Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

  • mexi_

    Medlem
    18 maj, 2017 vid 07:57

    Jag tror det, har bokat in ett möte mellan 14-17…..frågan är om det är bäst i b-vik eller mjölkudden?
    Eller tänkte ni nått annat 🙂

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    18 maj, 2017 vid 15:28

    Vet varken om, var eller när! Det var uppe i 10 i byarna vid Lagnö idag och bara 6 på Sandhamn. Mjölkudden kanske. Får se i morgon.

  • pete

    Medlem
    19 maj, 2017 vid 08:01

    Jag håller på att revidera min optimism angående vind idag – smhi har dragit ner till 4 i grund o 8-9 i byarna. Rätt Fitunariktning visserligen, men tveksamt om brisen räcker..? Någon som planade igår? Drog ju en del på seneftermiddan/kvällen, men kanske lite mycket ost i vinden då.
    Skönt väder är det ju iallafall! 🙂

  • electric

    Medlem
    19 maj, 2017 vid 08:24

    @pete 743916 wrote:

    Jag håller på att revidera min optimism angående vind idag – smhi har dragit ner till 4 i grund o 8-9 i byarna. Rätt Fitunariktning visserligen, men tveksamt om brisen räcker..? Någon som planade igår? Drog ju en del på seneftermiddan/kvällen, men kanske lite mycket ost i vinden då.
    Skönt väder är det ju iallafall! 🙂

    Igår var det mycket bra sjöbris här inne på Hallsfjärden (Södertälje, nån mil norr om Fituna). Den hade garanterat räckt för vindsurfing (jag vet . jag seglade Hobie och hade fullt jobb att bemästra den i byar uppemot 10 m/s). Jag gissar att det var bra även ute vid Fituna även det så här på våren tenderar att vara lite mindre vind därute än närmare Södertälje, senare blir det tvärtom).
    Jag tror på sjöbris även idag – men jag avvaktar med att ge någon prognos för vindstyrka. Det får visa sig om ett par timmar. Om det är lovande så kanske jag gräver fram mina vindsurfprylar och drar ut till Fituna (historiens senaste säsongspremiär för mig …).

  • labbe

    Medlem
    19 maj, 2017 vid 09:10

    Åker till fituna nu, slängde med supen också…

  • staffomania

    Medlem
    19 maj, 2017 vid 10:34

    Jag chansar nog och drar nog till Fituna på EM/Kväll.

  • electric

    Medlem
    19 maj, 2017 vid 11:15

    Jag och några till är oxå på g till Fituna (eller är redan där). Även om det säkert är sjöbris nu så verkar det ju inte så lovande betr. vindstyrkan. Men som någon sade: man får i alla fall lufta (eller blöta ner?) grejorna …
    /Lars

  • labbe

    Medlem
    19 maj, 2017 vid 11:33

    Fituna stundtals planing med 6:7 & 122l

  • electric

    Medlem
    19 maj, 2017 vid 14:33

    Som jag gissade så var/är det sjöbris vid Fituna – men inte tillräckligt stark för att ge mer än korta planingar, iaf för de som var ute kl 14-16 med upp till 6.9 (jag orkade inte ens rigga; tyckte inte det var lönt. Efter kl 16 så ökar aldrig sjöbrisen – om det inte är S grundvind på g, men det är det inte idag. Kanske Labbe rapporterar senare hur det blev).
    /Lars.

  • labbe

    Medlem
    19 maj, 2017 vid 16:25

    Det blev någon vända med planing efter du åkt men mest guppa, jag var tvungen att åka vid 16 (dagishämtning)

  • finafisken

    Medlem
    20 maj, 2017 vid 05:31

    Någon som tror på Fituna idag?

  • electric

    Medlem
    20 maj, 2017 vid 06:32

    @Finafisken 743930 wrote:

    Någon som tror på Fituna idag?

    Det är fel vindriktning för Fituna idag. (Fituna funkar bara för SSO-SV, men idag är det NO).
    /Lars

  • finafisken

    Medlem
    20 maj, 2017 vid 08:51

    @Electric 743931 wrote:

    Det är fel vindriktning för Fituna idag. (Fituna funkar bara för SSO-SV, men idag är det NO).
    /Lars

    j
    Jo, det känner jag till! Tänkte mest på möjligheten för sjöbris som trycker undan nordanvinden men det är kanske önsketänkande då jag har möjlighet att dra ut idag 😬

  • electric

    Medlem
    20 maj, 2017 vid 09:10

    @Finafisken 743932 wrote:

    j
    Jo, det känner jag till! Tänkte mest på möjligheten för sjöbris som trycker undan nordanvinden men det är kanske önsketänkande då jag har möjlighet att dra ut idag 😬

    Ja, det är ju sant som du skriver. Sjöbrisen kan dra igång trots nordlig vind (om den inte är stark), och då kan det bli riktigt bra i några timmar innan nordan tar över igen. Men idag verkar det ju vara NO hela dagen (dessutom rätt stark) och vid vindar från ost så blir det erfarenhetsmässigt aldrig sjöbris vid Fituna.
    /Lars

  • mick

    Medlem
    20 maj, 2017 vid 09:31

    Någon som ska till Gålö idag? Om någon redan är där så skulle det sitta fint med en rapport. 🙂

Sida 15 av 79

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.