Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

  • sundheden

    Medlem
    22 oktober, 2016 vid 19:15

    8 gubbar vid Kapellskär idag. 4.6, 4.7, 5.0, 5.3 var storlekarna… och jag själv mäktigt överriggad med 5.5 men har ju inget mindre + 114 liter i de stora svallen på fjärden… Det var helt klart utmanande.
    Lite senare avtog det något och vred lite mot syd och jag kunde äntligen trycka på lite mer och få upp sjuk fart i svall-dalarna.
    Svåra förhållanden för min nivå idag men man lär sig så länge man tar sig ut vid varje tillfälle!

    Längtar till leveransen av mindre bräda och segel kommer i december.

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • surfen

    Medlem
    22 oktober, 2016 vid 20:05

    bra kört Stefan! De e bara att vara på så länge det är öppet vatten, vi kanske syns någon mer gång på Kapellskär? Annars kan du ta en tur till Uppsala igen när det blåser SV. Trycker vi på bastun så man kan gå in å tina om det blir allt för jäkla kallt väder.

  • sailortrash

    Medlem
    23 oktober, 2016 vid 07:40

    är rak öst en bra vinkel på kappis? blir det rak onshore kanske…har bara vart där på syd och sydväst och då är det ju riktigt bra.

    Vågor kanske?

  • dendrite

    Medlem
    23 oktober, 2016 vid 09:26

    @sailortrash 741950 wrote:

    är rak öst en bra vinkel på kappis? blir det rak onshore kanske…har bara vart där på syd och sydväst och då är det ju riktigt bra.

    Vågor kanske?

    Det var lite lä vid sandstranden, men om man simmade några meter så kunde man vattenstarta en bit ut. Det var rätt stora dyningar som bröt på revet ute vid den gröna pinnen – närmaste surfing i vågor jag har kommit, var riktigt kul 🙂

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    23 oktober, 2016 vid 10:28

    @pete 741942 wrote:

    Ja, Lilla Sand var verkligen över förväntan tycker jag! Öppen fin rak ostlig vind utan Björkviks ökända sydchopp. Bra alternativ på ost!
    /Peter

    Lilla Sand (ev Stora Sand) funkar även mycket bra vid hård Sydvind då vinden ligger på ända från södra Jungfrufjärden. vindvinkeln blir då motsatt jämfört med igår. vågorna blir hyffsat stora för att vara inomskärs, det blir heller inte lika stökigt som vid Björkviks B:a då vågorna inte studsar ut från land.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    24 oktober, 2016 vid 10:24

    Måndag – Kl 12.15. Ostvinden har avtagit inomskärs men det vajar ändå lite i träden.

  • mrquality

    Medlem
    25 oktober, 2016 vid 11:33

    Tänkte testa Edsviken i helg, verka vara bra vinds riktning för den här platsen. Är den någon som har klivit upp på här:
    https://www.google.se/maps/@59.4270997,17.9890131,3a,75y,276.07h,87.39t/data=!3m6!1e1!3m4!1sGz4WLLDF_gsiFKET7GTpgA!2e0!7i13312!8i6656

    eller här:
    https://www.google.se/maps/@59.4148504,17.9990729,3a,75y,269.96h,79.99t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKyGWT81tYPHqEh-leeembQ!2e0!7i13312!8i6656

    På alternativ n.2 finns det en parkering nära till vatten.

  • tryggen

    Medlem
    26 oktober, 2016 vid 10:08

    Det kan nog funka på båda ställena men knappast optimalt, vinden är oftast väldigt byig på Edsvikens vatten och jag tycker nog att det finns bättre ställen typ Fågelö Udde på västliga vindar.

  • mrquality

    Medlem
    27 oktober, 2016 vid 09:02

    @tryggen 741989 wrote:

    Det kan nog funka på båda ställena men knappast optimalt, vinden är oftast väldigt byig på Edsvikens vatten och jag tycker nog att det finns bättre ställen typ Fågelö Udde på västliga vindar.

    Min tanke var att köra på Edsviken p.g.a. ska blåsa mot landet, så det bli lättare för mig att vindsurfa tillbaka(är inte en expert), men jag kan tänka kanske att testa Fågelö Udde fast tror att är ganska vågig där.

  • tigerflash

    Medlem
    28 oktober, 2016 vid 17:57

    I morgon blir vi ett gäng som kör Sandvikens brygga från 11-12 tiden. Hoppas på fler..👍👍😃/ Erik

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • jiveman

    Medlem
    28 oktober, 2016 vid 18:31

    @Tigerflash 742012 wrote:

    I morgon blir vi ett gäng som kör Sandvikens brygga från 11-12 tiden. Hoppas på fler..👍👍😃/ Erik

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Kul. Jag är med. Kom med du också Pete så fartåker vi lite.

    Claes

  • tigerflash

    Medlem
    29 oktober, 2016 vid 08:35

    Verkar vara för mycket v i vinden så vi skippar sanvikens brygga./ Erik

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • pete

    Medlem
    29 oktober, 2016 vid 08:38

    Haha, jag som blir skakis över 25 knop! 🙂 Hm, funkar Sandviken? Trodde den krävde lite mer åt NNV optimalt? Punka vid land när man ska ut?
    Redigerat: som sagt i föregående inlägg… men vart drar man då i solskenet?
    Erstan, TWC? NV är ju ingen fullträff i Sthlm…

  • tigerflash

    Medlem
    29 oktober, 2016 vid 09:08

    På fågelöudden nu… riggar 5,7….

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • pete

    Medlem
    29 oktober, 2016 vid 09:41

    Björnen o undertecknad testar o dra till Rangsta

Sida 62 av 72

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.