Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

  • dendrite

    Medlem
    30 september, 2016 vid 15:59

    @Sundheden 741512 wrote:

    Hade gärna haft en FSW och 4.7

    Det var perfekt 🙂 Tur att jag åkte till Brevik för jag hade nog behövt ett 3.4 vid Torö! Testade att rigga upp till 5.2 på eftermiddagen men det gick inte att skota in så det var bara att rigga ner igen. Var ovanligt jämn vind för Brevik, i alla fall på förmiddagen.

  • sailortrash

    Medlem
    30 september, 2016 vid 16:10

    Jag testar nog brevik imorron igen….kanske funkar 5.7 om det i te drar över i att. Vilket iofs är rätt vanligt att deta gör på väst

  • electric

    Medlem
    30 september, 2016 vid 18:43

    @Electric 741509 wrote:

    Vi är 4-5 pers som kör på Farstanäs i em. Rapport just nu säger att man får guppa en bit ut förstås för att nå vinden, men där blåser det bra. (Brandalsundsmätaren visar nu kl 12.30 på 11 i medel, 15 byarna).
    /Lars

    Farstanäs blev riktigt bra. När jag kom dit kl 13 blåste det rejält (från VSV-V) men jag riggade 6.0 för att vara garderad för ev vindminskning – som aldrig kom (det tackar vi för)! Så med medelvind 11 m/s och byar upp till 17 m/s var jag såklart rejält överriggad emellanåt. Men eftersom Farstanäs är så “snällt”, t ex med bara små vågor, så funkar det ändå. Och kul var det! De andra 4 pers som var där körde 4.5-5.5, vilket var mer lagom, om man säger så. Vind, sol, varmt i vattnet – mer sån’t!
    /Lars

  • levieux

    Medlem
    30 september, 2016 vid 20:14

    @sailortrash 741521 wrote:

    Jag testar nog brevik imorron igen….kanske funkar 5.7 om det i te drar över i att. Vilket iofs är rätt vanligt att deta gör på väst

    Tänker också åka dit imorgon bitti

  • henryk

    Medlem
    1 oktober, 2016 vid 06:46

    Närlunda ser tunnt ut just nu iaf, två gubbar ute, riggar 8,6

  • labbe

    Medlem
    1 oktober, 2016 vid 07:37

    Närlunda ökar något, riggar 6:7

  • henryk

    Medlem
    1 oktober, 2016 vid 08:11

    FunkAde bra med 8,6 – 🙂 För stort i värsta byarna, men skönt att slippa guppa.

  • labbe

    Medlem
    1 oktober, 2016 vid 08:40

    6:7 & 122l funkar fint närlunda, bu tennisträning med junior, får se om det finns vind kvar till em då kanske det blir en sväng till närlunda igen

  • sundheden

    Medlem
    1 oktober, 2016 vid 08:44

    Är bra bakis efter “konferens” ute på Finnhamn. Åker till fastlandet nu så drar förbi Brevik, är ändå på vägen. Hoppas jag kan bota baksmällan. 😣

    Man är inte ung längre. 😄
    Jävla amatör! 😄

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • compact

    Medlem
    1 oktober, 2016 vid 14:24

    Bra dag på Närlunda, blåste bra även vid 15

  • herr-pelegrin

    Medlem
    1 oktober, 2016 vid 15:59

    Då var nog Närlunda ngt bättre än eftermiddagen i södra skärgården. Det gässade iofs men 6.7 räckte bara i byarna. Gissar att runt 8.0 hade varit ok även om det stundtals var lite bättre tryck.

  • lukas111

    Medlem
    1 oktober, 2016 vid 16:03

    Hej alla.
    Jag gömde mina vindsurfinggrejer i ett dike vid parkeringen på Dalarö i slutet av augusti, Hade inte tillgång till bil då och hade grejerna liggandes där ute under en period av fina vindar.
    Av diverse omständigheter blev det så att jag inte åkte ut för att hämta grejerna igen förr än idag och då var de borta.
    Inte så konstigt.
    Men om det är någon som tagit hand om dessa grejer så får ni gärna höra av er.
    Hittelön utlovas.

    Det var en bräda, Fanatic Hawk 135L 2005 mast bom och två segel, Ett NP 7,2 och ett Gaastra 4.5.

    Hör av er till
    lukas.hansson@gmail.com

    070-1604350

    /Lukas

  • herr-pelegrin

    Medlem
    3 oktober, 2016 vid 09:09

    Måndag – Kl 11.00 gässar det brett i södra!

  • larubia

    Medlem
    3 oktober, 2016 vid 20:01

    Var kör man denna vecka norr om stan? NO från och med imorgon verkar det som.

  • mrquality

    Medlem
    4 oktober, 2016 vid 04:55

    wow:grin: det verkar att du har haft roligt 🙂

Sida 55 av 72

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.