden!? / Erik

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • sundheden

    Medlem
    2 augusti, 2016 vid 20:27

    Siktar in mig på Brevik imorrn i och med vridet mot syd.
    Hoppas jag kan smita tidigare från jobbet.

    Skickat från min iPad med Tapatalk

Sida 37 av 72

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.