Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

  • tbsurf

    Medlem
    11 augusti, 2016 vid 06:32

    Bra Lasse, grym dag. Kul att PeterH kom och showade

  • herr-pelegrin

    Medlem
    11 augusti, 2016 vid 08:10

    Härligt Lars! Filmen fångade Fituna-stämningen väldigt bra!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    11 augusti, 2016 vid 08:14

    Torsdag – Kl 10.00 svajar det i talltopparna i södra. Det ser ok ut i västvinden för lite större grejer än vad som varit legio i inledningen av veckan. Kanske runt 7-8 m/s i byarna och soligt än så länge. Ska man gå på proggen kan det vara läge att åka ut nu på V i sol eller chansa på S-SV-vridet efter 16 i regn.

  • mexi_

    Medlem
    11 augusti, 2016 vid 10:11

    Jag körde där förra året när det blåste ordentligt. Byigt som tusan men hade 6.5/88l och kunde köra på lunchen som jag drömt om länge! Har varit nere flera gånger innan men då har riktningen varit för dålig. Det ska vara väst eller lite väst-norväst för att det ska komma in. Gick ner vid stadshuset och hann nästan rigga och komma ut innan vakten kom och meddelade att vi var på privat mark och var tvungna att gå därifrån. Fick rigga klar och sedan hoppade vi i vid kiosken väster om stadshuset. Krångligt att komma upp efteråt, men det finns ett par stegar där som funkade. Grymt känsla att köra mitt i stan och lite kul att komma tillbaka till jobbet, satt med ett brett leende….:)

    @Consigliere 740721 wrote:

    Jag har alltid undrat hur det ska blåsa för att man ska kunna segla där. Östligt typ? Att det skulle blåsa från saltsjön och klämmas ihop mellan söder och gamla stan?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    11 augusti, 2016 vid 10:35

    Nyckfullt under torsdagen. Det gässade bra under fm, sedan la sig vinden vartefter det kom en skur med uppåt 10 m/s. Efter det dog vinden helt.

  • staffomania

    Medlem
    11 augusti, 2016 vid 13:27

    @mexi_ 740744 wrote:

    Jag körde där förra året när det blåste ordentligt. Byigt som tusan men hade 6.5/88l och kunde köra på lunchen som jag drömt om länge! Har varit nere flera gånger innan men då har riktningen varit för dålig. Det ska vara väst eller lite väst-norväst för att det ska komma in. Gick ner vid stadshuset och hann nästan rigga och komma ut innan vakten kom och meddelade att vi var på privat mark och var tvungna att gå därifrån. Fick rigga klar och sedan hoppade vi i vid kiosken väster om stadshuset. Krångligt att komma upp efteråt, men det finns ett par stegar där som funkade. Grymt känsla att köra mitt i stan och lite kul att komma tillbaka till jobbet, satt med ett brett leende….:)

    Jobbar ju några hundra meter från Stadshuset. Kanske skulle ta hit lite grejer när det kommer en bra prognos men som sagt lite meckigt att komma i. Har man bil borde man kunna hoppa i närheten av mälarpaviljongen.

  • consigliere

    Medlem
    11 augusti, 2016 vid 19:06

    @mexi_ 740744 wrote:

    Jag körde där förra året när det blåste ordentligt. Byigt som tusan men hade 6.5/88l och kunde köra på lunchen som jag drömt om länge! Har varit nere flera gånger innan men då har riktningen varit för dålig. Det ska vara väst eller lite väst-norväst för att det ska komma in. Gick ner vid stadshuset och hann nästan rigga och komma ut innan vakten kom och meddelade att vi var på privat mark och var tvungna att gå därifrån. Fick rigga klar och sedan hoppade vi i vid kiosken väster om stadshuset. Krångligt att komma upp efteråt, men det finns ett par stegar där som funkade. Grymt känsla att köra mitt i stan och lite kul att komma tillbaka till jobbet, satt med ett brett leende….:)

    @staffomania 740755 wrote:

    Jobbar ju några hundra meter från Stadshuset. Kanske skulle ta hit lite grejer när det kommer en bra prognos men som sagt lite meckigt att komma i. Har man bil borde man kunna hoppa i närheten av mälarpaviljongen.

    Bor vid Rålis och är någon gång sugen på att prova att rigga vid någon utav ytorna mellan Rålis och Mälarpaviljongen. Men från den platsen är nog Östlig bättre än Västlig väl?

