Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

  • nachoman

    Medlem
    1 juni, 2017 vid 18:25

    Stack ut 17.30 vid Resarö med 6.6. Spännande att få testa seglet i byar uppåt 20m/s, gick att hålla men det var på gränsen. Byigt var det men kul att komma ut.

  • sundheden

    Medlem
    1 juni, 2017 vid 19:36

    Ja jäklar vilket märkligt surf det blev. Vinden kom tillbaka men var makalöst byig, var tionde meter var det olika styrkor. Det var bara att hålla i och åka med Turbon 6.5. Tidvis ap-överriggad, tidvis perfekt.
    Rätt som det var vred den mot nord och fick stilla guppa tillbaks ju närmare land jag kom för att få simma sista 30m eftersom vinden gick i cirklar.

    6 repor på vattnet räknas det med.

    / Stefan via Tapatalk-appen.

  • electric

    Medlem
    1 juni, 2017 vid 23:02

    Fredag: Om proggen håller, dvs nordlig vind med hyfsad styrka, så ska jag (och en till) testa Sandvikens brygga (fm eller mitt på dagen).
    /Lars

  • electric

    Medlem
    2 juni, 2017 vid 13:44

    @Electric 744073 wrote:

    Fredag: Om proggen håller, dvs nordlig vind med hyfsad styrka, så ska jag (och en till) testa Sandvikens brygga (fm eller mitt på dagen).
    /Lars

    Vinden räckte inte riktigt till vid Sandvikens brygga. Det såg rätt bra ut kl 11 när vi riggade, men vinden avtog gradvis så det blev bara guppa för de två av oss tre som ändå gav sig ut på fjärden. Men det var iaf väldigt fint väder …
    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    2 juni, 2017 vid 14:20

    Gässade under dagen på Horsan. Vid 16-tiden jobbar dock sjöbrisen mot nordvinden.

  • sundheden

    Medlem
    4 juni, 2017 vid 14:30

    Lättvindssurf måndag eftermiddag på SV-VSV.
    Möjligtvis ökande.

    Tror jag siktar på Brevik.
    Troligtvis bättre vind söder om stan.

    / Stefan via Tapatalk-appen.

  • electric

    Medlem
    4 juni, 2017 vid 18:19

    Måndag e.m. verkar ju rätt lovande, med vind VSV-V. För mig blir det antingen Farstanäs (som funkar upp till ca 260 grader) eller Närlunda (som funkar även en bit över V).
    /Lars

  • dendrite

    Medlem
    4 juni, 2017 vid 18:33

    Ser prognosen bra ut imorgon också kan det bli Brevik på eftermiddagen för mig med!

  • dendrite

    Medlem
    4 juni, 2017 vid 18:34

    Frågan är om man vågar börja planera för onsdagens surf redan nu, eller försvinner vinden då?

  • sundheden

    Medlem
    4 juni, 2017 vid 19:04

    @dendrite 744087 wrote:

    Frågan är om man vågar börja planera för onsdagens surf redan nu, eller försvinner vinden då?

    Jag har inte tagit ledigt från jobbet ännu så prognosen för onsdag bör stå sig. 😄

    / Stefan via Tapatalk-appen.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    5 juni, 2017 vid 07:19

    Måndag – Kl 09.10 räcker inte vinden i inre södra. Bara ett par m/s. och inget som helst svaj i talltopparna. Verkar identiskt med förhållanden i Fituna. Lite förvånande att Dalarö vindmätare visar snitt 6.7 men det kanske drar på just där, vad vet jag.

  • tigerflash

    Medlem
    5 juni, 2017 vid 10:16

    Någon som sneglat på fituna i morgon 6 juni. Verkar bli syd längre in och syd/sydost vid nynäs. Är mätaren igång på fituna?? /Erik

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • herr-pelegrin

    Medlem
    5 juni, 2017 vid 10:58

    Framåt kl 13 har vinden kommit igång i södra. Verkar inte finns tillstymmelse till syd i västvinden. Svårt att avgöra styrkan men det borde vara surfbart.

  • raggarn

    Medlem
    5 juni, 2017 vid 11:07

    börjar dra i träden på Ekerö oxå…äre nå´t på G
    eller….kan man fortsätta me alla måsten…??

  • levieux

    Medlem
    5 juni, 2017 vid 11:58

    Hoppas vara vid Närlundabadet vid 15:00

Sida 18 av 79

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.