Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

  • herr-pelegrin

    Medlem
    7 september, 2016 vid 15:15

    Labbe – körde Du 122:an? Jag har fastnat lite för Atomiq med motsvarande outline.

  • labbe

    Medlem
    7 september, 2016 vid 16:59

    Yes 122:an👍

  • alltidxx

    Medlem
    9 september, 2016 vid 08:38

    På Söndag ska det tydligen blåsa sydlig så jag tänkte jag skulle testa Fituna för första gången. Men när jag läster på spotguide så står det

    Den sista vägen innan spoten, ca 1 km före, är avstängd med en vägbom med lås. Bommen tillhör och administreras av Södertörns surfklubb, enligt en överenskommelse med Fitunas markägare. Tillträde ges för de medlemmar i Södertörns surfklubb som har erlagt en engångsavgift om 150 kr som “del” i själva bommen.

    Går det inte komma fram om man inte är medlem alltså? Låter som man söker motarbeta allemansrätten…

  • tbsurf

    Medlem
    9 september, 2016 vid 09:18

    Privat mark. Det är surfklubben som fixat dit bommen. Innan det var vägen helt avstängd så vi fick släpa med vagnar och skit sista km.

  • electric

    Medlem
    9 september, 2016 vid 14:22

    @tbsurf 741238 wrote:

    Privat mark. Det är surfklubben som fixat dit bommen. Innan det var vägen helt avstängd så vi fick släpa med vagnar och skit sista km.

    Jag kan ju kompletttera tb:s info med att säga att allemansrätten gäller. Det är bara vägen som är avstängd för biltrafik. Undantag dock för medlemmar i Södertörns surfklubb, enligt överenskommelse med markägaren. Kolla info på sodertornsurf.se.
    /Lars

  • sundheden

    Medlem
    9 september, 2016 vid 14:57

    Eftersom det ändå är söndag funderar jag på att ta mig ända upp till Kapellskär där prognosen ser bra ut!
    Brevik är ju hemspoten men ack så byig och håller sällan vad Windguru lovar.

  • sailortrash

    Medlem
    9 september, 2016 vid 17:33

    Kapellskär brukar blir riktigt bra på hård syd. Lite drygt med båten bara, Man måste korsa farleden

  • dendrite

    Medlem
    10 september, 2016 vid 08:00

    Hur är riggytan och platsen man går i på vid kapellskär?

  • sundheden

    Medlem
    10 september, 2016 vid 09:01

    @sailortrash 741247 wrote:

    Kapellskär brukar blir riktigt bra på hård syd. Lite drygt med båten bara, Man måste korsa farleden

    Okej, jag har aldrig surfat där så det visste jag inte. Låter ju lite läskigt. Får ha ögon i nacken helt enkelt.

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • swe-496

    Medlem
    10 september, 2016 vid 09:28


    Riktigt bra riggyta. Gräsmatta och sandstrand. Kan vara lite blålera på några ställen intill strandkanten, men inget att bry sig om. det ligger en stor grynna en bit ut, den är märkt med ett märke, man ser den tydligt när färjorna passerar, bryter ordentligt över det.
    Kolla sjökort på eniro.

  • swe-496

    Medlem
    10 september, 2016 vid 09:31

    Flygfoto med grynnan

  • dendrite

    Medlem
    10 september, 2016 vid 10:29

    Tack! Då får vi hoppas att prognosen håller för morgondagen..

  • docloop

    Medlem
    10 september, 2016 vid 13:33

    Ser ju ut att bli SV. Ingen som skall till Dalarö innan det drar mot V?

  • sailortrash

    Medlem
    10 september, 2016 vid 14:16

    På sydväst korsar man farleden på tvärs. Det blir riktigt fina planingsrepor, långa sträckor med stabil vind på rätt prognos. Vid svag grundvind kan det vara lite vindhål nära land, och det kan va svårt att kryssa ut på en lite bräda (typ hundra liter eller mindre). Båtarna går rätt ofta, och man får passa sig. Får man mastbrott är det typ sämsta stället att va på. Rätt strömt också i vattnet.

  • rockan10

    Medlem
    10 september, 2016 vid 14:32

    Någon som drar till Fituna imorgon ?

Sida 50 av 72

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.