Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

  • rozzy

    Medlem
    27 augusti, 2016 vid 17:21

    Närlunda hade så många surfare på plats att bilarna fick parkeras i hela backen upp. Kul!
    Bäst under förmiddagen och lite avtagande efter lunch, dock seglingsbart. Bra vind men ovanligt BYIGT! Segel mest mellan 4,5-6. Annars rena Hawaii-känsla (nåja, för årstiden) med 20grader plus, solsken och 19 grader i vattnet. Aloha!

  • jaz

    Medlem
    27 augusti, 2016 vid 20:03

    Fågelöudde var fantastiskt idag med hård byig vind hela dagen. Kördes väl 4.5-6.0 cirka och de flesta runt 100l. Verkligen trevligt ställe med sandstrand, minigolf, hamburgerkiosk, gräsriggytor, lekpark. Soligt hela dagen med pookemonjakt för ungarna. Fantastiskt att man kan ha med sig ungarna och ändå njuta av dagen på många olika vis.
    /Jaz

  • petalz

    Medlem
    27 augusti, 2016 vid 21:39

    @Rozzy 741067 wrote:

    Närlunda hade så många surfare på plats att bilarna fick parkeras i hela backen upp. Kul!
    Bäst under förmiddagen och lite avtagande efter lunch, dock seglingsbart. Bra vind men ovanligt BYIGT! Segel mest mellan 4,5-6. Annars rena Hawaii-känsla (nåja, för årstiden) med 20grader plus, solsken och 19 grader i vattnet. Aloha!

    Ovanligt byigt alltså! Jag var där till tolvtiden o sa till folk att de va bland de bättre dagarna på närlunda, dvs inte så byigt som vanligt😁 bra tryck i 5.3 hela tiden!

  • rozzy

    Medlem
    27 augusti, 2016 vid 22:49

    Haha, och jag som kom ut på vattnet kring 12…

  • jaz

    Medlem
    28 augusti, 2016 vid 08:58

    Konstigt, vid Fågelöudde ökade vinden på em då det kanske blåste uppåt 16 m/s i byarna. På morgonen/fm ca 9-14 och däremellan lite mindre. Det var ju några riggar som flög iväg på riggplatsen så visst var det tryck i byarna. Som sagt kanske en gång per år som man får allt på en gång, sol, vind, värme och gott sällskap!

  • g_l

    Medlem
    1 september, 2016 vid 09:47

    Blåser det någonstans idag?
    Brevik??…

  • electric

    Medlem
    1 september, 2016 vid 10:04

    @G_L 741122 wrote:

    Blåser det någonstans idag?

    Jag funderar på Farstanäs. (… eftersom det känns som risk för alltför mycket väst för Fituna så tar jag det säkra före det osäkra).
    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    1 september, 2016 vid 10:47

    Hyfsad SV i södra kl 12.45. Svajar bra i talltopparna. Borde vara 7-10 m/s i byarna.

  • electric

    Medlem
    1 september, 2016 vid 12:03

    @Electric 741123 wrote:

    Jag funderar på Farstanäs. (… eftersom det känns som risk för alltför mycket väst för Fituna så tar jag det säkra före det osäkra).
    /Lars

    Påplatsenrapport från Farstanäs kl 14: Riktning ok (VSV) men lite för svag vind för mig. Ca 5-6 i medel gissar jag men det går inte gäss.
    /Lars

  • g_l

    Medlem
    1 september, 2016 vid 13:23

    Tack för rapporteringen!
    (Jag står över idag – trots rejäl surfabstinens. Märkligt förresten att ju mer man surfar och ju bättre vind etc, desto värre blir abstinensen när man inte får surfa. Lördagen borde väl ha gjort att man kunde varit nöjd några dagar?)

  • herr-pelegrin

    Medlem
    1 september, 2016 vid 13:38

    Lika bra för de som struntade i eftermiddagssegling! Vinden tvärdog i södra. 15.30=typ drygt bleke👎

  • labbe

    Medlem
    1 september, 2016 vid 15:37

    Lyckades klämma in 50min 6,7 & 122l närlunda , innan dagishämtning helt ok

  • labbe

    Medlem
    2 september, 2016 vid 09:11

    Närlunda riggar 6:7

  • herr-pelegrin

    Medlem
    2 september, 2016 vid 10:49

    Horsan – testade en och en halv timme fram till 12.30 med 7.5 men västvinden var för klen. Det var inget grundtryck i vinden även om de korta byarna räckte för planing.
    För de som funderar på eftermiddagssurf så är det riktig kantboll. Det ser stundtals ok ut och sedan lägger det sig minuten efter.

  • htn

    Medlem
    2 september, 2016 vid 17:30

    Närlunda. Vinden ökade senare under em. 6.4 och 112l funkade fint. Fick plana en hel del.:smile:

Sida 47 av 72

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.