Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

  • gregnoll

    Medlem
    20 maj, 2017 vid 17:45

    Torö var riktigt trevligt idag. Vinden kom o gick lite men det är häftigt att ligga o köra helt plattvatten i “lä” om Öja. O i riktig sommarvärme!

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • herr-pelegrin

    Medlem
    22 maj, 2017 vid 09:14

    Måndag – Kl 11.00. I södra ser det ut att räcka för lite större grejer på V.

    En del repor med ok planing med 7.5. Vinden låg inte mer än på 4-6 m/s men byarna var hyfsat breda när de kom.

  • jox

    Medlem
    22 maj, 2017 vid 09:31

    Är det någon som åker till Närlunda idag? Avlägg gärna rapport isf. Är sugen på att åka dit men kommer nog inte loss från jobbet innan kl 16… Premiär i kvällssolen?

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    27 maj, 2017 vid 09:02

    Hallååå!
    Dags att vakna, vind i morgon på e-m. Frågan är…onshore/vågis på Stenstrand eller schlalom i B-vik.

  • pete

    Medlem
    27 maj, 2017 vid 14:25

    Obehaglig stiltje på konfen… Stenstrand lär bli onshore som sagt. Känns som en bra Fituna-dag imorrn! 🙂
    /Peter

  • irieman

    Medlem
    27 maj, 2017 vid 16:03

    Blir nog Torö för mig.

  • electric

    Medlem
    27 maj, 2017 vid 17:54

    @pete 743992 wrote:

    Obehaglig stiltje på konfen… Stenstrand lär bli onshore som sagt. Känns som en bra Fituna-dag imorrn! 🙂
    /Peter

    Instämmer betr konfen: obehaglig stiltje. Instämmer också betr Fituna i morgon söndag: känns iaf som reell chans. Proggen är fortfarande ok. kanske sjöbrisen kommer igång så smått först och så S-SV grundvind på det. (Men man har ju blivit blåst (hmmm) förr så ingen garanti).
    /Lars

  • labbe

    Medlem
    27 maj, 2017 vid 22:17

    Siktar på Fituna alt kärringviken söndag fm och resten av dagen

  • tumba

    Medlem
    28 maj, 2017 vid 07:23

    Nån som är på Dalarö??

    Undrar om det är för mkt väst i vinden eller funkar det?

  • isaac

    Medlem
    28 maj, 2017 vid 08:05

    @Tumba 744002 wrote:

    Nån som är på Dalarö??

    Undrar om det är för mkt väst i vinden eller funkar det?

    Borde funka bra idag. Ska ju vara S-SV. Just nu SSV och 8-9 m/s. Jag siktar på att köra runt lunch.

  • labbe

    Medlem
    28 maj, 2017 vid 08:11

    Fituna börjar gå en del gäss söderut, testar 6:7

  • electric

    Medlem
    28 maj, 2017 vid 08:48

    @labbe 744004 wrote:

    Fituna börjar gå en del gäss söderut, testar 6:7

    Tack för info! Ja, alla tecken tyder på att sjöbrisen är på g – och därmed kommer att hålla vinden sydlig en bra bit in på em (dvs hålla emot det kommande västvridet). Det gäller att vara ute i tid! (Säger jag som drar hemifrån först nu …).
    /Lars

  • labbe

    Medlem
    28 maj, 2017 vid 09:36

    Fituna bra tryck 6:7 & 122l

  • mr_soft

    Medlem
    28 maj, 2017 vid 10:17

    Björkvik ca 5-6 ms just nu…

  • electric

    Medlem
    28 maj, 2017 vid 16:32

    Fituna blev bra, om än inte helt perfekt eftersom sjöbrisen (eller kanske sjöbris+grundvind?) höll bra styrka (5.3 – 7) bara till ca kl 14. Sedan avtog vinden (mot förmodat) så pass att det behövdes ca 6.5+ för att det skulle funka bra. Ca kl 16 avtog vinden ytterligare och då var det ingen vits att köra längre 🙁 , men jag uppfattar att alla var rätt nöjda ändå – och i synnerhet de som kommit vid lunchtid (eller före, som Labbe …).
    /Lars

Sida 16 av 79

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.