    Vi kan ju starta en separat tråd “för alla som är sugna att prova riddarfjärd” där vi inväntar rätt prognos och så gör man ett event av saken. 🙂

  • electric

    Medlem
    11 augusti, 2016 vid 19:23

    @Consigliere 740759 wrote:

    Bor vid Rålis och är någon gång sugen på att prova att rigga vid någon utav ytorna mellan Rålis och Mälarpaviljongen. Men från den platsen är nog Östlig bättre än Västlig väl?

    Vi kan ju starta en separat tråd “för alla som är sugna att prova riddarfjärd” där vi inväntar rätt prognos och så gör man ett event av saken. 🙂

    Det här ämnet dyker upp med jämna mellanrum här på konfen. Sök i alla forum på “Riddarfjärden” så ges ett antal träffar, varav en del ger kul inblickar i försök (lyckade och mindre lyckade, även med kite) som gjorts. Jag jobbade ju vid Västerbroplan och nog blev man tänd på att prova när man såg hur det gässade ibland! Och jag prövade en gång – med mindre lyckat resultat. Det var nämligen himla svårt trots att det blåste ordentligt, i rätt riktning (dvs från V-VNV som visat sig bäst). Det var nämligen enormt byigt, inte bara vad gäller vindstyrka utan även riktning – och det var det svåra! Kunde variera 90 grader åt varje håll. Fjärden ser stor ut, men den är bara 1 km x 500 m, och som jag skrev nån gång: man ger sig inte ut på en insjö med den storleken och tror det ska gå särskilt bra. Och här är det dessutom massa höga hus, Söders berg, Västerbron etc som omger! Men jag vill verkligen inte avråda – det är kul att ha gett sig på det, och kul om ni satsar!
    /Lars

  • tim-eriksson

    Medlem
    12 augusti, 2016 vid 08:42

    @Sundheden 740356 wrote:

    Helgens prognos ser lovande ut. Äntligen dags för oss med 8-17 jobb att få surfa. 😊👍

    Blev tipsad om Alnäs i Uppsala. Någon som kört där, men kanske är bara för medlemmar av den klubben?

    Funderar annars på att testa Kärringudden för första gången.

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

    Välkommen till Alnäs! Brukar vara en hel del folk ute på SV på helgerna. Relativt liten vik så förvänta dig många gippar 😉

    Kolla vind på http://uvk.se/

    Den står i centrala Uppsala men min bör ligga på 4 /ms och max på 8 m/s för att det ska vara seglingsbart med 5.3 och Freestyle. Är enbart rak SV som är bra.

  • pete

    Medlem
    12 augusti, 2016 vid 09:28

    Jag gissar att en del siktar mot Fituna i em. Rapportera gärna på plats! 🙂
    /Peter
    (Som hade lämnat lillbrädan hemma när det blåste apa i förrgår. Lärdom: Torö – packa större prylar än progg. Fituna – packa mindre prylar än progg. Alternativt, skaffa släp.)

  • herr-pelegrin

    Medlem
    12 augusti, 2016 vid 11:22

    Fredag – Har varit i Nynäs mitt på dagen och det gässade vackert utåt Mysingen i solskenet. Dalarös vindmätare ser ju lovande ut och nu kl 13.20 drar det på hyfsat på Horsan. Håller detta i sig blir det nog en bra eftermiddag!

    Vad gäller riktningen så har Nynäs S, Fituna SV, Horsan SV och Dalarö SV. Fick rapport om SSV vid Mysingen 13.30.

  • electric

    Medlem
    12 augusti, 2016 vid 12:01

    Jag fick just nu (kl 14) rapport från Fituna om att det riggas 5.5!
    /Lars

  • consigliere

    Medlem
    13 augusti, 2016 vid 05:53

    Vilken prognos är mest rättvis gällande Björkvik? Funderar på om det är åkbart där vid lunch

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • jiveman

    Medlem
    13 augusti, 2016 vid 09:26

    Hej!

    Vart surfar eldsjälarna i eftermiddag? Är på väg någonstans. Riktigt åksugen.

    /Claes

  • herr-pelegrin

    Medlem
    13 augusti, 2016 vid 10:00

    Lördag – Vid 12.00 så känns det som en vindökning i södra. I byarna drar det på rätt ordentligt på SV – VSV.

Sida 43 av 72

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.