Stockholm 2016

This topic has 1,076 svar, 80 deltagare, and was last updated 2 years, 8 months sedan by  Sundheden.

• Författare
     Herr Pelegrin 
    Deltagare

Onsdag – Kl 09.30 har regnet lagt sig. Kanske runt 10 m/s på syd i södra.

Ja, vad gäller regnet så blev jag varse att det kommer och går(!). Kan fortfarande vara läge med regnrock utanpå våtdräkten…

Herr Pelegrin 
    Deltagare

Kl 11.20 åkte jag kustvägen i Nynäs. Det ser lika klent ut som Viva visar. Rejält på väst. Inga gäss!

Robb 
    Medlem

För oss som trotsade regnet så var det en bra morgon i Dalarö – toktryck med 5.3. En bra start på dagen!

Skickas från min iPhone via Tapatalk

henryk 
    Deltagare

@pete 741426 wrote:

Komptimmar är dyrbara och nyttan måste maximeras. Därför har jag nu nagelfarit on-to-fre på SMHI Kustväder för södra skärgårn med följande utlåtande:
    Onsdag: bra med vind SSV på fm men regn, regn, regn. Efter regnet vrider det mot V o avtar.
    Torsdag: halvdan V på fm, men riktigt bra SSV på em utan regn
    Fredag: bra VSV hela dan, utan regn – med sol!
    Min personliga prognos: skippar onsdag, Fituna torsdag em, Torö fredag. Frågor på det?
    /Peter

Nä – solklart 🙂
    -men för mycket SV för fituna på tors em kanske, så Dalarö …
    – för mycket v för Kärringviken på fre så kanske Närlunda … (jag kör ju inte stenstrand 🙂

pete 
    Deltagare

Hm, imorrn torsdag: tycker nu Kustvädrets prog ser mycket bra ut för Fituna åtminstone mellan kl 10-15 med aningens regnrisk emellanåt; på Dalarö funkar det nog nån timme eller två till. Jag tror på att ta förmiddagskaffet på Fituna o sen köra så det ryker, eller vad sägs?

/Peter

Jiveman 
    Deltagare

Jag är med i morrron (ej alltför mycket regn bara).
    Berätta gärna under förmiddagen vart det lutar åt.

Mvh, Claes

mexi_ 
    Deltagare

Jag hoppas på björkvik runt 15.30

Herr Pelegrin 
    Deltagare

Torsdag – Ingen vind alls tidigt på morgonen. Det börjar vaja lätt i tallkronorna vid 09.00. Dalarös vindmätare visar 8 m/s men det borde ju var långt från medelvinden? Hursomhelst ser SV-vinden ut att vara på G men mer måste till. Det är betydligt svalare i dag än tidigare.

Ökningen kom snabbt. Nu blåser det! Kl 09.25. Nu regnar det! 09.30.

pete 
    Deltagare

Bara regn, regn och oskönt väder – men jag tror jag piper ut till Fituna nu o hoppas på ett par regnfria timmar med tillräckligt mycket syd i sydvästen…

/Peter

Jiveman 
    Deltagare

Jag är där kl. 14 med sydvästen på.

Claes

Sundheden 
    Deltagare

Herre jösses. fdb175b894d22e8d0d2c5e50a2feeace.jpg

Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

Tigerflash 
    Deltagare

Är det någon som ska köra i morn?? Verkar bli väst vilket minskar spots ganska rejält … Hade tänkt närlunda från 14-15 tiden eller kanske Testa fågelöudden!😃/ Erik

Skickat från min iPhone med Tapatalk

IrieMan 
    Deltagare

Jag hoppas komma iväg till Torö både fredag och lördag!

Sundheden 
    Deltagare

Jag har lyckats fixa ledigt imorgon förmiddag och siktar in mig på Breviksbadet i Åkersberga. Nu har jag inte mindre än 5.5 och 114-bräda men jag måste ge mig ut i alla fall även om brallorna blåser av. 😄

Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

henryk 
    Deltagare

Kör nog Närlunda tidigt imorrn bitti …

Visar 15 inlägg - 781 till 795 (av 1,077 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2019 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account