Stockholm 2016

This topic has 1,076 svar, 80 deltagare, and was last updated 3 years, 4 months sedan by  Sundheden.

• Författare
     Micke_G 
    Deltagare

Siktar oxå på fredag typ kl 13-15 – ser ut att lägga sig en del men borde vara fullt åkbart.
    /Micke

Herr Pelegrin 
    Deltagare

Hade varit intressant med vinduppgift från Fituna i dag! I södra skärgården är det något som liknar sjöbris, med kanske 5 eller något över i byarna. Grundvinden är klart klenare.

Sundheden 
    Deltagare

@Herr Pelegrin 738747 wrote:

Hade varit intressant med vinduppgift från Fituna i dag! I södra skärgården är det något som liknar sjöbris, med kanske 5 eller något över i byarna. Grundvinden är klart klenare.

Jag såg nåt om att de monterat upp en vindmätare där. Kanske inte är helt klart ännu.

Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

Herr Pelegrin 
    Deltagare

Jag känner naturligtvis till detta och antar på goda grunder att vi snart får besked att den är igång. När väl den efterlängtade vindmätaren levererar så finns ju Viva Landsort, Viva Nynäs, Dalarö och Fituna för de som kör söder om stan. Det borde ge en bra bild av vindläget. Någon matematiker får väl sedan sätta sig och jämföra Dalarö och Fituna när säsongen är över…

Tigerflash 
    Deltagare

Hallå alla !!! Verkar som prognosen vänt och söndagen ser ju oförskämt bra ut nu på morgonen.😃
    Om den håller för söndagen så blir vi nog 2-3 st som åker till Dalarö …. Hoppas på många fler.!!👍👍/ Erik

John 
    Deltagare

Söndag ser bra ut på SMHI men inte på yr eller windguru.. konstigt.

Bjornen 
    Deltagare

Jag drar till dalarö idag eftermiddag.

Herr Pelegrin 
    Deltagare

Det gör Du rätt i! Det ser riktigt bra ut i södra fredag efter lunch. Runt 8-10 i byarna, sol men kyligt!

staffomania 
    Deltagare

Jag tänkte pröva Dalarö imorgon. Tar med mig stoooora grejer.

Tigerflash 
    Deltagare

Prgnosen är lite svajjig men ser ut att bli åkbart när det klarnar upp vid 12-13 tiden. Får se om vi blir 3-4 stycken som kommer till Dalarö .Har funderat på alt fituna annars men det ser liiite sämre ut där.
    / Erik

Herr Pelegrin 
    Deltagare

Söndag em – Ser att det ligger runt 6 m/s i Fituna och motsvarande vind plus ibland lite till är det i södra skärgården efter lunch. Talltoppssvaj och soligt.

Electric 
    Deltagare

@Herr Pelegrin 738800 wrote:

Söndag em – Ser att det ligger runt 6 m/s i Fituna och motsvarande vind plus ibland lite till är det i södra skärgården efter lunch. Talltoppssvaj och soligt.

Det har snarare legat på omkring 8 m/s i Fituna sedan 13-tiden. SSV-SV.
    /Lars

Södertörns surfklubb - sodertornsurf.se

henryk 
    Deltagare

84845b41f8a51d96ac5b19bf2513ac8a.jpg

Japp – bra tryck, men var e alla 🙂

Tigerflash 
    Deltagare

@henryk 738802 wrote:

84845b41f8a51d96ac5b19bf2513ac8a.jpg

Japp – bra tryck, men var e alla 🙂

Vi tvekade och åkte på prognos till Dalarö istället för fituna … Kördes 8,0-9,5 och den som planade mest körde 8,5. Fint väder men vinden kunde varit bättre .😁 hur var fituna??/ Erik

Herr Pelegrin 
    Deltagare

Electric – Jag får lära mig läsa grafen bättre! Utgick från vad jag ung. uppfattade som ett medelvärde. Under em hade Horsan uppskattningsvis 8-10 m/s med lite mer i de värsta byarna.

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 1,077 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2020 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account