Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

  • herr-pelegrin

    Medlem
    17 augusti, 2016 vid 10:19

    Onsdag – Kl 12.00 gässar det nordligt i södra (om nu någon skulle tro något annat).

  • electric

    Medlem
    17 augusti, 2016 vid 10:27

    Jag drar till Sandvikens brygga nu kl 12.30. Jag kommer dock inte att köra så länge; lägger av när det annonserade regnet kommer vid 15-tiden. Tror jag … .
    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    17 augusti, 2016 vid 10:43

    Nej, det är inget myspsysväder precis. Lite regn på det här så är höstkänslan helt fulländad. Runt 15 grader och i södra är det gissningsvis dryga 10 m/s i byarna, kanske mer i vissa.

  • labbe

    Medlem
    17 augusti, 2016 vid 11:25

    Fituna på nord , stundtals överriggad med 6:7 väldigt mycket av/på som det blir här på nord, riggar 5:7 nu

  • alltidxx

    Medlem
    17 augusti, 2016 vid 11:45

    Jag hade faktiskt planerat att gå upp kl 05 idag för att segla lite innan jobbet men sen kom saker i vägen som gjorde att jag inte kunde lägga mig i tid för sådana eskapader så då blev sömn prioriterat i stället. Synd. Jag såg att det blåste när jag åkte till jobbet.

  • bjornen

    Medlem
    17 augusti, 2016 vid 14:23

    Jag funderar på Gålö i morgon runt kl 8. Verkar bli lite vind på förmiddagen. Någon fler som ska dit?

    //Björn

  • electric

    Medlem
    17 augusti, 2016 vid 15:18

    @Electric 740891 wrote:

    Jag drar till Sandvikens brygga nu kl 12.30. Jag kommer dock inte att köra så länge; lägger av när det annonserade regnet kommer vid 15-tiden. Tror jag … .
    /Lars

    För att psyka alla som inte var på plats (dvs alla utom jag, eftersom jag var ensam!) kan jag rapportera att det blev väldigt bra vindsurf vid Sandvikens brygga i nordvind ca 12 m/s.
    (Lite märkligt att detta fina ställe numera nyttjas så lite! Det är ju ett suveränt ställe just på vindar NV-NNO).
    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    17 augusti, 2016 vid 15:40

    Då hade Du bättre lycka än jag som inte hade läge att ge mig ut förrän det började regna så smått. Sommarens kortaste byar med vind mellan N o NO, eller båda riktningarna samtidigt. Körde 7.5 ett par timmar innan vinden helt dog…

  • pappasurf

    Medlem
    17 augusti, 2016 vid 15:52

    Resarö på eftermiddagen bjöd på riktigt varierande vindstyrka. Byar på bedömt 9 men runt 5 i grunden (mycket guppande). Höstvädret till trots förgyller det ändå första arbetsveckan…

  • goose

    Medlem
    17 augusti, 2016 vid 16:47

    Åk till Rullsand på nord! Trevligt om man kunde få liv på denna fina vågspot, det är den värd. Idag var det verkligen fint.

  • staffomania

    Medlem
    17 augusti, 2016 vid 19:54

    Kom ut på Gålö efter regnet vid 18.. Väldigt byigt och inte mycket att hänga i granen. Sjukt kallt i vattnet!

  • malteaserr

    Medlem
    17 augusti, 2016 vid 19:55

    I’m in. Före jobbet typ.

    @Bjornen 740901 wrote:

    Jag funderar på Gålö i morgon runt kl 8. Verkar bli lite vind på förmiddagen. Någon fler som ska dit?

    //Björn

  • bjornen

    Medlem
    18 augusti, 2016 vid 05:07

    @malteaserr 740915 wrote:

    I’m in. Före jobbet typ.

    Jag hoppar över denna gång. Tycker det ser lite tunnt ut på observationerna.

    //Björn

  • herr-pelegrin

    Medlem
    18 augusti, 2016 vid 10:42

    Det är lika tunt! Åtminstone kl 12.40 i södra.
    Planing till o från med 8.4.

  • pete

    Medlem
    25 augusti, 2016 vid 14:00

    Blir Fituna imorrn, va?

Sida 45 av 72

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.