Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

  • electric

    Medlem
    5 oktober, 2016 vid 19:20

    @Jiveman 741669 wrote:

    Gålö var bra mot eftermiddagen idag. Vinden kom o gick lite 5,3-6,2. Kör gärna där igen fredag o lördag. // Claes

    Instämmer, Gålö var bra. Väldigt bra, faktiskt! Och prognosen för de närmaste dagarna påminner ju om dagens, så det blir nog fler gånger.
    /Lars
    PS: Jag vet inte om det var du eller Surfing_is_great som gav mig rådet att välja 6.0 istället för 6.9 som jag först tänkte. Det var hur som helst ett bra råd: 6.0 var perfekt hela resten av e.m.! DS)

  • isaac

    Medlem
    5 oktober, 2016 vid 21:09

    @IrieMan 741666 wrote:

    Hmmmm….. funderar på Gålö imorgon efter lunch, någon mer som ska dit?

    Jag siktar på att åka dit nån gång under eftermiddagen imorgon.

  • staffomania

    Medlem
    6 oktober, 2016 vid 07:20

    Jag kommer dra till Gålö på EM. Har som mål att vara ute på vattnet senast 15.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 oktober, 2016 vid 08:58

    Torsdag – Fläkten pumpar fortfarande på med 17-19 m/s vid Landsort strax före 11.00. Det blåser naturligtvis mindre än så inomskärs men ser ok ut, möjligen att byarna är lite kortare än i går. Riktningen kan även vara lite annorlunda. Nynäs har NV medan Landsort har NO och i södra ligger det väl någonstans däremellan. Gissar att toppstyrkan ligger runt 10 m/s.

  • docloop

    Medlem
    6 oktober, 2016 vid 09:03

    Är det inte värt att röra sig norr ut på lördag? Vart rekommenderas isf, gärna med vågor. Tror inte jag orkar köra till Rullsand dock.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 oktober, 2016 vid 14:05

    Klev av 15.45 efter några timmar i byarna. Viss ökning mot slutet även om det var lite mindre tryck än ti-ons.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 oktober, 2016 vid 18:07

    Hur var Gålö idag, torsdag?

  • xhib

    Medlem
    6 oktober, 2016 vid 18:26

    @Herr Pelegrin 741690 wrote:

    Hur var Gålö idag, torsdag?

    Inget vidare tycker jag. Körde 5.7 & FW98 vilket var lagom när det var som bäst. Men det var byigt och lite väl långa perioder med guppande. Tror det var lite för mycket nord för att kunna bli bra.

  • jiveman

    Medlem
    6 oktober, 2016 vid 18:31

    Jag kör Gålö i morron kl.12.30- . Ser ut som det finns bra förutsättningar. Till och med sol.

    //Claes

  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 oktober, 2016 vid 18:55

    @xhib 741691 wrote:

    Inget vidare tycker jag. Körde 5.7 & FW98 vilket var lagom när det var som bäst. Men det var byigt och lite väl långa perioder med guppande. Tror det var lite för mycket nord för att kunna bli bra.

    Ja, det var inte samma uthålliga byar som dagarna innan även om det tilltog på slutet. Svårt att hitta ett “lagom” stort segel men jag kan tänka att runt 6 hade fungerat bäst.

  • irieman

    Medlem
    7 oktober, 2016 vid 07:36

    Fan, svårt att komma iväg på vardagar men imorgon lördag ska jag försöka ta mig till Gålö och kanske Fågelöudde på söndag.

    Någon mer som ska till Gålö imorgon?

  • docloop

    Medlem
    7 oktober, 2016 vid 07:50

    Drar till Gålö senare idag och eventuellt imorgon

  • mexi_

    Medlem
    7 oktober, 2016 vid 08:36

    Åker till gålö nån gång 15-16. Lär vara en del på plats…:)

  • herr-pelegrin

    Medlem
    7 oktober, 2016 vid 09:05

    Fredag – Nordvinden mattas allteftersom veckan går! Runt kl 11.00 så är det runt 4-7 m/s med hyfsad bredd på byarna. Kan bli ok dag med lite större grejer!

  • jiveman

    Medlem
    7 oktober, 2016 vid 09:38

    Jag kommer dit kring 14,30 med lite större grejer. Prognosen såg roligare ut igår.

    Claes

Sida 57 av 72

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.